Mychu Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Witam, mam skrzynie Tiptronic Multitronic - 6 biegową - typ FZH Mam moje Audi od niedawna, wcześniej jeździłem innymi autami z automatem i zastanawia mnie jedna sprawa... Moje Audi bardzo wolno się rozpędza po puszczeniu hamulca. Jest to odczuwalne np przy ruszaniu lub w korku. Jak dodam troszkę gazu, to dostaje takiego jakby zrywa i tak naprawdę żeby ruszyć płynnie, trzeba bardzo delikatnie dodawać gazu. W autach z automatem, którymi jeździłem (Ford i Opel) działało to jakby żwawiej tzn po puszczeniu hamulca auto szybciej się rozpędzało i np w korku nie trzeba było dodawać gazu żeby ruszyć. VAG nie pokazuje żadnego błędu skrzyni, dlatego pytanie do użytkowników, czy to jest normalne? Bedę wdzięczny za info
smoku666 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 zacznijmy od tego że masz skrzynie Multitronic a nie Tiptronic. Sprawdź czy nie wypadła ci 'adaptacja' skrzyni, tu na forum jest wszystko opisane poszukaj a znajdziesz. nie powinno nic szarpać tym bardziej w multitroniku. w razie czego przeprowadź sam adaptacje skrzyni (instrukcja jest na forum) i jeśli to nie pomoże to powinieneś sie skonsultować z jakimś specjalistą kumającym tą skrzynie.
Mychu Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 dzięki za info hmm, faktycznie to Multitronic - zasugerowałem się brakiem trybu sportowego mimo rocznika modelowego 2003. Wg numeru sterownika (8E2 910 155 A) moja skrzynka ma 7 lamel. Dziś sprawdzę adaptację i dam znać
smoku666 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 spoko, sprawdź też kiedy miałeś wymieniany olej w skrzyni... ta skrzynia nie lubi pracować na starym oleju.
majkel_majki Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Multitronic ma dużo słabsze pełzanie niż klasyczny automat, nie powinien ani rwać przy ruszaniu, ani dusić silnika.
Mychu Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Opublikowano 7 Maja 2010 witam, to był problem z adaptacją - wypadła na wstecznym biegu - skasowałem ją VAGiem na kanale 000 i od nowa zaadoptowałem D i R - poszło za pierwszym razem i teraz wszystko już śmiga Dzięki za pomoc! @smoku666 widzę że jesteś z Wrocka - możesz podpowiedzieć jaki olej lać do tej skrzyni, gdzie go kupić i gdzie wymienić?
smoku666 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 no to fajnie że tak szybko poszło więc tak, ja zaraz po zakupie autka kupiłem olej w litrowych butelkach w ASO podobno sprzedali mi specjalny do multitroników, oznaczenia na butelkach nie pamiętam . potem pojechałem na 'Rakową' wymienić olej u jednym z tamtejszych zakładów od skrzyń biegów (są tam ze 2-3 zakłady od automatów niby..) wymienić wymienili ale bardziej mi to wyglądało na lekka amatorską robote no i wygląd zakładu i pracowników to dramat, więc nie polecam tamtego miejsca... a po niecałym roku robiłem fachowy przegląd skrzyni (gdzie między innymi musieli znowu wymienić olej) w www.sserwis.pl zakład ma dobrą opinie, i przynajmniej sie znają na tej robocie dobrze. oni mi zalali olej z beczki też specjalny do multitronika ale specyfikacji czy nazwy nie znam... będziesz miał więcej pytań to pisz na PW pzdr.
OLO_GDA Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 mozecie zmienic tytul temat na wlasciwy? sprawa nie dotyczy TIPtronika tylko Multitronic wiec ciezko bedzie go znalezc komus z podobnym problemem...
Mychu Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Opublikowano 14 Maja 2010 Witam, na wymianę oleju jestem już umówiony - koszt 450 zł Mam jednak problem z tym moim Multitroniciem i adaptacją. Jak zrobię adaptację, to wszystko jest ok. Jednak po jakimś czasie (ok 2 dni) ona sama wypada i znowu muszę podpinać kompa żeby zrobić ją na nowo. Wg VAGa wypada adaptacja wstecznego (na kanale 11 jest ADP Run podczas gdy na 10 jest ADP OK) a auto nie chce "ciągnąć" do przodu a na wstecznym jest to szarpnięcie bez wciskania gazu. Ktoś ma pomysł co może być przyczyną wypadającej adaptacji?
Bart-S Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Może to wynikać z uszkodzenia sterownika lub jakiś problem z jego zasilaniem. A może tarcze sprzęgła biegu wstecznego masz tak wyślizgane... Cholera wie. Jak będziesz na zmianie oleju powiedz o tym problemie Sopie albo Pawłowi. Jeśli sterownik zgubi adaptację to przy osiągnięciu temperatury roboczej będziesz miał w grupach 10 i 11 ADP RUN. Jeśli ruszysz w trasę to po jakimś czasie adaptacja dla biegów przednich zostanie zapisana a tył zostanie w trybie RUN. Chodzi o to abyś sprawdził czy wypada adaptacja dla obu grup czy tylko dla wsteki? Chodzi mi o to że po odłączeniu aku sterownik CVT gubi adaptację ale nie zgłasza żadnych błędów - wydaje mi się że z podobnym przypadkiem mamy tu do czynienia. Przy czym Ty sprawdzasz swoje autko gdy poczujesz, że coś jest nie tak - możliwe, że w momencie gdy adaptacja w grupie 10 już się zapisała...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się