Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Przyrząd do wkręcania tłoczka w zacisku tylnym


Przemots

Rekomendowane odpowiedzi

Na dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków tylnych hamulców.Mam pytanie czy tym urządzenie bez problemu wkręcę tłoczek???Prześwit między bolcami wynosi 28mm

http://allegro.pl/item1004796652_przyrzad_do_wkrecania_tloczka_hamulcowego.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków tylnych hamulców.Mam pytanie czy tym urządzenie bez problemu wkręcę tłoczek???Prześwit między bolcami wynosi 28mm

http://allegro.pl/item1004796652_przyrzad_do_wkrecania_tloczka_hamulcowego.html

bedzie pasował

przy wkręcaniu tłoczka noga ma byc na hamulcu a odpowietrznik odkręcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków tylnych hamulców.Mam pytanie czy tym urządzenie bez problemu wkręcę tłoczek???Prześwit między bolcami wynosi 28mm

http://allegro.pl/item1004796652_przyrzad_do_wkrecania_tloczka_hamulcowego.html

pierwsze slysze cos takiego. poco odkrecac odpowietrznik i poco noga na hamulcu?? normalnie zawsze wkrecalem tloczek tylko delikatnie i powoli tylko odkrecalem korek od zbiorniczka plynu hamulcowego..

bedzie pasował

przy wkręcaniu tłoczka noga ma byc na hamulcu a odpowietrznik odkręcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze malo slyszales widze...

zadam Ci jedno proste pytanie:

- po co Ci ten zuzyty syf z zacisku spowrotem w ukladzie, hm????

bo bardzo jestem tego ciekaw

z mojego zakladu ''polecialo'' dwoch mechanikow za takie dziadostwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie systematycznie wymienia plyn hamulcowy to niema syfu. pozatym jak jest syf to jast w calym ukladzie wiec w takim przypadku tylko0 wymiana calego plynu, a niue spuszczenie z zacisku i dolanie nowego. napisz gdzie ten twoj warsztat, zebym czasamiu tam auta nie zawozil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie systematycznie wymienia plyn hamulcowy to niema syfu. pozatym jak jest syf to jast w calym ukladzie wiec w takim przypadku tylko0 wymiana calego plynu, a niue spuszczenie z zacisku i dolanie nowego. napisz gdzie ten twoj warsztat, zebym czasamiu tam auta nie zawozil...

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

syf jest zawsze, nigdy nie zdarzyło sie aby go nie było

płyn w zacisku podlega starzeniu i działaniu wysokiej temperatury

wiec jest potrzebny w z powrotem układzie jak wrzód na d....e

proponuję po odkręcac przewody od ABS-u i przepompować płynem

otworzysz szeroko oczy jak zobaczysz co tam wypływa

a dodatkowych klientów mi nie potrzeba, tych co mam ciężko przerobić

jezeli chcesz mozemy ten temat przedyskutować w szerszym gronie

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie systematycznie wymienia plyn hamulcowy to niema syfu. pozatym jak jest syf to jast w calym ukladzie wiec w takim przypadku tylko0 wymiana calego plynu, a niue spuszczenie z zacisku i dolanie nowego. napisz gdzie ten twoj warsztat, zebym czasamiu tam auta nie zawozil...

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

syf jest zawsze, nigdy nie zdarzyło sie aby go nie było

płyn w zacisku podlega starzeniu i działaniu wysokiej temperatury

wiec jest potrzebny w z powrotem układzie jak wrzód na d....e

proponuję po odkręcac przewody od ABS-u i przepompować płynem

otworzysz szeroko oczy jak zobaczysz co tam wypływa

a dodatkowych klientów mi nie potrzeba, tych co mam ciężko przerobić

jezeli chcesz mozemy ten temat przedyskutować w szerszym gronie

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

wcaale sie nie dziwie ze ci nie przybywa klientow, przeravbialismy juz takich nie raz, mozxe masz 2 osoby do wymiany klockow ham, czy masz jakis przyzad do naciskania hamulca?? rowera bym ci ne dal do naprawy a juz napewno nie hamulce w zadnym aucie. jeszcze mi zycie nie zbrzydlo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja potwierdzam zdanie kolegi devastation płyn który aktualnie jest w zacisku jest narażony na największe zmiany a podczas wciskania tłoczka zmuszasz go do powtórnego wejścia w układ (do przewodów). a swoją drogą to mam nadzieje że kolega Przemots ma zamiar od razu wymienić płyn hamulcowy bo nie ma sensu 2 razy rozgrzebywać auta, a jakość płynu ma też znaczenie podczas hamowania

a co do stwierdzenia

... rowera bym ci ne dal do naprawy a juz napewno nie hamulce w zadnym aucie. jeszcze mi zycie nie zbrzydlo...

to się nie zgadzam bo korzystałem już z pomocy kolegi i jakoś jeszcze zyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:)

Dokładnie tak samo robię. :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:)

Dokładnie tak samo robię. :good:

nie zawsze da sie tłoczek tylko wkręcać

czasmi trzeba równocześnie wkręcać i wciskać

do tego służy właśnie taki przyrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcaale sie nie dziwie ze ci nie przybywa klientow, jestes pajac i tyle, przeravbialismy juz takich nie raz, mozxe masz 2 osoby do wymiany klockow ham, czy masz jakis przyzad do naciskania hamulca?? rowera bym ci ne dal do naprawy a juz napewno nie hamulce w zadnym aucie. jeszcze mi zycie nie zbrzydlo...

kolego kangur-na tym Forum nie tolerujemy obrażania innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak, ale ja zawsze wkrecam to kluczem do tarcz od szlifierki katowej... pasuje idealnie:)

Dokładnie tak samo robię. :good:

nie zawsze da sie tłoczek tylko wkręcać

czasmi trzeba równocześnie wkręcać i wciskać

do tego służy właśnie taki przyrząd

Dokładnie. Ostatnio u mnie tak było, ale pomogłem sobie zwykłym imakiem stolarskim i też było OK.

Oczywiście przyrząd jest ok, ale jak ktoś potrzebuje tylko na swój użytek , to można się obejść i bez :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bo ja wiem czy ten klucz jest taki dobry?

Zawsze wciskalem tloczek sciagaczem wkrecajac rownoczesnie takimi specjalnie kupionymi do tego kombinerkami. Wiadomo ze to prymitywna metoda, wiec postanowilem tez sobie taki zestaw ( rozne systemy) kupic.

Okazalo sie ze skok gwinta w tym zacisku (dedykowanym audi) byl inny niz tloczka. Urzadzonko bylo bardziej nieporecznie niz moja poprzednia metoda.

Mam nadzieje ze te narzedzie jest lepsze od mojego zestawu.

Co do spuszczania tego plynu, to takze nie sadze zeby byl sens. Argumentacja o temperaturze chyba nie ma poparcia w faktach, bo plyn hamulcowy (z racji tego ze jest czym jest) jest odporny na temperatury. Plyn nalezy wymieniac co 2 lata bo ma takze te wlasciwosc ze chlonie wode co nie jest korzystne.

Nie wiem jak wyglada plyn z tloczka , ale oslony gumowe sa wystarczajaca oslona przed brudem dla tloczkow ( jeszcze nie slyszalem zeby sie zatarly, przy dobrych gumkach.

Nie naleze do ludzi ktorzy wymianiaja (dla pewnosci), wole stosowac metody do sprawdzania stanu czesci ktore chce wymienic. ( Np. pasek rozrzadu robi sie z czasem coraz wezszy i jest pewien limit ponizej ktorego nie powinnien zejsc. Oprocz limitu km jest tez limit czasowy , 5 lat, po ktorym guma w pasku jest niebezpiecznie slaba.)

@devastation- na pewno to nie zaszkodzi co robisz, ale watpie zeby wyczuwalnie poprawilo proces hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@devastation- na pewno to nie zaszkodzi co robisz, ale watpie zeby wyczuwalnie poprawilo proces hamowania.

poprawia i to znacznie, zwłaszcza gdy sie hamuje z duzych prędkości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@devastation- na pewno to nie zaszkodzi co robisz, ale watpie zeby wyczuwalnie poprawilo proces hamowania.

poprawia i to znacznie, zwłaszcza gdy sie hamuje z duzych prędkości

moze na krotka mete tak, jak jest plyn stary to jak by nie bylo czesciowa wymiana (spuszczenie z zacisku i zalanie nowym) ale to nie rozwiazanie. wymiana calego plynu zrobila by ten sam, albo lepszy efekt a jest pewnosc i spokuj min na 2 lata...ale kazdy robi jak uwaza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zaciskanie wezyka morsem...

niby po co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, nie robmy az takiej filozofi z wymiany klockow:D wg mnie jak plyn jest wymieniany systematycznie, uszczlnienie i oslony na tloczkach cale to wkrecenie tloka i tym samyc cofniecie plynu spowrotem w obieg zupelnie starczy:D poco sobie zycie utrudniac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, nie robmy az takiej filozofi z wymiany klockow:D wg mnie jak plyn jest wymieniany systematycznie, uszczlnienie i oslony na tloczkach cale to wkrecenie tloka i tym samyc cofniecie plynu spowrotem w obieg zupelnie starczy:D poco sobie zycie utrudniac?

sam je sobie utrudniasz i robisz glupotę, ale to juz Twoja sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Sorki, że odgrzewam kotleta ale kilka dni temu skończyły mi się klocki z tyłu, kupiłem nowe i wziąłem się za wymianę... chciałem wkręcić tłoczek kluczem do tarczy ale nawet nie drgnął ( odpowietrznik odkręcony i trochę płynu popłynęło ale dosłownie kilka kropel ) :wallbash: może ktoś wie jaki skok jest na śrubie w tłoczku? :naughty: zrobiłbym sobie taki przyrząd przy pomocy teścia :cool1: bo wydawać 50zł na sprzęt z allegro czy 100zł z intercars to trochę średnio mi się uśmiecha :mysli: jutro muszę jechać wymienić klocki na inne bo te co mi dali nie pasują i tak to jutro bym kupił też śrubę i przygotowałbym sobie odpowiedni przyrząd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...