Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Trzęsie budą i lewarkiem skrzyni biegów na bigu jałowym


kostek01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Sporo już przejrzałem na forum i chciałbym się poradzić. Mój problem polega na tym iż jak temperatura powietrza przekroczy 15 stopni, zaczyna mi trząść budą i lewarkiem skrzyni biegów. Wymieniłem już koło dwumasowe, poduszkę pod silnikiem ze strony prawej oraz poduszki pod skrzynią biegów. Co można jeszcze wymienić? Byłem u fachowców od tłumików i powiedzieli mi że plecionka jest w porządku (obejrzeli go jakby im się nie chciało). Pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie zapalania i gaszenia jest wszystko w porządku. Podłanczałem również kompa w momecie tego rzucania i korekcja na wtryskach była wręcz idealna. Największa wartość wynosiła -0,65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa pytania:

jakie masz obroty biegu jalowego ?

co pokazuje czujnik temperatury w trakcie 'trzesienia' ? (grupa 007)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie identycznie to samo, poduszki zdają się być ok, korekcje podobne jak u kolegi, w zimę było ok teraz telepie :kwasny::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mialem ten problem, mam ten sam silnik i powyzej 15 stopni C zaczynalo sie telepanie buda, fotelem pasazera i lewarkiem zmiany biegow. Kilka tygodni temu wymienilem plecionke i jak reka odjal. Mi tez mowili ze plecionka jest w dobrym stanie, po wycieciu nie bylo na niej widac zadnych uszkodzen byla elastyczna a mechanik ktory mi to wyminial dziwnie sie patrzyl ze sie uparlem ze chce to wymienic. Najtrudniej bylo znalezc odpowiednia plecionke, probowali mi opchnac jakas chinszczyzne za 90zl, na allegro udalo mi sie znalezc goscia ktory handluje plecionkami Fischer Automotive, co prawda nie mial wystawionej, ale sprawdzil w katalogu i na drugi dzien mialem ja do odbioru. Co do samej plecionki do AJM-a to ma wymiary 55x105mm (wymiary z opakowania, faktyczny wymiar wybity na plecionce: 54,5x106mm) oznaczenie producenta: VW 355-105 (265-585), wszystko spisane z opakowania, cena: 47zl. Link do sprzedajacego na allegro: http://allegro.pl/show_user.php?uid=6817030.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx pete007 napisałem do gościa kupię wymienię dam znać :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy :) moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy :) moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki ;)

Też zaczynałem od wymiany plecionki ale problem z telepaniem to nie tylko plecionka. W chwili jej wymiany znalazłem informację producenta tych elementów, iż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek silnika. Wówczas poprzestałem na jej wymianie i wieszaków układu wydechowego. Po wymianie telepanie buczenie ustało ale po niecałym roku jeżdżenia ponownie zaczęło się pojawiać i nasilać. W między czasie siadło mi sprzęgło i po wymianie całego kompletu z kołem spodziewałem poprawy, której niestety nie było. Wymieniłem obie poduszki pod silnikiem i drgania lewarka kierownicy i ponowne pojawiające się dudnienie ustąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem telepania silnikiem mogą być jeszcze nierównomiernie pracujące pompki :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem telepania silnikiem mogą być jeszcze nierównomiernie pracujące pompki :wink4:

a jak je sprawdzić?które grupy z vag?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy :) moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki ;)

Też zaczynałem od wymiany plecionki ale problem z telepaniem to nie tylko plecionka. W chwili jej wymiany znalazłem informację producenta tych elementów, iż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek silnika. Wówczas poprzestałem na jej wymianie i wieszaków układu wydechowego. Po wymianie telepanie buczenie ustało ale po niecałym roku jeżdżenia ponownie zaczęło się pojawiać i nasilać. W między czasie siadło mi sprzęgło i po wymianie całego kompletu z kołem spodziewałem poprawy, której niestety nie było. Wymieniłem obie poduszki pod silnikiem i drgania lewarka kierownicy i ponowne pojawiające się dudnienie ustąpiło.

hm, ciekawe zobacze jak to bedzie u mnie, zdecydowalem sie zaczac od wymiany plecionki bo to najtansza z czesci ktora moglem wymienic i spodziewac sie poprawy. Mechanicy z ktorymi rozmawialem tez mowili mi ze to moga byc poduszki (mimo ze po podniesieniu auta na podnosniku mowili ze wygladaja ok), ale nie dawali gwarancji ze cos sie poprawi, a perspektywa wymiany polowy czesci w aucie zaczynajac od tych najdrozszych wcale mi sie nie podobala. rikardo czy u Ciebie bylo widac ze poduszki byly uszkodzone/zuzyte czy to byl strzał na slepo ze to wlasnie trzeba wymienic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to rozwiaze wsze problemy :) moze w przyszlosci inni nie beda musieli szukac pasujacej plecionki ;)

Też zaczynałem od wymiany plecionki ale problem z telepaniem to nie tylko plecionka. W chwili jej wymiany znalazłem informację producenta tych elementów, iż uszkodzona plecionka to efekt zużytych poduszek silnika. Wówczas poprzestałem na jej wymianie i wieszaków układu wydechowego. Po wymianie telepanie buczenie ustało ale po niecałym roku jeżdżenia ponownie zaczęło się pojawiać i nasilać. W między czasie siadło mi sprzęgło i po wymianie całego kompletu z kołem spodziewałem poprawy, której niestety nie było. Wymieniłem obie poduszki pod silnikiem i drgania lewarka kierownicy i ponowne pojawiające się dudnienie ustąpiło.

hm, ciekawe zobacze jak to bedzie u mnie, zdecydowalem sie zaczac od wymiany plecionki bo to najtansza z czesci ktora moglem wymienic i spodziewac sie poprawy. Mechanicy z ktorymi rozmawialem tez mowili mi ze to moga byc poduszki (mimo ze po podniesieniu auta na podnosniku mowili ze wygladaja ok), ale nie dawali gwarancji ze cos sie poprawi, a perspektywa wymiany polowy czesci w aucie zaczynajac od tych najdrozszych wcale mi sie nie podobala. rikardo czy u Ciebie bylo widac ze poduszki byly uszkodzone/zuzyte czy to byl strzał na slepo ze to wlasnie trzeba wymienic ?

Podobnie zaczynałem od tej najtańszej części ale z czasem czytając na forum różne opinie i pojawienie się ponowne różnych drgań zaczęło mnie nurtować przypuszczenie, że ta plecionka to półśrodek i sprawy nie załatwi. Mam możliwość obserwować drugą a4 z silnikiem AVG i zwróciło moja uwagę to, że silnikiem tym pomimo gorszych korekcji wtrysków od moich tak nie telepie jak moim i mimo 225 tys km plecionka jest oryginalna a poduszki pod silnikiem zewnętrznie wskazują, że przed sprowadzeniem mogły być wymienione. Co do tych poduszek przekonało mnie zachowanie silnika podczas gaszenia i uruchomiania - bardzo nim telepało na boki ponadto na mojej prawej poduszce w dolnej części znalazłem wyciek z niej oleju koloru czerwonego co mnie utwierdziło, że jest to problem poduszki. Podczas oględzin ich po wymontowaniu ewidentnie widać, że części gumowe są spękane. Dodatkowo miałem problemy z płynnym przełączaniem biegów haczyła mi się dwójka a po wymianie tylko dwóch poduszek ten element poprawił się znacznie. Dlatego wymienię jeszcze pozostałe dwie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za odpowiedź, bede musial powiedziec mechanikowi zeby sie dokladniej przygladnal poduszkom pod silnikiem. Czy mozesz napisac gdzie i jakie poduszki kupowales ? Chcialbym wiedziec na jaki wydatek musze byc przygotowany i zeby nie kupic jakiegos szajsu ktory bede musial szybko wymieniac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki kupiłem w polecanej na forum firmie GETem http://www.a4-klub.pl/smf/oryginalne_czesci_taniej_niz_w_aso_prosto_z_niemiec_wwwgetempl-t106211.0.html. Jest spora różnica pomiędzy cenami z ASO dlatego zdecydowałem się kupić u nich gdzie dwie oryginalne poduszki kosztowały mnie 580 zł + 25 zł koszty przesyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyniu u mnie praca pompek się nie zmieniła, pamiętam logi z korekcji z przed roku i nic się w tej kwestii nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...