Krzysztof Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam, Dziś byłem w dłuższej, szybkiego ruchu trasie i dziwne rzeczy zaczęły mi się dziać z autem. Mianowicie jak była jakaś górka to auto dość mocno poszarpywało. Przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze wyraźnie czuć było skoki auta jak by brakowało paliwa albo był zapowietrzony.. trudno to określić. Zrobiłem parę testów i wyszło, że najbardziej odczuwalne jest to na 4 i 5 biegu. Zdarzało się, że jak przeciągnąłem na 3 biegu do 3.5k obrotów też było czuć szarpanie. Podczas utrzymywania stałej prędkości czy ruszaniu problem nie występuje. Najgorzej jest przy ostrzejszym przyspieszaniu i jeździe pod górę z prędkością ~110-120 km/h. Dodam, że nie przy każdym przyspieszaniu i górce się to dzieje. Bywało tak, że przejechałem 20-30 km i nawet nie szarpnęło. Wszystko sprawnie i płynnie jak na 90 koni Filtr paliwa MANN wymieniany 7k km temu, paliwo zawsze ON VERVA. Przepływka czyszczona 4k km temu preparatem LM do przepływomierzy bo trochę mało mierzyła w logach, auto używane zgodnie z przykazaniami diesla. Na forum wyczytałem, że podejrzane są: nastawnik pompy, wtrysk sterujący, przepływka. Czy po tych objawach co wypisałem może ktoś wywróżyć co się dzieje? Jakie logi zrobić, żeby coś potwierdzić lub wykluczyć? Szykuje mi się dłuższa trasa w weekend majowy i nie chciałbym niespodzianek :gwizdanie: Z tym szarpaniem można jeździć w ogóle?
michalutp Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Tak wstępnie to moi rodzice mieli to samo w 1Z Audi B4, problemem okazał sie nastawnik, tyle że go nie czyściłem a tylko poluzowałem na śrubach czarną kostkę co wchodzi do nastawnika- wyciągnąłem ją ile się dało paliwa trochę wypłynęło i jak ręką odjął....szarpanie zniknęło, moc powróciła....miało to być tymczasowo do póki nie znajdę chwili na czyszczenie nastawnika a funkcjonuje już rok czasu czytałem na forum że można to sprawdzić odpinając kostkę wchodzącą od skrzyni od prędkościomierza (jeśli to nastawnik to przestanie szarpać) ale u mnie się to nie sprawdziło. Pozdr
Lukasz_N Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Problem moze lezec z w przealdowaniu. Typowy objaw to wlasnie takie szarpanie przy gwaltownym przyspieszaniu.
Krzysztof Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 michalutp, masz może gdzieś zdjęcie poglądowe tej kostki? Zatem trzeba będzie zrobić logi dyn: 003, 004, 011. Co zrobić ze statycznych i BS? Zastanawia mnie to, że dziś dosłownie 1-2 razy szarpnęło a poza tym cała trasa płynnie.. ale póki co to wróżenie trzeba logi zrobić.
michalutp Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Zrób zdjęcie pompy z góry to Ci zaznacze w paint o co chodzi....objawem było również to że jak się rozgrzał to szarpanie prawie zanikało...ale pozostal straszny muł ....
Krzysztof Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2010 A czy logami da się jednoznacznie wskazać na nastawnik? Doczytałem, że powinienem na pewno zrobić logi dyn 004. [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2010, 20:28_________________________________________________Zrobiłem dziś logi i niepokoi mnie grupa 004 w dynamiczniej próbie.. niezłe jaja się dzieją(oczywiście szarpanie występuje). Ktoś podpowie co się dzieje? Dynamiczne: Grupy: 004,008,013 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11724.html Grupy: 003,004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11726.html Statyczne: Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11728.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11725.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11727.html BS: Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11729.html
fusse Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 co moge powiedziec to napewno przeplywka niedomaga, a przeladowania tez nie ma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się