Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jaki pasek wielorowkowy


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:

Witam koledzy.

Mam mały kłopot z alternatorem bo piszczy mi sprzęgiełko w nim, prócz tego jest jeszcze jeden kłopot bo coś mi tnie pasek wielorowkowy co widać na zamieszczonych foto. Przy wymianie rozrządu kazałem wymienić mechanikowi też ten pasek i tak jakoś po 3 miesiącach od wymiany zaczęło go ciąć, jeździłem na nim tak do tej pory bo nic więcej się nie działo. Od miesiąca zaczęło mi piszczeć to sprzegiełko i myślę nad wymianą. Martwi mnie tylko to że mam ten pasek ścięty, a sprawdzając w sklepie gość mi mówił że są dwa rodzaje tego sprzęgiełka tzn. różnią się one szerokością 1,5mm i teraz co kupić. Macie jakieś mądre rady?

snc00251y.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

snc00249.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz kolego skrzywiony napinacz paska wielorowkowy który ścina ci pasek, jak sie zachowuje pasek podczas pracy? ja mialem delikatne podskakiwanie napinacza a przez to pasek latał jak szmata, numer altka mam taki sam wymienialem rok temu wlasnie sprzegielko jednokierunkowe alternatora bo tez piski mnie wkurzaly , kupilem INA , o sprzegielko zapytaj kolege TOM77 ja od niego kupowalem dobierze ci taki jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martwi mnie to cięcie, wiem że te różnice w szerokości sprzęgiełka są pomiędzy Bosch-em i VALEO czy jak to się tam nazywa ten drugi producent alternatorów. Może wcześniejszy właściciel kupił cały alternator i przełożył i dlatego tnie mi ten pasek. Sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to oryginalny alternator 95r. to sprzęgiełko kosztuje 200zł, a po 96r. jest połowe tańsze. Po za tym wg zdjęcia twój alternator jest na sztywnym kole bez sprzęgła. Sprzęgło zawsze można dołożyć i będzie duużo lepiej. Napinacz też niestety do wymiany..i dopiero wtedy zapanuje cisza na paskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zleć wymianę sprzęgła, bo sam nie odkręcisz koła pasowego, i niech serwis przymierza nowe sprzęgło, napewno jedno z dwóch będzie dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poznać czy mam ori altka czy wymienionego?

Nie widać dobrze na zdjęciu ale ty chyba nie masz sprzęgiełka tylko zwykłe koło pasowe. Kolega ma identyczny silnik i też oryginalnie ma zwykłe koło. Przyglądnij się dobrze czy koło z napinacza trzyma płaszczyznę z pozostałymi rolkami. Wydaje mi się, że masz je trochę przekrzywione ale fotografia może przekłamywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest minimalnie przekrzywione ale tak jak pisałem poprzedni napinacz był o wiele bardziej w bok i nie cięło paska a tutaj już po 3 miesiącach zaczęło go ciąć.

Sprawny napinacz ma trzymać płaszczyznę. W obecnej sytuacji trudno zdiagnozować winę bez wymiany w pierwszej kolejności napinacza. Pozostaje jeszcze kwestia czy napinacz to oryginał czy zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik raczej ale dałem za niego jakieś 300zł to powinien być chyba w miarę dobry. Koledzy dajcie jakieś info co do tego sprzęgiełka, jak wygląda sprawa montowania go skoro mam na sztywno, jakie pozytywy są jeśli się ma to sprzęgiełko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kup oryginalny napinacz ~350zł, sprzęgiełko ~200zł (niestety masz droższy typ sprzęgła) i nowy pasek oczywiście ~40zł. Trzeba odkręcić sztywne koło i zamontować sprzęgiełko. Najlepiej zleć to mechanikowi, bo potrzeba klucza pneumatycznego do odkręcenia starego koła i spline do przykręcenia nowego sprzęgła. Zaleta tej operacji to spokój na długi czas, będziesz zadowolony, osobiście to przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie, nie lepiej kupić inny alternator już ze sprzęgiełkiem i będzie spokój i taniej, pisze to bo auto ma zostać raczej w rodzinie i ma służyć na długie lata, a czytając w necie natknąłem się na posta, że lepiej mieć to sprzęgiełko niż koło na sztywno bo to ponoć napinacz wykańcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego temat jest obszerny i ile osób tyle opinii ja tez miałem problem z napinacze a dokładnie to z dwoma krzywiły mi się identycznie jak u ciebie. Pierwsza zasada to jaki masz napinacz bo ja kupiłem febi i się przejechałem a teraz mam ori i jest ok. Kolejna rzecz jest taka ze przy wymianie napinacza trzeba sprawdzić czy łapa co trzyma napinacz i alternator jest ok a dokładniej czy otwór na szpile napinacza jest ok bo potrafi sie wyrobić i każdy napinacz skrzywi wtedy należy iść z cala łapą do ślusarza który dorobi tuleje i i na prasie wciśnie i dopiero będzie hulać. A podstawa to jest naprawdę dobry napinacz u nie ori narazie śmiga i jest ok a z tego co sie orientując to jezeli fabrycznie nie masz sprzegiełka na alternatorze to tak od sobie go nie zamontujesz tylko trzeba zmienić alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u kolesia co naprawia alternatory i mówi że to nie altek piszczy, a napinacz. Ja psikałem delikatnie WD40 na koło pasowe alternatora i przestawało piszczeć na kilka chwil a on wziął i polał wodą na rolkę napinacza i kazał mi odpalić auto i wtedy na moment ustało piszczenie. Tak że to będzie coś z napinaczem. Wczoraj też zauważyłem, że pasek mi tnie po obu stronach ale od strony silnika jest ścięty o jeden zwój. Dzwoniłem też do Serwisu Audi i tam po nr VIN koleś mi powiedział, że u mnie tak jak mówiliście nie ma sprzęgiełka tylko jest zwykłe koło pasowe i jedyna rzecz jaka może piszczeć to łożyska w środku alternatora. Czy takie zwykłe koło pasowe może się też jakoś wyje...ać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje tego sprzęgiełka po podaniu numeru win w sklepie dobiorą ci odpowiednie i tak jak koledzy piszą nie jest łatwo odkręcić śrubę od sprzegiełka klucz pneumatyczny i dopiero pójdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie u mnie pasek piszczy a nie rolka altka więc się zastanawiam czy jest sens to wymieniać bo w serwisie mi powiedzieli że to raczej nie pada bo nie ma się tam co zepsuć. W czwartek robię zawias to przy okazji mi pykną ten pasek i napinacz. [br]Dopisany: 25 Maj 2010, 15:31_________________________________________________Jaki napinacz kupić, co polecacie oprócz ORI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...