al31 Opublikowano 12 Lipca 2007 Opublikowano 12 Lipca 2007 Instruktaż użyteczny przy wszystkich naprawach podłokietnika Nie opisuję sposobu demontażu z auta i tunelu środkowego- było to opisane wielokrotnie. Zaczynamy: Krok 1: Zdejmujemy pokrywkę podłokietnika obszytą materiałem. Nie ma obawy że się połamie jej mocowanie- wbrew pozorom plastik jest bardzo elastyczny i obie części które mocują pokrywkę i na których się ona obraca ( takie bolce) łatwo dają się ścisnąć i można wysunąć całość z podstawy podłokietnika. Oczywiście pewne wyczucie jest wskazane – jak to w życiu :gwizdanie: :gwizdanie: Brak mi niestety zdjęcia tej operacji ale myślę że można to sobie wyobrazić. Krok 2 Zdejmujemy boczne zaślepki osi na której obraca się cały podłokietnik kiedy np. podnosimy go do góry – podważyć śrubokrętem- zejdą łatwo Oczom naszym ukaże się taki widok Na oś obrotu została założona sprężynująca podkładka zabezpieczająca (1). Aby ją zdjąć należy podważyć jej blaszki (2) aby móc zsunąć ją z osi (3). Potrzebny jest cieniutki i mocny płaski śrubokręt i sporo cierpliwości. Tak samo postępujemy z drugiej strony. Krok 3 Od wewnętrznej strony patrząc w kierunku przycisku otwierania podłokietnika odkręcamy cztery wkręty. Trudno je zlokalizować bo są pokryte włoskami tak jak całą wyściółka wewnętrzna podłokietnika :cool:. Wynik końcowy widać foto Podobnie przymocowana jest wyściółka klapy bagażnika w sedanie ( nie wiem jak jest w kombi) – użyto OBROŚNIęTE CZARNYMI WŁOSKAMI ŚRUBY . Śrubokręt jaki trzeba użyć do odkręcenia wkrętów podłokietnika to gwiazdka, rozmiar T8-H (o ile dobrze pamiętam). Po ich odkręceniu można odłączyć od podłokietnika przycisk otwierający i jeśli ktoś ma go uszkodzonego może zdiagnozować już usterkę i próbować naprawić... Krok 4 Analogicznie odkręcamy boczne ścianki. Są tak samo przykręcone od wewnątrz, włochatymi wkrętami. Łącznie jest po 7 wkrętów na stronę. P zdjęciu bocznych ścianek widać to co na fot poniżej Uwaga na zatrzaski (strzałki niebieskie). Widać też zasadę działania mechanizmu podnoszenia i blokowania pozycji podłokietnika. Krok 5 Od tego momentu podłokietnik rozpada się dosłownie w rękach... Pozostaje tylko zdjąć osłonę plastikową podstawy aluminiowej. Składa się ona z dwóch części szczepionych ze sobą zatrzaskami. Po rozłożeniu wygląda to tak Podsumowanie: Zwykle powodem opadania podłokietnika jest to, że ząbki oporowe zrobione są z aluminium a rygiel jest stalowy. Niestety takie połączenie jest fatalne dla ząbków. Bardzo szybko się wyrabiają co widać poniżej Niestety dokupienie samej, fabrycznie nowej podstawy jest niemożliwe. Przynajmniej u Sieńki w Białymstoku. Jeśli ktoś chce, próbujcie sami może jakiś autoryzowany dealer wam to sprowadzi ale wątpie.... Na szrocie też nie ma co szukać bo tam, jeśli już są, to są używki z takim samym felerkiem. Pozostaje się tylko przyzwyczaić i czerpać radość z posiadania podłokietnika z własnym charakteremJ Dla zainteresowanych oznaczenie samej podstawy: Oczywiście składanie podłokietnika należy przeprowadzić w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam.
Pikuś Opublikowano 15 Lipca 2007 Opublikowano 15 Lipca 2007 al31, dobra robota, a ja zatrzymalem sie na zabezpieczeniach. Z tego co sie orientowalem to chyba jest zestaw naprawczy do podlokietnika. Jak bede w ASO to sie dokladnie dowiem.
al31 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Ciekawe co ustaliłeś... Myślę że gdyby faktycznie można było dostać taki zestaw to byłaby to super sprawa... Swoją drogą ciekawe czy ktoś rozebrał klapkę zamykającą podłokietnika. Przydałaby się instrukcja jak to zrobić na wypadek gdyby wytarł się materiał i zaistniała potrzeba jego wymiany. Ja póki co nie mam potrzeby tego eksplorować. Chyba nie jest klejona, bo warsztaty obszywają je skórą i jakoś to wychodzi. Poza tym byłoby to przydatne przy naprawie uszkodzonego zatrzasku. Jest ktoś odważny do prób? . Tylko żeby nie było że kogoś do czegoś namawiam, bo potem będziecie mi życzyć "wszystkiego najlepszego" jak coś nie wyjdzie i pozostanie żal po nieodwracalnym uszkodzeniu
Nowak_zg Opublikowano 22 Listopada 2007 Opublikowano 22 Listopada 2007 Instruktaż użyteczny przy wszystkich naprawach podłokietnika Nie opisuję sposobu demontażu z auta i tunelu środkowego- było to opisane wielokrotnie. wymontowalem wlasnie tunel srodkowy z auta poniewaz chcem zmienic podlokietnik ale nie bardzo wiem jak go wyjac bo trzyma go od spodu takie metalowe cos :/ szukalem na forum ale nie widze jak to zrobic ( wymontowac podlokietnik z tunelu srodkowego i zeby sie odczepil od tego metalowego czegos) wie ktos jak to zrobic ?
Pikuś Opublikowano 22 Listopada 2007 Opublikowano 22 Listopada 2007 Nowak ja nic metalowego tam nie pamietam co najwyzej aluminiowa stopka, ktora jest przykrecona do podlokietnika jedna dluga sruba.
zawadzior Opublikowano 20 Grudnia 2007 Opublikowano 20 Grudnia 2007 nieraz mi ten podłokietnik opada, więc niebawem zabiore sie za niego bo lubie jak wszysko gra w mojej audiolce :>dzieki :oklaski:za pokazanie instrukcji.... pozdrawiam
al31 Opublikowano 20 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2007 Dziękuję za słowa uznania . Ale jak pisałem w swojej instrukcji nie ma możliwości naprawienia zjawiska opadania podłokietnika. Chyba że dorwie się nową podstawę aluminiową z nieuszkodzonymi ząbkami. Albo jakis zestaw naprawczy od dealera... Z moich ustaleń i śledztwa obie możliwości są nie do zrealizowania. Ja się poddałem i już przyzwyczaiłem do najniższej pozycji podłokietnika. W każdym razie życzę sukcesów
Renkav Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 No tak wszystko pięknie opisane, tylko niech mi ktoś napisze (pokaże jakieś zdjęcie) jak konkretnie (krok po kroku) zdjąć pokrywę podłokietnika. w a4 b6. Rozumiem, że podłokietnik jest taki sam jak w b5
harylog Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 czeka mnie to chyba na dniach, bo mi się złamał jeden z zawiasów...jednak nie tak elastyczny (przy zakupie już był pęknięty). Zastanawiam się jakiego kleju użyć bo kropelka nie łapie, podobnie z "ośmierniczką". Może jakieś pomysły?
czaki22 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 panowie sprzedałem koło 30 podłokietników juz conajmniej i zaden nie opadał ale co do zawiasów owszem jest najbardziej słaby punkt podłokietnika, co radze !! nie bawcie sie w klejenie kropelkami klejami i innymi cudami to trzeba zespawac w profesjonalny sposób, robiłem juz tak pare razy z zaznaczeniem dla kupujacego oczywiscie ze jest naprawiany.
Michas Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 u mnie również przeskakiwał podłokietnik tzn podczas jazdy po położeniu ręki na podłokietnik spadał w dół... po rozkręceniu podłokietnika, okazało się że ktoś już coś kombinował... i debil (bo inaczej osobe która wczesniej przy nim grzebała nazwać nie mogę) wsadził jakąś śrubkę w mocowanie uchwytu przez co cały czas sprężyny połączone z uchwytem były napięte i przy lekkim naciśnięciu na podłokietnik, powodowały jego przeskok... jedno wam powiem, glupota ludzka nie zna granic m, co prawda przez tą bezmyślnośc, troszkę nadkruszyły się te ząbki, ale w tym momencie jest o niebo lepiej
maniek598 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 mam takie pytanie . jak zamontować podłokietnik do b5 ? nie posiadam oryginalnie podłokietnika ale chce sobie kupić . czy trzeba będzie coś wycinać w tunelu ? czy wystarczy wyjęcie takiej zaślepki w wgłębieniu za ręcznym ?( jeżeli się ją wyjmie to widać miejsce na śrubę "13" i wystającą "10"
czaki22 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 trzeba docinac otwor w tunelu, co do spawania tam gdzie robia zderzaki ta sama technika
Andrzej073 Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Z tego co ja wiem i o ile ten człowiek jeszcze się tym zajmuje to mozna to było zrobić,nadspawywali i szlifowali w byłym Autosan sanok,na narzędziowni,pozdrawiam
mlody666 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 muszę rozbierać tak na części ten podłokietnik jak się chcę pozbyć zestawy telefonicznego CULLMANN ? bo cały ten stelaż ogranicza ruch dla wkrętaka. Może te zawiasy są jakoś wkręcane od środka? ktoś to demontował ?
djsuchy Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 U mnie dwa zawiacy od klapki sa oderwane. Czy da sie w jakis sposon od tego plastiku oddzielic gorna warstwe. Bo mam akurat skore w granatowym kolorze i ciezko znalesc, wiec moze znajde na szrocie pierwszy lepszy i poprostu zamienie gorna czesc.?
rtocki Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Właśnie zakończyłem operację usuwania podstawki pod telefon. Dodatkowe wskazówki: do tego procesu nie musimy zdejmować tych okrągłych zawleczek na głównym zawiasie podłokietnika, bo wystarczy nam odchylić boczki (po odkręceniu zaflokowanych śrubek i podważeniu zatrzasków) i przez szczelinę spokojnie wyjmiemy zabezpieczenia (na szczęście nie Segery tylko takie "pętelki" z drutu) utrzymujące te 4 kołki które mocują mechanizm. Wielkie dzięki dla autora wątku za odkrycie że śrubki są zaflokowane. Acha i jedna z tych śrubek jest pod ryglem przycisku do wysuwania podstawki, trzeba go podważyć - jest na zatrzaskach. P.S. Ch...owi projektantowi powinni zaflokować w całości okolice przyrodzenia - niech se szuka potem...
adasijo Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 Może ktoś odświeżyć zdjęcia, podłokietnik zablokował mi się w pozycji pionowej i nie mogę go złożyć:/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się