Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Prośba o analizę logów - są już dynamiczne


wiktorsam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o analizę logów.

Na razie statyczne - dynamiczne zrobię jak znajdę chwilę czasu i dołączę do tematu.

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_13486.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_13487.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_13488.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_13489.html

Grupy: 000 BS - http://vaglog.rtnet.pl/igi_13490.html

Martwią mnie korekcje na jednym wtrysku, może tragedii nie ma ale odbiega od pozostałych. Problem z silnikiem jest taki że mi coś poklepuje i wydaje się że w okolicy ostatniego garnka, właśnie jak by wtrysk stukał. Co śmieszniejsze, po odpaleniu auta po nocy, rozgrzaniu na wolnych do tych 87 stopni, korekcje na tym wtrysku były dużo lepsze - w granicach 0.4, 0.5. Dopiero po przejechaniu kilku km robią się takie jak w logu.

Kąt wtrysku jak widać 43-45 - jest sens ruszać ?

Tak to auto nie dymi, nie bierze oleju, moc ma aż za dobrą (idzie jak afn - 10.8 do setki), odpala ok, zimą dawał radę z spalonymi wszystkimi świeczkami.

A i jeszcze jedno - czy temperatura silnika ok ? Nie powinna być wyższa ?

Wlałem STP, zobaczymy co z tym wtryskiem będzie.

Aha dawka 2.6 to ja przestawiłem żeby zobaczyć ile da się zejść, oryginalnie miał 3.0, teraz przestawiłem na 4 - zobaczę czy mniej będzie palił ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku mozna by podregulowac ale to kosmetyka.

Korekcje bardzo dobre.

Jak wykonasz dynamiczne zaloguj bezposrednio po tym 007 stat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :)

Pojeździłem trochę po parkingu, udało mi się auto zagrzać do 87.3 i korekcje wyglądają wręcz dziewiczo :) :

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_13501.html

Martwi mnie trochę ta temperatura - czyżby termostat delikatnie niedomagał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzisiaj wykonałem logi dynamiczne:

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_14064.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_14065.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_14067.html

Oraz bezpośrednio po pałowaniu grupa 007 statycznie:

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_14066.html

STP zadziałał, korekcje są już cały czas bardzo dobre, niezależnie od temperatury silnika:

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_14068.html

Czy dobrze widzę że lekko przepływka niedomaga ? Wyczyścić ją ? Filtr powietrza wymieniany jakieś 4000 km temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Kupię jakiś środek do czyszczenia przepływki i zobaczymy co z tego wyjdzie ;).

Tak to chyba nie ma powodów do obaw ? Auto ma katalizator, jest sens go wywalać ? (tzn zawsze jest, ale czy to konieczne ? ;) ) Turbo chyba budzi się normalnie jak na AHU ?

Kolejna kwestia - programu żadnego nie ma prawda ? Bo jeździ naprawdę żwawo jak na 90 ps, do stówki w jedną osobę z pełnym bakiem rozpędza się w 10.8 s, pomiar powtarzany już wielokrotnie za pomocą GPS jak i nagrań z licznika, więcej niż 11.5 sek nie miała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SERIA! Moj 1Z tez ladnie sie zbieral,moze nie jezdziles innymi 90ps,aha idzie tak bo masz dawke paliwa duza ustawiona,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, przeczyściłem przepływkę izopropanolem, jednak logi grupy 003 nie wykazały zmian.

Poczytałem jeszcze, i znalazłem info że to czy przepływka działa poprawnie pokazuje grupa 008 a u mnie nie widać żeby ciął dawki - czyli jest sprawny ?

Czemu w takim razie odczyty w grupie 003 są takie - co może na to wpływać ?

Widziałem też logi gdzie wskazywano uszkodzony przepływomierz, a grupa 003 pokazywała idealne wskazania w całym zakresie obrotów, ale właśnie w grupie 008 były cięte dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w ostatniej kolumnie wszędzie są większe wartości niż w przedostatniej - a na tym forum między innymi przeczytałem że tak powinno być przy sprawnej przepływce ? Ale oczywiście ja się nie znam jeszcze, dopiero zaczynam się zagłębiać, więc mogę się mylić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

Drażni mnie moja furka, w szczególności korekcje wtrysków, które zmieniają się dosyć mocno i to przez cały czas.

Zrobiłem dzisiaj loga całej drogi z pracy do domu, grup 001 i 013. Każdy kolejny postój to trzy kolejne pozycje w logu, od momentu uruchomienia auta aż do dojechania do domu. Może nie jest to super czytelne, ale może jakaś mądra głowa wyciągnie wnioski :).

Log:

Grupy: 001,013 - http://vaglog.rtnet.pl/igi_14694.html

To co dzięki temu zauważyłem to dawka chyba za mocno się zmienia - nie jest to chyba normalny objaw ? No i jak widać korekcje - zmieniają się nie wiadomo od czego i to w sporym zakresie, jedynie po uruchomieniu silnika zawsze do pewnego momentu są bdb...

Widać też że chyba termostat jednak powoli kwalifikuje się do wymiany ...

Poza korekcjami auto za mocno klekocze, tzn trochę stuka jak popychacze, ale to raczej nie one. Jak zmniejszyłem dawkę z 3.0 na 4.0 klekot ten ustał na 2 dni, jednak znowu powrócił ... Czy to może mieć związek ?

Jak w innym temacie pisałem, w grupie 001 na włączonym zapłonie mam napięcie na czujniku RSW 0.640-0.660, czy to może wpływać na te korekcje ?

Dodam że korekcje dzisiaj wyglądają tak, a czasami potrafią się zamienić miejscami cylinder 2 z 3 tzn na 2 robią się gorsze korekcje niż na 3. Czasami korekcje też potrafią cały dzień wyglądać idealnie.

Chyba nie jest to normalny objaw... Przynajmniej u nikogo w logach takich cyrków nie widziałem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz dac chwile conajmniej minute na ustabilizowanie sie po jezdzie,termostat niedomaga,dawke zwieksz korekcje sie zatem poprawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to ustabilizowanie się nie wiele zmienia. Np zatrzymam się i akurat trafię że korekcje są super, np 0.02, 0.14, 0.21, to do puki nie ruszę z miejsca to już takie będą ciągle (no delikatnie będą pływać ale to normalne), nie ważne czy będę stał minutę czy 5 minut :). Jak stanę i będzie 0.4, 0.5, 0.8, to też już takie zostaną, no chyba że znowu ruszę z miejsca. Ręce opadają normalnie...

Trudno, w weekend zabieram się za nastawnik, może zacznę jednak od samego przestawienia czujnika RSW, zobaczę czy coś się poprawi.

Wcześniej posprawdzam też wszystkie wtyczki, wiązki, bo może coś gdzieś nie łączy :mysli:

Wielkość dawki nie wpływa u mnie kompletnie na korekcje. Na 3.0 były też raz lepsze raz gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 3.0 były też raz lepsze raz gorsze.

dziwne bo powinno sie zmieniac,ustaw ten czujnik i ponownie wklej logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Ustawiłem napięcie na czujniku idealnie na 0.740. Żeby takie wyszło poluzowałem śrubę torx od ramienia, ustawiłem na luźnym ramieniu 0.700 v, po dokręceniu śruby torx urosło do 0.720 V, a po nałożeniu dekielka do 0.740 V.

Po ustawieniu napięcia okazało się że zamiast tego co wskazywał VAG czyli dawki 3.0 miałem dawkę w granicach 5.6-6.0, a najniżej dało się zejść do około dawki 5.0. Poluzowałem nastawnik, popukałem w niego aż ustawiłem dawkę w granicach 3.0.

Po tym przejechałem się autem i kontrolowałem korekcje na wtryskach - przez całą drogę były stabilne i były w granicach 0.00-0.30 na wszystkich wtryskach, więc chyba się poprawiło. Muszę jednak jeszcze kontrolować korekcje kilka dni żeby się upewnić.

Tak to jakichś różnic w pracy silnika nie zauważyłem, klepie jak klepał a to mnie najbardziej irytuje. W środę oddaję do mechaniora na wymianę osłony pod silnikiem, wymianę rury od odmy i umycie silnika i może on coś wymyśli z tym klepaniem bo mnie już powoli do szału doprowadza ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje jeszcze o ile nie masz to założyć kawałek przeźroczystego wężyka od filtra do pompy i na rozgrzanym sprawdzić czy nie ciągnie bąbelków powietrza, najlepiej żeby ktoś dodał powolutku gazu i obserwować + odpowietrzyć wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie gdybym był pewien że popychacze to dawno bym wymienił, ale klepanie podobne jak ma wiele osób w TDIkach, między innymi na tym forum kolega Pretor, na vwgolf.pl też kilka osób i praktycznie nikomu nie pomogła wymiana popychaczy, kilku osobom pomogła wymiana wtrysków. Co ciekawsze jak słucham TDIków które jeżdżą po mieście, jak i tych co mają moi sąsiedzi to sporo pracuje podobnie. Dźwięk jest taki właśnie jak popychacze, ale dziwnie się niesie - tzn słabo go słychać jak się maskę podniesie, a najbardziej słychać jak się stanie jakieś 3 metry od auta od strony pasażera bardziej z tyłu, albo całkiem za autem. Od strony kierowcy tak nie słychać, i dzisiaj się zacząłem zastanawiać czy to wydech tak nie rezonansuje... Najdziwniejsze że rzadko, ale czasami potrafi pracować jeden - dwa dni cicho.

A auto oddaję na kolejową do Trzonka. Serwisuję u niego już drugie auto i jak do tej pory złego słowa nie mogę powiedzieć, no może poza tym że ciężko z terminami i trzeba się na tydzień albo i dwa wcześniej umawiać ;). Tak to przede wszystkim jest bardzo uczciwy, zawsze tłumaczy co było walnięte, pokazuje zużyte części, mówi o tym co należało by jeszcze zrobić. No i w sumie nie bierze dużo, teraz za wymianę osłony pod silnikiem, umycie silnika i wymianę rury od odmy krzyknął 80 zł za robociznę.

Za rozrząd z pompą wody, wymianę płynu chłodniczego z przepłukaniem układu i odkamienieniem zbiorniczka wyrównawczego, wymianę oleju, wymianę płynu wspomagania z przepłukaniem układu, wymianę płynu hamulcowego z odpowietrzeniem, wymianę dwóch górnych wahaczy i łącznika stabilizatora zapłaciłem w sumie 370 zł, z czego sam rozrząd 220, wahacze 50 zł. Jak innym razem wymieniałem dwa kolejne wahacze górne wziął 70 zeta, ale okazało się że były jeszcze oryginały i tak zapieczone śruby że musiał palnikiem ciąć. Wydaje mi się że ceny bdb. Części zawsze sam mu daję swoje, bo wiadomo na necie można sporo taniej wyrwać niż w Elblążkowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...