pietrek505 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Witam. Mam dylemat posiadam passata B5 AJm na pompowtryskach. Szykuje mi sie wymiana oleju. Jakiś palant poprzedni właściciel bądź jego mechanik zalał olej 10W40 :( Co robić lać dalej 10w40 czy przejść na 5 W 40 o normie 505.01. Czy może się coś stać złego jeżeli zaleje 5 w 40 505.01. czy jakiś inny 5 w 30 ? Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
mech15 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 poszukaj na forum, jest dużo info na ten temat, jest odpowiedni wątek o olejach do diesla gdzie możesz zadać swoje pytanie dodam tylko, że jest podwieszony pozdr
koksik Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 faktycznie baran,niestety połowa mechaników nie wie że do aut na "pompkach" trzeba lać syntetyk i to jeszcze z odpowiednia normą,wiem o tym bo pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i nie jednego już uratowalem przed popelnionym błedem bo sie z ciekawości zapytałem!!! Zalej dobrego płukacza silnika do starego oleju,a potem zalej dobry syntetyczny olej o normie 505.01! Pozdro
lapek85 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 wymien olej na zgodyny z normą do PD przejeździj na nim 10tys km i wymień z silnikiem wszystko będzię OK, nie trzeba lać płukanek następne wymiany rób, co np. 15 tys km
pietrek505 Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 faktycznie baran,niestety połowa mechaników nie wie że do aut na "pompkach" trzeba lać syntetyk i to jeszcze z odpowiednia normą,wiem o tym bo pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i nie jednego już uratowalem przed popelnionym błedem bo sie z ciekawości zapytałem!!! Zalej dobrego płukacza silnika do starego oleju,a potem zalej dobry syntetyczny olej o normie 505.01! Pozdro a jaki płukacz polecasz ?
lapek85 Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 MOTUL ENGINE CLEAN http://www.motul.krakow.pl/_pdf/Motul_Produkty_Osobowe_CareSystem.pdf
koksik Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 no niby nie trzeba lać,ale napewno bezpieczniej bedzie jak zalejesz ten płukacz,nie są to przecież żadne koszty albo motul albo liqui moly engine flush...
Daimos Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 stosuj olej 5W40 spełniający normę 505.01 a co do płukania to lepiej nie robić tego za często np przy każdej zmianie oleju
audi.wielun Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Jak zużywa olej w normie, to śmiało lej 5W/40
pukko Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 wszystko http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się