Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak rozebrać oryginalny podłokietnik AUDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Instruktaż użyteczny przy wszystkich naprawach podłokietnika

Nie opisuję sposobu demontażu z auta i tunelu środkowego- było to opisane wielokrotnie.

Zaczynamy:

Krok 1:

Zdejmujemy pokrywkę podłokietnika obszytą materiałem. Nie ma obawy że się połamie jej mocowanie- wbrew pozorom plastik jest bardzo elastyczny i obie części które mocują pokrywkę i na których się ona obraca ( takie bolce) łatwo dają się ścisnąć i można wysunąć całość z podstawy podłokietnika. Oczywiście pewne wyczucie jest wskazane – jak to w życiu :gwizdanie: :gwizdanie: Brak mi niestety zdjęcia tej operacji ale myślę że można to sobie wyobrazić.

Krok 2

Zdejmujemy boczne zaślepki osi na której obraca się cały podłokietnik kiedy np. podnosimy go do góry – podważyć śrubokrętem- zejdą łatwo

Oczom naszym ukaże się taki widok

73339887za8.th.jpg

Na oś obrotu została założona sprężynująca podkładka zabezpieczająca (1). Aby ją zdjąć należy podważyć jej blaszki (2) aby móc zsunąć ją z osi (3). Potrzebny jest cieniutki i mocny płaski śrubokręt i sporo cierpliwości.

Tak samo postępujemy z drugiej strony.

Krok 3

Od wewnętrznej strony patrząc w kierunku przycisku otwierania podłokietnika odkręcamy cztery wkręty. Trudno je zlokalizować bo są pokryte włoskami tak jak całą wyściółka wewnętrzna podłokietnika :cool: :cool:. Wynik końcowy widać foto

69583240wi8.th.jpg

Podobnie przymocowana jest wyściółka klapy bagażnika w sedanie ( nie wiem jak jest w kombi) – użyto OBROŚNIęTE CZARNYMI WŁOSKAMI ŚRUBY :shocked:. Śrubokręt jaki trzeba użyć do odkręcenia wkrętów podłokietnika to gwiazdka, rozmiar T8-H (o ile dobrze pamiętam). Po ich odkręceniu można odłączyć od podłokietnika przycisk otwierający i jeśli ktoś ma go uszkodzonego może zdiagnozować już usterkę i próbować naprawić...

Krok 4

Analogicznie odkręcamy boczne ścianki. Są tak samo przykręcone od wewnątrz, włochatymi wkrętami.

61081355nk0.th.jpg 35165571wo9.th.jpg 92943764ll0.th.jpg

Łącznie jest po 7 wkrętów na stronę. P zdjęciu bocznych ścianek widać to co na fot poniżej

44181531yx4.th.jpg

Uwaga na zatrzaski (strzałki niebieskie). Widać też zasadę działania mechanizmu podnoszenia i blokowania pozycji podłokietnika.

Krok 5

Od tego momentu podłokietnik rozpada się dosłownie w rękach...

Pozostaje tylko zdjąć osłonę plastikową podstawy aluminiowej. Składa się ona z dwóch części szczepionych ze sobą zatrzaskami. Po rozłożeniu wygląda to tak

33387871dc9.th.jpg

Podsumowanie:

Zwykle powodem opadania podłokietnika jest to, że ząbki oporowe zrobione są z aluminium a rygiel jest stalowy. Niestety takie połączenie jest fatalne dla ząbków. Bardzo szybko się wyrabiają co widać poniżej

73370145ft6.th.jpg

Niestety dokupienie samej, fabrycznie nowej podstawy jest niemożliwe. Przynajmniej u Sieńki w Białymstoku. Jeśli ktoś chce, próbujcie sami może jakiś autoryzowany dealer wam to sprowadzi ale wątpie....

Na szrocie też nie ma co szukać bo tam, jeśli już są, to są używki z takim samym felerkiem. Pozostaje się tylko przyzwyczaić i czerpać radość z posiadania podłokietnika z własnym charakteremJ Dla zainteresowanych oznaczenie samej podstawy:

35490709dm6.th.jpg

Oczywiście składanie podłokietnika należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam.

Opublikowano

al31, dobra robota, a ja zatrzymalem sie na zabezpieczeniach.

Z tego co sie orientowalem to chyba jest zestaw naprawczy do podlokietnika.

Jak bede w ASO to sie dokladnie dowiem.

Opublikowano

Ciekawe co ustaliłeś... Myślę że gdyby faktycznie można było dostać taki zestaw to byłaby to super sprawa... Swoją drogą ciekawe czy ktoś rozebrał klapkę zamykającą podłokietnika. Przydałaby się instrukcja jak to zrobić na wypadek gdyby wytarł się materiał i zaistniała potrzeba jego wymiany. Ja póki co nie mam potrzeby tego eksplorować. Chyba nie jest klejona, bo warsztaty obszywają je skórą i jakoś to wychodzi. Poza tym byłoby to przydatne przy naprawie uszkodzonego zatrzasku. Jest ktoś odważny do prób? :naughty:. Tylko żeby nie było że kogoś do czegoś namawiam, bo potem będziecie mi życzyć "wszystkiego najlepszego" :rant: jak coś nie wyjdzie i pozostanie żal po nieodwracalnym uszkodzeniu :wallbash::shocked::slina:

Opublikowano

Instruktaż użyteczny przy wszystkich naprawach podłokietnika

Nie opisuję sposobu demontażu z auta i tunelu środkowego- było to opisane wielokrotnie.

wymontowalem wlasnie tunel srodkowy z auta poniewaz chcem zmienic podlokietnik

ale nie bardzo wiem jak go wyjac bo trzyma go od spodu takie metalowe cos :/

szukalem na forum ale nie widze jak to zrobic ( wymontowac podlokietnik z tunelu srodkowego i zeby sie odczepil od tego metalowego czegos)

wie ktos jak to zrobic ?

Opublikowano

Nowak ja nic metalowego tam nie pamietam co najwyzej aluminiowa stopka, ktora jest przykrecona do podlokietnika jedna dluga sruba.

Opublikowano

nieraz mi ten podłokietnik opada, więc niebawem zabiore sie za niego bo lubie jak wszysko gra w mojej audiolce :>dzieki :oklaski:za pokazanie instrukcji.... pozdrawiam :a4fan:

Opublikowano

Dziękuję za słowa uznania :hi:. Ale jak pisałem w swojej instrukcji nie ma możliwości naprawienia zjawiska opadania podłokietnika. Chyba że dorwie się nową podstawę aluminiową z nieuszkodzonymi ząbkami. Albo jakis zestaw naprawczy od dealera... Z moich ustaleń i śledztwa obie możliwości są nie do zrealizowania. Ja się poddałem i już przyzwyczaiłem do najniższej pozycji podłokietnika. W każdym razie życzę sukcesów

Opublikowano

No tak wszystko pięknie opisane, tylko niech mi ktoś napisze (pokaże jakieś zdjęcie) jak konkretnie (krok po kroku) zdjąć pokrywę podłokietnika.

w a4 b6. Rozumiem, że podłokietnik jest taki sam jak w b5 :evil:

Opublikowano

czeka mnie to chyba na dniach, bo mi się złamał jeden z zawiasów...jednak nie tak elastyczny (przy zakupie już był pęknięty). Zastanawiam się jakiego kleju użyć bo kropelka nie łapie, podobnie z "ośmierniczką". Może jakieś pomysły?

Opublikowano

panowie sprzedałem koło 30 podłokietników juz conajmniej i zaden nie opadał :shocked: ale co do zawiasów owszem jest najbardziej słaby punkt podłokietnika, co radze !! nie bawcie sie w klejenie kropelkami klejami i innymi cudami to trzeba zespawac w profesjonalny sposób, robiłem juz tak pare razy z zaznaczeniem dla kupujacego oczywiscie ze jest naprawiany.

Opublikowano

u mnie również przeskakiwał podłokietnik tzn podczas jazdy po położeniu ręki na podłokietnik spadał w dół... po rozkręceniu podłokietnika, okazało się że ktoś już coś kombinował... i debil (bo inaczej osobe która wczesniej przy nim grzebała nazwać nie mogę) wsadził jakąś śrubkę w mocowanie uchwytu przez co cały czas sprężyny połączone z uchwytem były napięte i przy lekkim naciśnięciu na podłokietnik, powodowały jego przeskok... jedno wam powiem, glupota ludzka nie zna granic :wallbash: m, co prawda przez tą bezmyślnośc, troszkę nadkruszyły się te ząbki, ale w tym momencie jest o niebo lepiej :)

Opublikowano

mam takie pytanie . jak zamontować podłokietnik do b5 ? nie posiadam oryginalnie podłokietnika ale chce sobie kupić . czy trzeba będzie coś wycinać w tunelu ? czy wystarczy wyjęcie takiej zaślepki w wgłębieniu za ręcznym ?( jeżeli się ją wyjmie to widać miejsce na śrubę "13" i wystającą "10"

Opublikowano

trzeba docinac otwor w tunelu, co do spawania tam gdzie robia zderzaki ta sama technika

Opublikowano

Z tego co ja wiem i o ile ten człowiek jeszcze się tym zajmuje to mozna to było zrobić,nadspawywali i szlifowali w byłym Autosan sanok,na narzędziowni,pozdrawiam

Opublikowano

muszę rozbierać tak na części ten podłokietnik jak się chcę pozbyć zestawy telefonicznego CULLMANN ? bo cały ten stelaż ogranicza ruch dla wkrętaka. Może te zawiasy są jakoś wkręcane od środka? ktoś to demontował ?

Opublikowano

U mnie dwa zawiacy od klapki sa oderwane. Czy da sie w jakis sposon od tego plastiku oddzielic gorna warstwe. Bo mam akurat skore w granatowym kolorze i ciezko znalesc, wiec moze znajde na szrocie pierwszy lepszy i poprostu zamienie gorna czesc.?

Opublikowano

Właśnie zakończyłem operację usuwania podstawki pod telefon. Dodatkowe wskazówki: do tego procesu nie musimy zdejmować tych okrągłych zawleczek na głównym zawiasie podłokietnika, bo wystarczy nam odchylić boczki (po odkręceniu zaflokowanych śrubek i podważeniu zatrzasków) i przez szczelinę spokojnie wyjmiemy zabezpieczenia (na szczęście nie Segery tylko takie "pętelki" z drutu) utrzymujące te 4 kołki które mocują mechanizm. Wielkie dzięki dla autora wątku za odkrycie że śrubki są zaflokowane. Acha i jedna z tych śrubek jest pod ryglem przycisku do wysuwania podstawki, trzeba go podważyć - jest na zatrzaskach.

P.S.

Ch...owi projektantowi powinni zaflokować w całości okolice przyrodzenia - niech se szuka potem...

Opublikowano

Może ktoś odświeżyć zdjęcia, podłokietnik zablokował mi się w pozycji pionowej i nie mogę go złożyć:/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...