Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwne syczenie turbiny


baczes

Rekomendowane odpowiedzi

Parę dni temu usłyszałem dziwne syczenie, wygląda to chyba na syczenie turbiny, we wnętrzu jest to słyszalne po prawej stronie. Podczas załączenia turbiny słychać normalny dźwięk turbiny jeżeli turbina delikatnie wchodzi na obroty, a jeśli docisnę więcej gazu to słychać takie dość głośne syczenie, dodam że podczas postoju samochodu takiego dźwięku nie słychać, dopiero podczas jazdy. Samochód nie traci na mocy, chmury dymu też nie zauważyłem. Czy to jakaś dziura w dolocie, czy wina turbiny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat jest. Ale wcześniej tego nie było dopiero jakieś 2 dni temu to usłyszałem i jest to dość głośne, tak jakby gdzies uciekało powietrze. Ale nie dymi mocy nie traci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz gumę zaraz za egr łączącą rurę dolotu są dwa takie krótkie kawałki po 60 mm przeważnie pod opaską syczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I każdy będzie tak dopisywać, żeby sprawdzić coraz to następną rurę gumową dolotu... Nie prościej napisać, żeby sprawdził cały dolot?

Baczes, zazwyczaj tam gdzie dziura to i olej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam żebyś sprawdził metalowe rury idące do IC.

Ja miałem tam dziurę i syczało mi właśnie przy dodawaniu gazu z prawej strony,nie było żadnego dymienia czy straty mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj otworzyłem maskę i pierwsze co rzuciło mi się w oczy były ślady oleju na EGR-ze i przy śrubkach mocujących do kolektora, ciekawe czy to przyczyna syczenia. Jutro wjadę na kanał i dokładnie sprawdzę wszystkie rury

Wymacałem wszystkie rury nie zauwazyłem nieszczelnosci czy oleju, podociskałem opaski i dalej to samo... Dodam że tylko w czasie jazdy. Na postoju moge katować i nic nie syczy turbina ladnie gwiżdze. Czyli może jednak jest jakaś dziura bo przy jezdzie to raczej wieksze cisnienie sie wytwarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peknieta guma lacząca rure dolotową z kolektorem ssacym... wymiana i po sprawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STKFS.jpg

Koszt wymiany tej gumy to 80zł (ori) lub 5zł za kawałek gumy w sklepie z rzeczami do traktorów. Po roku użytkowania polecam drugą opcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbować nie zaszkodzi. Tym bardziej, że koszt jest właściwie żaden. Możliwe, że syczy przez dziurę w tej gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten wyciek zauważyłem po tym jak zaczęło syczeć :) zaraz jeszcze pójdę do garażu i zerknę :)

Po wyjęciu gumy okazało się że było pęknięcie długości około cm od spodu... Gumę spsiukałem płynem do felg :) przetarłem szmatką i na razie obkleiłem parenaście razy szarą taśmą do temperatur :) założyłem :P i po syczeniu ani śladu :) Dzięki... :D[br]Dopisany: 04 Maj 2010, 20:07_________________________________________________Temat można zamknąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczenie po wycięciu kata jest zupełnie inne od syczenia spowodowanego dziurą w dolocie.

Po wycięciu katalizatora turbina ładnie pogwizduje przy dodawaniu gazu, a jak jest dziura słychać syk uciekającego powietrza.

Gwizd a syk to dwa różne dźwięki. Jeśli syczy Ci po wycięciu katalizatora to poszukaj dziury w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, nawiązam do tego tematu zeby nie robić drugiego;) Więc u mnie tez zaczęło syczeć dość donośnie ( wczesniej gwizdała ładnie i wszytsko w miare ok) ale dostrzegłem dziure w rurze ktora idzie od chłodnicy?? do turbiny, przy okazji postanowiłem wymienic filtr powietrza i wyczyscic obudowe filtra, i odpiąłem przepływke, podlaczylem wszystko przejechałem sie i slinik nie ma w ogole mocy, odpiałem przepływke i to samo, czy przepływka od samego odpięcia mogła paść?? dziwne troche, posprawdzałem wszystko i nadal to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dostrzegłem dziure w rurze ktora idzie od chłodnicy??

Też tam miałem dziurę, trzeba pospawać.

Myślę, że samo odpięcie przepływki nic nie popsuło. Może to tylko głupi zbieg okoliczności.

Jak byś zrobił logi wszystko by wyszło. Dziura w metalowej rurze przy IC nie jest "widoczna" w logach. Jeśli padła przepływka, wyjdzie w logach. Albo spróbuj podmienić z kimś przepływomierz, przejechać się i sprawdzić czy to jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dostrzegłem dziure w rurze ktora idzie od chłodnicy??

Też tam miałem dziurę, trzeba pospawać.

Myślę, że samo odpięcie przepływki nic nie popsuło. Może to tylko głupi zbieg okoliczności.

Jak byś zrobił logi wszystko by wyszło. Dziura w metalowej rurze przy IC nie jest "widoczna" w logach. Jeśli padła przepływka, wyjdzie w logach. Albo spróbuj podmienić z kimś przepływomierz, przejechać się i sprawdzić czy to jego wina.

Też mi sie wydawało ze od samego odpięcia nic nie powinno sie stac, strasznie dziwna sprawa. Coprawda zaglądałem do niej, ale była czyściutka w środku nie było zadnych paprochów.

Przepływka od 110 km AFN albo od passata 115 km bedzie pasować? bo tylko takie autka mam pod ręką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od AFN chyba powinna. Sprawdź numer przepływomierza, jeśli się numer zgadza to śmiało można próbować.

http://allegro.pl/item1028709918_przeplywomierz_vw_audi_seat_0281002216_1_9tdi.html Według tabelki - pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...