Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z turbiną


DanielW

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko było ok . wstawiam auto wieczorem do garażu następnego dnia odpalam jadę a tu szok :shocked: zawsze od 2 tys obrotów czułem takie kopnięcie a teraz do 3 tys ciągnę i zamuła . Wyczytałem ,że przy 120 km/h samochód dalej nie idzie(przy walniętej turbinie) w moim wypadku jedzie powyżej 120km/h ale zanim się rozbuja trwa to bardzo długo . Dodam ,że na biegu jałowym gdy przeciągnę do 3 tys obrotów z wydechu leci szary dym (nie czarny) jest go więcej niż zawsze.. Prosiłbym o poradę co z tym fantem zrobić.Pozdrawiam[br]Dopisany: 16 Maj 2010, 18:31_________________________________________________Jeszcze jedno chciałbym dodać ,że podłączyłem go do kompa i wyskoczył błąd Problem przepływu powietrza w dolocie błąd sporadyczny coś takiego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym jest szary czy niebieskawy?

A jak wyłączysz silnik i włączysz go z powrotem to moc jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szary ,mocy brak wracałem dzis z działki i niestety wlokłem sie bo do 3 tys mułowaty potem jeszcze na zakupy i taka sama sytuacja zadnej poprawy [br]Dopisany: 16 Maj 2010, 21:34_________________________________________________Znaczy jezdzi od startu jak zawsze tylko jak dochodzi do 2 tys zawsze miał kopniecie a teraz brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam nieszczelność, posprawdzaj dokładnie rury od InterCoolera :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie są objawy to już chyba doczytałeś na forum, jeśli chcesz znać konkrety w Twoim przypadku to zasada jest taka, że jak piszesz o odczytanym ze sterownika silnika błędzie to wpisz kod tego błędu a nie wersję opisową (na dodatek niedokładną) a następnie zrób logi dynamiczne podstawowych grup czyli 003, 008 i 011 i wklej te logi lub linki do nich a my zobaczymy co tam niedomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podrzucic link jak zrobić logi? Bo wchodziłem w vag i logi jakiś filmik sciągnełęm ale on pokazuja jak turbina chodzi.

więc tak :

odpalasz silnik i szukasz sobie jakiegoś półkilometrowego odcinka prostej poziomej drogi, zatrzymujesz się na poboczu i (zalecane) druga osoba podłącza do gniazda OBD interfejs Vaga i wchodzi w 01 Engine a następnie 08 Meas Block i wpisuje sobie jedną grupę np. 003 (w jednym z trzech możliwych pól do wpisania 3 grup), klika na log i pojawia się na dole ikonka start, druga osoba na tym etapie wsrzymuje się, Ty rozpędzasz się do wartości 1500 obrotów na 3 biegu i wtedy jak ustabilizujesz obroty na tym poziomie na 3 biegu to wciskasz pedał gazu całkowicie do oporu w podłogę na maxa i dajesz od razu znać o tym drugiej osobie a ta od razu klika na ikonkę start, Ty w tym czasie cały czas rozpędzasz się z pedałem w podłodze na 3 biegu aż silnik osiągnie 4200 obrotów - dajesz o tym znać obsługującemu Vaga - on klika na ikonkę stop a Ty odpuszczasz wtedy pedał gazu i zatrzymujesz się w dogodnym miejscu aby zrobić log następnej grupy w stronę powrotną, obsługujący Vaga w tym czasie klika na ikonkę Done/Close i już log grupy 003 jest zapisany w pamięci Vaga, w drodze powrotnej kolega ustawia następną grupę do zlogowania np. 008 i czynność tę wykonujecie tak samo jak przy pierwszej. Po zlogowaniu powyższych grup zamykacie program Vag i wchodzisz w Mój Komputer a następnie dysk C, potem w Program Files i VAG-COM a potem w Logs i tam masz zapisane wcześniej wykonane logi, wchodzisz następnie na stronę http://vaglog.rtnet.pl i tam zakładasz sobie swoje konto i kopiujesz tam logi z pliku Logs w takim formacie jak zostały one zapisane (zostaną na ww. stronie przekonwertowane automatycznie na ładne logi pogrupowane w tabelkach i czytelne dla innych) następnie kopiujesz linki z ww. logów z tej strony i wklejasz je w założonym nowym temacie w dziale Diagnostyka a my je oglądamy i oceniamy i piszemy co dalej masz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel zapomniałeś napisać że temperatura musi być 90 st na blacie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

też miałem kiedyś taki problem. Okazało się że kierownice w turbinie się zapiekły. I raz miała kopa a innego dnia znowu nie miała. Rozebrałem wyczyściłem szczotką drucianą mosiężną i chodziła jak nowa. Ale musisz sprawdzić czy chodzą kierownice. Na zapalonym silniku niech ktoś dodaje gazu a ty małym lustereczkiem i latarką popatrz pod turbiną czy ta sztyca od kierownic pracuje góra-dół.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czasu na zrobienie logów a tym bardziej jakiegoś ziomka który mi pomorze ale dziś udało mi sie podłączyć do kompa samochód i bład wyskoczył taki 575 - ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica dorególowania. Auto jak narazie jezdzi ok ale bład wyskakuje to znaczy ,ze jest cos nie tak. Kolego jak wyczysciłes tą turbine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

na Youtube jest elegancki filmik instruktażowy jak się do tego zabrać. Ja poprostu kupiłem szczotkę druciana mosiężną ( jest delikatniejsza od stalowej) smar do wysokich temperatur, i zabrałem sie za rozbieranie według instrukcji. najgorzej było odkręcić śruby po stronie gorącej turbiny czyli tam gdzie wychodzą spaliny ale jakoś poszło ( WD40 ). Wyjąłem turbinkę na stół dokładnie obejrzałem, zaznaczyłem pilnikiem na połówkach obudowy jak jest złożona i rozkręciłem ją. Później sztotkowanie, smar na śruby i do auta. Byłem zdziwiony jak lekki brud jej przeszkadzał. Ten nalot z tych kierownic mozna było palcem zetrzeć a jednak przeszkadzał. Tak to mnej wiecej wyglądało. jakby co to służę pomocą. Bardzo ważne wszystko trzeba zapamiętać i włożyć tak samo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorzej to jest odkręcić trzy śruby z łbem torx 20 lub imbus (w zależności od rodzaju użytych fabrycznie śrub) od pierścienia trzymającego kierownice spalin (tak było w moim przypadku a turbo było rozbierane dopiero po przebiegu 185 tyś. km) - trzeba mieć twarde bity torx bo te klucze z Praktikera lub innych hipermarketów się najnormalniej gną jak plastelina, no i w moim przypadku nie wystarczyła szczotka tylko papier ścierny ale nie taki wodny tylko konkretny z grubym ziarnem bo miałem rysy po kierownicach spalin na bieżni muszli części gorącej turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...