Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Utrata mocy podczas przyspieszania


wasermann

Rekomendowane odpowiedzi

Jest problem z samochodem A4 1.9 110 kM, AFN. Samochód traci moc po przekroczeniu pewnych obrotów. Znajomy jeździ tak jakiś czas. Ostatnio postanowiliśmy się za to zabrać.

W rurze do intercolera przy czujniku temp. i elektrozaworze egr było dużo oleju, aż pływało. Nie wiem czy ma to wpływ na to że był zmieniany olej i wleli mu ponad stan-normalni nie ubywa oleju. Co do logów i odcinania mocy to przeładowanie turbiny, notfaul. Powiedźcie co trzeba zrobić-jakie jest wasze zdanie na ten temat. Co inny mechanik ma inny pomysł..Jeden chce wymienić czujnik G71 ciśnienia doładowania, który znajduje się w ECU. Ale on kosztuje 300 zł w ASO. Drugi twierdzi, że to pompa, trzeci to już nie piszę…Czy to SA takie objawy? Czy to te usterki? To nie mój samochód nie chce tej osoby narażać na taki koszt. Proszę o trafną odpowiedź. Sam mam jakieś doświadczenie z vagiem. Wklejam logi 010 i 011 powinny wystarczyć i błędy. A … sprawdziłem w 011 BS test kierownic i dźwignia się rusza, ale mniej niż na filmie pokazowym dostępnym na forum. U nas 1cm.Mam swoje zdanie, ale chcę usłyszeć porady bardziej doświadczonych klubowiczów. Wyskakują błędy.

575 Ciśnienie w przewodzie dolotowym

różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY

519-Czujnik ciśnienia G71 w przewodzie dolotowym -zwarcie do plusa

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb75af5a1a699efa.html-011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a435906330091064.html-010 (sorry że nie obrobione ale coś mi się skasowalo i to jest tylko to co mam)kumaci i tak zobaczą co jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz logi 011 Basic Settings.

Sprawdzcie wezyk cisnieniowy ktory idzie do ECU czy jest szczelny i nie zawalony olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log 011 BS o które prosił przemik.Zamieniliśmy nawet zawory z zaworem EGR.Będą dwa logi BS na N75 i N18.

I 011 w teście dynamicznym na zaworze EGR N18.W przewodzie do czujika G71, ktory jest w kompie jest olej.zdjeliśmy pokrywę plastikową i po zdjęciu przewodu na króćcu było widać troszke oleju.Czy rozbierać ECU?Jak go bezpiecznie zdemontować i sprawdzić,przeczyścić?

- Kierownice N75-011 BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7188b49b50fd8cb8.html - 011 na zaworze EGR

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a1b9e7989c870162.html - zamienione zawory z N18

dajcie odpowiedź co jest grane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z wezyka wyczyszczony i z ECU ?

Czy po logowaniu dynamicznym bład czujnika dalej sie pojawia ?

Czy sztanga kierownic VTG chodzi swobodnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO - problem lezy w czujniku cisnienia doładowania w ECU - jest zawalony olejem albo uszkodzony.

Szkoda wyrywac turbo - skoro czyszczenie kierownic VTG moze niewiele dac.

Chyba prosciej dobrac sie do czujnika w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z logów wynika, że sztanga ma niewielki skok - chyba tylko kilka milimetrów i jest wciągnięta na maksa w gruchę czyli w górę - zapieczona geometria jak dla mnie bo przeładowanie jak cholera. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z gruchy siłownika przy turbinie i się przejedź a zobaczysz, że log 011 będzie identyczny jak z podpiętym wężykiem. Jeśli zalany jest olejem czujnik ciśnienia w sterowniku to w 90% pokazuje również błąd 65535. Krótki filmik z zakresem pracy sztangi przy Twoim turbo od razu rozwiałby wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba ze bład czujnika w tych ECU pojawia sie wtedy jak cisnienie wychodzi poza jego zakres.

Wtedy trzeba bedzie zając sie VTG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba ze bład czujnika w tych ECU pojawia sie wtedy jak cisnienie wychodzi poza jego zakres.

Wtedy trzeba bedzie zając sie VTG.

z reguly zawsze sie pojawia w takiej sytuacji ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

W moim kiblu, ktory miał czujnik cisnienia na rurze dolotowej - nie zanotowałem takiej sytuacji, a w logach mialem podobny bałagan.

Skonczyło sie na polerce kierownic. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest błąd 819 pojawia się tylko po przekroczeniu 2570 mbar.jest utrata mocy.nawet jechaliśmy pod kompem gr 011 i on przyspieszał jak zbliżała się ta granica 2570mbar to dawałem mu sygnał ze delikatnie odpuscił i znowu gaz.chodziło o to żeby zobaczyć czy ten błąd występuje przed gr 2570mbar.I gdyby było zwarcie do plusa-to zwora by była cały czas i błąd by pokazywało cały czas.Chciałem wstawić video z chodzącą sztanga,ale komórką jest tak mało miejsca gówno bylo widać-ciężko trafić,ale spróbuje nagrać jeszcze raz.błędu 655535 nie pokazuje .Czasami pokazuje jeszcze błąd- 575-różnica w cisnieniu doregulowania.No to co radzicie turbo na stół bo syfu full...?Czy rozbierać ECU? Naprawdę z logów 011 BS wynika,że sztanga ma mały zakres i wskazuje to na zapieczone kierownice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również. błąd 519 zniknie jak tylko wyczyścisz turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapomnij odpisać jak będzie po wszystkim :good: powodzonka :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...