maximuspl Opublikowano 15 Lipca 2007 Opublikowano 15 Lipca 2007 Witam właśnie wróciłem z Chorwacji. Jechałem 18h z prędkością około 140-150 km jakieś 70 % trasy o długości 1400 km. Zauważyłem, że samochód przykopci jak dogazuje - normalnie nie kopci. - czarny dymek Spalił mi trochę oleju - co mnie zmartwiło. Wiem, że wszystkie samochody palą olej ale z normalnego poziomu spadło troszkę poniżej minimum. Zapaliła się kontrolka poziomu oleju. Mam zalany olej Castrol SLX Long Life II (z takim kupiłem) Samochód jest na serwisie long life ale chce zmienić na 15 tys. Moje pytania. 1) kopcenie normalna sprawa przy przygazowaniu ??? 2) spalanie oleju przy takiej prędkości bardzo długo utrzymywanej to normalne ??? 3) zamiana long live na 15 tys jest lepszym rozwiązaniem ??? 4) co dolać do SLX Long Lifie II ??? cokolwiek z normą 506,00 506,01 ??? Dzięki za odpowiedzi - jakoś mam pecha i nic nie piszecie na moje posty
Gość Murzyn Opublikowano 16 Lipca 2007 Opublikowano 16 Lipca 2007 1. Tak 2. Pd ma to do siebie ze przepala troche oliwy 3. Tak 4. Zmien oliwe na jakas sprawdzona. Castrol jest bardzo czesto podrabiany. Pozytywne doswiadczenia mam z motulem
maximuspl Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 Witam zalałem castrolem magnatec 5W40 ... niestety tam gdzie byłem to był najlepszy olej jaki był dostępny. Zastanawiam się czy ten olej jest ok dla pompowtryskiwaczy ??? Ponoć Mobil ma jakąś wersję specjalnie dla pompowtryskiwaczy. Motula zaleję nasepnym razem. Jakie oznaczenie proponujecie ??? Mam silnik 1.9 TDI 131 KM AVF
Hugo Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Witam zalałem castrolem magnatec 5W40 ... niestety tam gdzie byłem to był najlepszy olej jaki był dostępny. Zastanawiam się czy ten olej jest ok dla pompowtryskiwaczy ??? Ponoć Mobil ma jakąś wersję specjalnie dla pompowtryskiwaczy. Motula zaleję nasepnym razem. Jakie oznaczenie proponujecie ??? Mam silnik 1.9 TDI 131 KM AVF A tego castrola zalałeś 505.01 ?? Co do Motula to lej Motul Specific 505.01 5w40
maximuspl Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 szit ma Specyfikacje: MB 229.31, VW 502.00/505.00
bartlo79 Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 VW 502.00/505.00 Czyli do silnika bez pompowtryskow.Ja mam zalany mobil w swoim AFNie o takim oznaczeniach.Czy zaszkodzi to koledze?
maximuspl Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 takie cos znalazlem na castrol.pl miałem wcześniej sx castrol long life... "11. Czym można zastąpić olej SLX Longlife II? SLX Longlife II można zastąpić olejem EDGE 5W-30. Olej SLX Longlife II posiadał specyfikację VW 506.00 / 506.01. Specyfikacja oleju EDGE 5W-30 to VW 504.00 / 507.00 – to najnowsza norma VW dla olejów Longlife i jest kompatybilna wstecz, co oznacza, że może być używana tam, gdzie zalecana jest norma 506.00 / 506.01/ 503.00.(uwaga ta nie dotyczy silników wysokoprężnych R5 i V10)." hmmmm
Wowka Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Ja w swoim Avancie 1,9 TDi AVF mam zalany Motul z normą 505.01 dla grupy Audi-VW i jest jak narazie bardzo zadowolony. Polecam. Jedynym mankamentem jest to,ze ten olej jest ciężko dostepny w naszym kraju i w związku z tym duzo jest podróbek ale jakich olejów sie nie podrabia....
marcin j Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Ojciec w Alhambrze , tez PD zosta zalany przez mechanika takim samym olejem jak wymieniles nie spelniajacym normy dla PD. Po przejechaniu 20000 km spalil 3 l oleju. teraz zalalem mu z norma 505.01 i jest w porzadku i zmienilem na wymiane co 15 000 km.
malcolm25 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Wiem, że wszystkie samochody palą olej No pozwole sie troszke z tym niezgodzic. Moga owszem wziac minimalna ilosc oleju po przejechaniu powiedzmy kilku tysiecy kilometrów. Dla przykladu podam tu swoje doswiadczenia, gdzie po przejechaniu 4000km od wymiany oleju, w tym 2000km do Wielkiej Brytanii, nie wzial ani grama, a jesli tak to na tyle malutko ze nie widac tego na bagnecie. Zdrowy motor nie powinien brac oleju a juz napewno nie tyle i po przejechaniu takiego dystansu
pre_pl Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 malcolm25, mówisz o doświadczeniu opartym na swoim motorze ? Jeśli tak, to zwróć uwagę, że kolega ma inny silniczek :th:
malcolm25 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 malcolm25[/color][/b], mówisz o doświadczeniu opartym na swoim motorze ? Jeśli tak, to zwróć uwagę, że kolega ma inny silniczek No tak faktycznie, byc moze z 1.9 jest inaczej Mysle jednak ze jesli z silnikiem jest wszystko ok to brac oleju nie powinien, w kazdym razie nie na tyle zeby trzeba go bylo uzupelniac po przejechaniu 1000km. Mechanikiem nie jestem wiec nie bede sie wymadrzal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się