Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BRD] Wymiana ecu silnika


proszę o pomoc  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. proszę o pomoc



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam . na wstępie zacznę od auta jakie posiadam , audi a4 b7 2.0 tdi 170 ps typ silnika BRD.

Przymierzam się do wymiany komputera silnika ecu. Stwierdzam że nie jest to takie proste.

W moim aucie stwierdzono uszkodzenie ecu ponieważ stracił moc podczas ruszania i w dodatku dochodzi z turbiny hałas ( dosyć głośny szum podczas spadania obrotów) zakupiłem to autko w lutym tego roku i po otworzeniu boksu od komputera stwierdzono że komputer był już raz wymieniany co stwierdzono po dacie produkcji sterownika.

Sterownik posiada date 11-02-2009 a samochód jest z roku 2006.

następnie po podłączeniu vag w bloku 17 instrument nie pokazuje żadnego 14-to cyfrowego kodu immo.

Prawdopodobnie ktoś ominął immo ponieważ odpalam do tym plastykowym kluczykiem , a na desce nie pokazuje się żadna kontrolka od immo.

Wszystko co zostało wymienione w tej sprawie to:

- turbosprężarka

- zawór turbo wraz z zaworkami od recylkulacji spalin i przewodami podciśnienia,

- filtr cząsteczek wypalony do zera.

- sprawdzone pompo wtryski

- zawór egr

- przepływomież

no i w dalszym ciągu nie ma mocy jak 170 koni a sterownik silnika nie wywala żadnego błędu.

Dodam jeszcze że przez ostatnie 2 dni auto odzyskało moc i turbinka ucichła, ale tylko przez 2 dni.

Na to wychodzi że komputer coś zle steruję!!! prawdo podobnie zle steruje kierownicami turbo sprężarki.

Na wolnych obrotach gruszka jest podciągnięta do góry po czym przy dodaniu gazu i zwolnieniu gruszka powinna się opuścić na dół i ustawić kierownice pionowo celem zwolnienia obrotów turbo.

Stwierdziłem że opada na chwilę ale nie do konca co powoduję ten hałas i w dodatku brak błędu przeładowania!

no troszkę się rozpisałem.

głównie chodzi mi jak zmienić ten sterownik nie posiadając 7-mio cyfrowego pinu, kodu dilera oraz daty do zalogowania się w opcje silnik - logowanie 11. Bez tego pinu nic nie zrobię a u dilera nie chcą mi podać bo mówią zę to tajne!!!!!

proszę o pomoc o jakiś opis jak mam to zrobić, jak zdobyć pin bo jestem załamany a mieszkam w angli a tu same tęmpole są!!!!!

posiadam instrukcję jak to zrobić ale bez pinu to albo diler koszt 1200 funtów albo rozbiórka.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-ecu-swapping.html

pomóżcie proszę.

Opublikowano

Doszedles z tym juz do ladu?

Opublikowano

No na początek to wymiana ecu nie pomogła!!! Sterownik z innego samochodu trzeba skasować do zera potem zrobić klona, czyli ściągnąć program ze starego sterownika i wgrać do wyzerowanego.

Po wymianie sterownika było to samo, brak mocy, szczerze olałem to do czasu jak kompletnie zgasł i juz nie zapalił. cały problem tkwił w przekazniku

005399 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction

P1517 - 007 - Short to Ground - Intermittent

008518 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit

P2146 - 009 - Open or Short to Ground

Opublikowano

Jezeli dobrze rozumiem to J271, albo J363 ma sporadyczny brak masy?

Opublikowano

tak robią się w nim zimne luty i sterownik nie dostaje odpowiedniego napięcia, przez co wszystko zle działa, nawet silnik miał inny dzwiek.

Opublikowano

masz jakiegos magika co naprawia te ecu, u mnie w brd to samo ten przekaznik mnie tak wkur.... ze szok, popukam i auto zapier... a po jakism czasie znowu brak mocy[br]Dopisany: 12 Październik 2010, 21:19_________________________________________________faktycznie wyjecie przekaznikow oczyszczenie i wlozenie na swoje miejsce zrobilo swoje. auto zapier... (przekazniki w plastikowej obudowie pod ECU)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...