Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokjący problem z turbiną.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, dziś zauważyłem że samochód zaczął zachowywać się dość dziwnie przy wciskaniu pedału gazu. mianowicie na 2 i 3 biegu dość wolno wkręcał się na obroty a przy 3000 strzał jakbym nitro włączył. Potem znów złapał notlaufa, wiec postanowiłem spojrzeć na kompa. Zrobiłem tylko log ze zwykłej przejażdżki i zaniepokoiły mnie pewne dane, ale proszę o rzucenie okiem i przekonanie się samemu c jest nie tak. Log robiony pospiesznie ale może chociaż jakieś światło rzuci na mogący pojawić się problem lub na taki który już jest.

http://vaglog.rtnet.pl/rafalnedzi_13125.html

PS

jeśli stwierdzicie ze bezpieczne jest robienie kompletu logów to jutro takowe zrobię. Jeśli jednak coś jest nie tak proszę o cenne uwagi.

Opublikowano

przeładowanie jak ta lala a potem tryb awaryjny - sięgnij do sztangi przy turbosprężarce i spróbuj ją opuścić ręką w dół - jeśli się nie da to jest zapieczona zmienna geometria w pozycji maksymalnego doładowania czyli sztanga wciągnięta maksymalnie w gruszkę. Na teście grupy 011 w trybie Basic Settings przypatrz się sztandze ale z pewnością sztanga nie będzie opadać w dół wcale lub tylko na około 2 mm. Jednym słowem demontaż turbo i czyszczenie jej zmiennej geometrii. Żadnych logów nie ma w tym konkretnym przypadku sensu robić bo i tak wiadomo czego problem dotyczy.

Opublikowano

Dzięki wielkie za konkretną odpowiedź, jutro zajmę się tą sztanga i zdam relacje jak sprawa wygląda pozdrawiam

Opublikowano

przeładowanie jak ta lala a potem tryb awaryjny - sięgnij do sztangi przy turbosprężarce i spróbuj ją opuścić ręką w dół - jeśli się nie da to jest zapieczona zmienna geometria w pozycji maksymalnego doładowania czyli sztanga wciągnięta maksymalnie w gruszkę. Na teście grupy 011 w trybie Basic Settings przypatrz się sztandze ale z pewnością sztanga nie będzie opadać w dół wcale lub tylko na około 2 mm. Jednym słowem demontaż turbo i czyszczenie jej zmiennej geometrii. Żadnych logów nie ma w tym konkretnym przypadku sensu robić bo i tak wiadomo czego problem dotyczy.

Sztomel tutaj zczyszczenie turbosprezrki nic nie pomoze .... :wink4:

jak dla mnie winnym calego zamieszania jest czujnik cisnienienia doladowania G71 :cool1:

dla potwierdzenia diagnozy proponuje zrobic 011 i 011 bs [na jalowym]

Opublikowano

Witam ponownie :hi:, tak jak poradził kolega spanky podsyłam dziś logi:

statyczne 011

http://vaglog.rtnet.pl/rafalnedzi_13204.html

oraz 011 BS

http://vaglog.rtnet.pl/rafalnedzi_13205.html

czy potwierdzają one wersję o tym iż to czujnik ciśnienia doładowania jest winien "niespodziankom" we wcześniejszych postach opisanym? Jeśli tak to może orientujecie się ile taki czujnik może mniejwiecej kosztować? widziałem ze jest on wkręcony bodajże na dwie śrubki jesli to jego zlokalizowałem :P , wiec chyba z wymianą nie było by większych problemów tak domniemam :)

Opublikowano

logi potwierdzily diagnoze ... :wink4:

czujnik G71 do wymiany ...

Opublikowano

Witam po długiej przerwie :hi:, pozostawiam wiadomość dla potomnych, iż faktycznie diagnoza była jak najbardziej słuszna. Po wymianie czujnika G71 auto od razu odżyło, teraz bardzo sympatycznie przyspiesza :naughty:, a moc jest w pełnym zakresie obrotów.

W związku z powyższym dziękuję panowie za pomoc, dzięki wam z pewnością zaoszczędziłem parę zł :)

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...