Sebo83 Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Witam, proszę o analizę logów 000, 010, 011 + błąd "17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - " Podczas jazdy turbina łapie not lauf powyżej 3000obr. Problem ten nie występuje za każdym razem Proszę o analizę logów i ewentualnie co może być przyczyną. czy zawór n75, czy zapieczone kierownice czy przepływomierz Samochód Skoda Octavia 1,9 TDI 110KM - PRZEBIEG 40 tyś (pewny - 1wszy właściciel) http://img341.imageshack.us/img341/7407/000ygh.jpg http://img35.imageshack.us/img35/682/45148395.jpg http://img683.imageshack.us/img683/92/64241317.jpg [br]Dopisany: 12-05-2010, 20:18:41_________________________________________________HELP - proszę o jakąś odpowiedź. Skodzina mojego kumpla, co prawda silnik ASV ale to prawie to samo co AFN...
karbonek Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Widać, że turbo pompuje za dużo. Sprawdz n75 oraz czy sztanga normalnie chodzi.
Sebo83 Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Opublikowano 12 Maja 2010 a jak można sprawdzić najprościej zawór N75?
przemik Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Silnik to ASV. IMO - ktois zmienil mape w tym sterowniku. Jednym slowem auto jest po czpisie. Chcialbym zobaczyc porzadnie wykonane logi tego samochodu. Dynamicznie - 001,003,004,008,010 i 011 (dwie próby) Statyczne - 011 Basic Settings.
spanky Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 Silnik to ASV. IMO - ktois zmienil mape w tym sterowniku. Jednym slowem auto jest po czpisie. Przemek .... to jest totalna seria ...
Sztomel Opublikowano 12 Maja 2010 Opublikowano 12 Maja 2010 to jest po czpisie. Przemek .... to jest totalna seria ... zgadza się, dla ASV jest to fabryczna wielkość zadanego ciśnienia doładowania. [br]Dopisany: 13 Maj 2010, 01:08_________________________________________________ a jak można sprawdzić najprościej zawór N75? patrząc na log 011 w drugim linku, który zamieściłeś to zmienna geometria turbo stoi w miejscu w pozycji maksymalnego doładowania - czyli zapieczona i sztanga wsunięta maksymalnie w stronę gruchy przy turbo czyli w dół. N75 najprościej w tej sytuacji sprawdzić w ten sposób, że odłączasz od N75 wężyk podciśnienia, który dochodzi do górnego lewego króćca oznaczonego jako VAC w tym N75 i koniec wężyka zaślepiasz i z tak zaślepionym wężykiem odpiętym od N75 ponownie logujesz dynamicznie 011 i jeśli wskazania rzeczywistego ciśnienia doładowania będą takie same jak w logu, do którego link tu wkleiłeś to oznacza to, że N75 jest sprawny a zmienna geometria już się zapiekła na amen. Jeśli wartość ciśnienia doładowania będzie mniejsza to zmienna geometria jeszcze się nie zapiekła na amen i zacina się tylko chwilowo - istnieje również możliwość, że zmienna geometria pracuje poprawnie a zacięła się i zablokowała sztanga wewnątrz zardzewiałej gruszki - o tym się można przekonać dopiero po zdjęciu klipsa zabezpieczającego sztangę na dźwigni zmiennej geometrii i zsunięciu sztangi z tej dźwigni i sprawdzeniu ręcznie co stawia opó - sztanga w gruszce czy dźwignia od zmiennej geometrii.
przemik Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 zgadza się, dla ASV jest to fabryczna wielkość zadanego ciśnienia doładowania. Jakos mnie nie przekonujecie... ale oczywiscie moge sie mylic... from time to time...
spanky Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 zgadza się, dla ASV jest to fabryczna wielkość zadanego ciśnienia doładowania. Jakos mnie nie przekonujecie... ale oczywiscie moge sie mylic... from time to time...
karbonek Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 aby sprawdzić n75 mozesz tez odpalic auto na vagu, wlaczyc grupe bs to sztangi turbo (011 chyba ?) odlaczyc waz od gruszki turbo i zatkac palcem, jak cyklicznie wciaga ci palec to dziala
Sztomel Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 aby sprawdzić n75 mozesz tez odpalic auto na vagu, wlaczyc grupe bs to sztangi turbo (011 chyba ?) odlaczyc waz od gruszki turbo i zatkac palcem, jak cyklicznie wciaga ci palec to dziala widzisz kolego karbonek, Twój sposób na samo sprawdzenie N75 jest prostszy niż mój bo nie trzeba logować, że też cholera prędzej na to nie wpadłem, ale dla pocieszenia podam, że obydwa sposoby warto sprawdzić i wtedy masz już Sebo83 pełny przegląd zarówno N75 jak i zmiennej geometrii, kiedy problemem jest przeładowanie.
ciahciah Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 a ja mam jeszcze lepszy sposób, wężyk idący do gruszki zakładasz na wakuometr(25zł) i odpalasz bs011, powinno pokazywać raz 0bar a raz 0,65bar. Nie wiem czy podciśnienie w tym miejscu nie powinno dochodzić do 0,9bar, sprawdzał ktoś? Bo przy samej pompie vacum ma być 0,9bar tylko już nie pamiętam czy ta wartość ma być też na jałowym biegu... Ten sposób nie tylko sprawdza N75 ale i szczelność układu podciśnienia, poniżej 0,65bar oznacza że albo układ nie szczelny albo pompa vacum nie domaga, np. króciec nie szczelny. A jak skazówka nie opada co 10s do zera bar N75 do wymiany.
karbonek Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Jak kupisz wakuometr za 25zł to musisz znaleźć identyczny samochód sprawny i w nim zmierzyć wartość podciśnienia. Gdy to zrobisz zapamiętaj wynik i sprawdz u siebie. A dlaczego? Za tą kasę kupisz coś to ma odjechane CL więc pomiar nie będzie miarodajny w skali.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się