thl Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Witam Ostatnio zauważyłem nie równą prace silnika na wolnych obrotach i przy okazji serwisu poprosiłem o wyczyszczenie przepustnicy (serwis wykonany u Sopy w Czernicy ). Po czyszczeniu falowanie obrotów ustało, ale zwiększyło się spalanie o około 2 litry na 100km; od serwisu przejechałem ponad 3000 km, paliwo tylko BP-Shell-Orlen. Styl jazdy taki sam, spalenie mierzone "zalewaniem pod korek" - dosłownie. Co może być przyczyną ?
Samaelos Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Czy po czyszczeniu wykonana była nowa adaptacja? Bo jeśli nie to trzeba zrobić.
thl Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 Falowanie obrotów zmniejszyło się, więc myślę że przepustnica została ustawiona.
Dev Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 sprawdz czy nie łapie gdzies "lewego" powietrza
thl Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 Mam szukać na odcinku filtr powietrza-przepustnica ?
Dev Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Mam szukać na odcinku filtr powietrza-przepustnica ? jak najbardziej + przewody podciśnieniowe
tigy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 I jak kolego sytuacja ? zastanawiam się nad przeglądem ogólnym przewodów podciśnieniowych ... może warto sprawdzić ? ...
majki77 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 dokładnie ja wyżej koledzy pisali adaptacja przepustnicy, dużo mechaników czysci przepustnice ale mało robi adaptacje i mało kierowców wie ze trzeba zrobic adaptację, no i szczelność, filtr powietrza przepustnica i przewody podcisnieniowe
thl Opublikowano 27 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2010 Spalanie nadal nie uspokoiło i doszły nowe problemy ale po kolei: - ze względu na duże przebiegi miesięczne (około 4k km.) założyłem instalacje LPG (założona u Sebastiana w GZW); przy montażu okazało się że przewód do gruszki podciśnienia jest przerwany (osłona z materiału została w środku się skruszył). Wydaje mi się że panowie z SSerwis za mocno potraktowali mój silnik myjką ciśnieniową - podobno te przewody lubią się kruszyć. Mam zamiar wymienić wszystkie te przewody, i teraz pytanie gdzie je kupić ? - pojawił się problem z odpalaniem rano na zimnym (przed montażem instalacji też występował ale sporadycznie; np. po sprawdzaniu poziomu oleju nie chciał zapalić, długie kręcenie rozrusznikiem ~10s + wciśnięcie gazu pomagało - ciepły silnik - może zbieg okoliczności) śledzę temat kolegów z klubu A6 mają podobne problemy. Za adaptacje przepustnicy wezmę się przy wymianie przewodów podciśnienia.
M_ILES Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 To typowa usterka wiekowych Audi, tzw.ODMA sie zatyka, w rezultacie czego nie odpowietrza poprawnie skrzyni korbowej, poza tym, jest wykonana z niezbyt trwalego materialu, niezbyt odpornego na dzialanie oleju, potrafi sie skruszyc w drobny mak. Trzeba ja wymienic, ale i posprawdzac inne elementy, przewody, itd. Co do przepustnicy - szybka adaptacja zaplonem powinna pomoc. (jednakze czyszczenie moglo spowodowac uszkodzenie nastawnika przep.co w rezultacie prowadzi do zwiekszonego zuzycia paliwa). Ale to moje zdanie. powodzenia
thl Opublikowano 27 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2010 Odmie nic nie dolega, sprawdzona podczas zakładania instalacji LPG, ten nastawnik przepustnicy da się naprawić/wymienić ? Jak sprawdzić czy jest uszkodzony ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się