Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Szarpie, brak mocy, error 550, logi - ROZWIĄZANE


darooo

Rekomendowane odpowiedzi

Rozwiązanie:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_szarpie_brak_mocy_error_550_sa_logi-t136210.0.html;msg1638980#msg1638980

<hr>

Witam,

Może, żeby się nie rozpisywać krótko i na temat:

Jakiś 2000 km temu zrobiony rozrząd na dobrych częściach, turbo wyczyszczone około 5000 km temu. W ostatnim czasie brak innych operacji na silniku i osprzęcie. Silnik chodził jak żyleta. Igła, majówka 1000 km i nawet się nie zaląkł. Dziś w ślubnym konwoju trochę powariowaliśmy ale wszystko w normie, jakaś szybka, trochę ruszania na piskach itd.

Nagle:

- błąd 550

- brak mocy

- powyżej ~2800RPM szarpie, nie ciągnie, brak mocy, tyczy się to wszystkich biegów, może jedynka jakoś lepiej, czyli max prędkość na 5 biegu i odcinku 10 km to 120km/h i nic więcej, szarpie.

- na postoju powyżej 3,5-4 tyś RPM biały dym z rury oraz czasami "strzał" z wydechu

- przy jeździe do 3 tyś RPM brak jakiegoś specjalnego dymienia

- ale główny objaw to, że powyżej 3000RPM samochód się prawie nie wkręca, szarpie, 4000RPM nie osiągane a 100 km prędzej jak jechałem na ślub na trasie 160 km/h bez najmniejszego problemu, idealnie było

Na szybko:

Filtr paliwa, od zimy, jakieś 6000 km, ropa taka jak zawsze, węże na swoich miejscach, niby całe. Pasek rozrządu, odchyliłem tylko trochę obudowę i jest naprężony i cały. Przy rozrządzie ustawiony kąt wtrysku na idealne 50 stopni więc się dziwie, że się zmieniło.

Po przeczytaniu: ( i wszystkich innych tematów z błędem 550 a niestety mało ich)

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_kontrolka_na_fis_blad_00550co_to_moze_byc-t8697.0.html;msg297134#msg297134

Wrzucam logi:

BS 000 http://img337.imageshack.us/img337/9458/000bs.png

BS 004 http://img443.imageshack.us/img443/1246/004bs.png

013 http://img340.imageshack.us/img340/864/013y.png

004 http://img204.imageshack.us/img204/1927/004oa.png

000 http://img80.imageshack.us/img80/6015/000kr.png

Bardzo proszę pomoc, analizę logów, jakieś sugestie, póki jutro w sumie dziś jest niedziela mogę na ogródku coś rozebrać i po posprawdzać, mam vaga więc jak potrzeba jakieś inne logi, np. dynamiczne proszę pisać.

Objaw niby podobny jak my pasek rozrządu gdzieś przeskoczył... oby nie, rozrząd był skręcony na 99% poprawnie (robiłem sam z ojcem a coś wiedzy mamy...). Czy w B5 jest jakaś regulacja wałka przy kole jak w B6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś jest na rzeczy w grupie 004 w BS - wartość wysterowania N108 się nie zmienia a dynamiczny kąt wtrysku nie mieści się w żadnych normach i wszystko wskazuje, że N108 wcale nie pracuje bo wartości powinny się zmieniać od 3.0 do 5.0* przy późnym kącie wtrysku do wartości 7.0 do 9.0* przy wczesnym kącie wtrysku a w Twoim przypadku wychodzi, że chyba N108 się zatarł albo czujnik wzniosu iglicy rozpylacza 3 wtrysku nie podaje wartości do ECU - oczywiście mogę się mylić więc niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi co do przyczyny takiego wskazania dynamicznej regulacji kąta wtrysku. Oczywiście w grupie 000 BS masz zbyt opóźniony statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ale gdyby jego wartość wynosiła 000 lub 255 to wtedy oznaczałoby to, że mógł przeskoczyć pasek rozrządu a tak nie jest. Rozłącz połączenie wtykowe od N108 i zmierz rezystancję pomiędzy pinami wtyczki - powinna się mieścić w granicach 12 - 20 Ω. Sprawdź też rezystancję na wtyczce od wtryskiwacza 3 cylindra - powinna się mieścić w granicach 80 - 120 Ω ale raczej obstawiam, że to N108 będzie uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie tez N108 wyglada na trafiony.Masz dosc małą dawke paliwa poza tym bo 31-30 w grupie 000 4 pozycja odpowiada gdzies ~~6mg w grupie 001.Tak jak kolega wyzej pisal sprawdz podlaczenia elektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie.

@Sztomel

Zaraz pojadę do kolegi po miernik tylko jeszcze za bardzo nie wiem co mam mierzyć...

Tu gdzie jest na dolne n108?

http://pics.tdiclub.com/data/500/medium/N108.jpg

Lub ta strzałka?

http://www.t4-wiki.de/wiki/images/Elektrik_Ventil_Einspritzbeginn_N108_Einbauort.jpg

Tu nawet ładnie przekroje i schematy tylko, że po niemiecku ;/

http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N108_%28Einspritzbeginn%29

Po wpisaniu n108 w allegro TYLKO jedna sztuka za kupę kasy. To się naprawia/regeneruje czy TYLKO i WYŁĄCZNIE wymienia na nowe?

Oraz sprawdzenie wtyczki na 3 cylindrze (3 wtrysk licząc od chłodnic?) to tylko ściągnąć wtyczkę z wtrysku i tam mierzyć?

--

Ogólnie martwi mnie rozrząd... bo nie dawno miałem tak, że właśnie przeskoczył mi o jeden ząbek ale wtedy totalna kicha bo nie zapalał wcale. Czy możemy na tym etapie wyeliminować go? Bo straszne jest tam dojście jak miałbym teraz patrzeć czy wszystkie punkty są na miejscu...

A to moje ostatnie przeskoczenie rozrządu, gdzieś przy końcu zdjęcia pękniętego napinacza - rozwiązanie...

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_zgasl_nie_zapla_kreci_tak_jak_by_brak_ropy_rozwiazane-t129540.0.html;msg1549821#msg1549821

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rezystancję mierz na wtyczkach - zarówno od N108 jak i wtrysku sterującego (wtrysk sterujący jest tylko jeden i ma kabelek więc nie ma prawa byś go pomylił z innym) oczywiście to ten na 3 cylindrze licząc od strony rozrządu. Logi nie wskazują na przeskoczony pasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wtyce od wtrysku pomiędzy dwoma pinami wartość pomiaru: 111 do 112

A na wtyce od N108 (tam są 3 piny ale tylko na dwóch jest jakiś odczyt) to: 16

Więc sam już nie wiem bo nic się nie mieści w tym co napisałeś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic się nie mieści :) a co kolega Sztomel napisał ;)

Rozłącz połączenie wtykowe od N108 i zmierz rezystancję pomiędzy pinami wtyczki - powinna się mieścić w granicach 12 - 20 Ω. Sprawdź też rezystancję na wtyczce od wtryskiwacza 3 cylindra - powinna się mieścić w granicach 80 - 120 Ω ale raczej obstawiam, że to N108 będzie uwalony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic się nie mieści :) a co kolega Sztomel napisał ;)

Rozłącz połączenie wtykowe od N108 i zmierz rezystancję pomiędzy pinami wtyczki - powinna się mieścić w granicach 12 - 20 Ω. Sprawdź też rezystancję na wtyczce od wtryskiwacza 3 cylindra - powinna się mieścić w granicach 80 - 120 Ω ale raczej obstawiam, że to N108 będzie uwalony.

:gwizdanie: Odwrotnie patrzyłem na widełki w jakich miałem się zmieścić, tzn. źle sobie na kartkę spisałem jak jechałem na mierzenie :wink4:

No dobra, ale co dalej. Jeśli pomiar jest ok a jednak jakieś błędy w logach widzicie? Samochód strasznie potrzebny a nie wiem czy można tak jeździć? A sam nie mam pojęcie gdzie dalej szukać... Samochód normalnie zapala, normalnie chodzi na wolny i normalnie bez szarpania rusza, dopiero powyżej 2500-3000RPM zaczynają się problemy, przestaje ciągnąć...

Jak pomyślę, że miałbym sprawdzać rozrząd w ogródkowych warunkach to jestem chory, górę jeszcze widać ale do koła od korby trzeba ściągnąć zewnętrze koło, paski, obudowy, plastiki, a tam zero miejsca :confused4: (bo mam w miarę poznaczone kropki jak co powinno być) Chyba, że można jakoś sprawdzić ustawienie rozrządu bez patrzenia na dolne koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy pisali wygląda na n108, czytałem że podobno jest niezniszczalny i że wystarczy go wyjąć i dobrze wyczyścić i wszystko śmiga jak nowe :)

Ale pytanie jeszcze z innej beczki, miałeś ostatnio czyszczony nastawnik? albo w ogóle czy był czyszczony? :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy pisali wygląda na n108, czytałem że podobno jest niezniszczalny i że wystarczy go wyjąć i dobrze wyczyścić i wszystko śmiga jak nowe :)

Ale pytanie jeszcze z innej beczki, miałeś ostatnio czyszczony nastawnik? albo w ogóle czy był czyszczony? :)

Za mojej prawie rocznej kadencji - nie. Ale nigdy nie zwrócono mi na to uwagi a robiłem pełne logi chyba z 3 razy.

Słabo z czasem stoję ale muszę jutro coś zadziałać, albo czyścic ten N108 albo rozbierać i liczyć rozrząd... samochód pilnie potrzebny a tak jeździć się nie da...

Ktoś może potwierdzić czyszczenie N108 i nastawnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnością nie potwierdzę konieczności czyszczenia nastawnika bo wg mnie on z tymi objawami nie ma nic wspólnego ale co do N108 to mógłby to jeszcze ktoś potwierdzić gdyż do jego demontażu trzeba również ruszyć pompę wtryskową a nie chcę brać całej odpowiedzialności na siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnością nie potwierdzę konieczności czyszczenia nastawnika bo wg mnie on z tymi objawami nie ma nic wspólnego ale co do N108 to mógłby to jeszcze ktoś potwierdzić gdyż do jego demontażu trzeba również ruszyć pompę wtryskową a nie chcę brać całej odpowiedzialności na siebie ;)

Az tak źle? Nie wystarczy odkręcić tylko tych dwóch śrubek przy wtyce/kablu i samo wychodzi? W dziale "zrób to sam" nic nie ma o n108 i ogólnie o czyszczeniu n108 na forum też nic nie widzę... Mógłbyś napisać co tam trzeba jeszcze z tą pompą zrobić aby się do niego dobrać?

I bardzo proszę mądre głowy o wypowiedzenie się :) bo ogólni temat rozwiązuje tylko z Wami, mechanika który mi to ruszy nie mam, na nic innego nie czekam, liczę tylko na Waszą pomoc :wink4:

No chyba, że ktoś zna kogoś dobrego w Poznaniu (fajnie by było jak by jeszcze był tani) mechanika który dojdzie o co lotto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spojrzysz na pompę wtryskową to sam się zorientujesz, że bez jej ruszenia nie wymontujesz elektrozaworu N108 bo jest od jej tyłu czyli od strony bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem wczoraj, że tam mało miejsca ale tak myślę, ze jak dobiorę odpowiedniej długości śrubokręt (tam chyba jakiś torx jest) to jakimś cudem dam radę odkręcić te dwie śrubki i to cofnąć żeby wyszło... bo nie takie rzeczy się robiło :decayed: nawet jak mniej miejsca było :decayed: Tyle o ile szkoda, że torx.

Tylko na ile pewne, że to będzie to? Bo ja mam takiego pecha do tego rozrządu... że ciągle o nim myślę, raz go robiłem po kupnie, drugi raz pękł pasek wielorowkowy, stopiło się koło napinacza i kawałki paska nawinęły się na koło od korby przestawiając rozrząd, wtedy drugi raz. Ostatnio pękła mi rolka napinacza od rozrządu i poszarpało mi pasek więc rozrząd po raz 3 :confused4:

Ostatnio pomógł mi bardzo dużo @przemik, fajnie by było gdyby się wypowiedział :)

A tym czasem po pracy spróbuje ruszyć N108 nie ruszając pompy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pomógł mi bardzo dużo @przemik, fajnie by było gdyby się wypowiedział :)

bo chłopina ma łeb na karku, jak chcesz go trochę pomolestować to musisz być bardziej natarczywy czyli sru na priva :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No łeb ma... :)

Ale wrozką tez nie jest.

Kuleleje regulacja dynamicznego kata wtrysku.

Podtrzymuje diagnoze Tomka o zacierającym sie N108.

Nie chce byc zlym prorokiem ale moze to byc tez objaw padajacej pompy - oby nie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No łeb ma... :)

Ale wrozką tez nie jest.

Kuleleje regulacja dynamicznego kata wtrysku.

Podtrzymuje diagnoze Tomka o zacierającym sie N108.

Nie chce byc zlym prorokiem ale moze to byc tez objaw padajacej pompy - oby nie.

Pozdrawiam

Czyli co demontować i patrzeć co z nim? Czy takich rzeczy się nie regeneruje/czyści tylko wymienia na nowe?

Widzę, że na allegro tego nie ma (tylko jedna sztuka) to się nazywa jeszcze jakoś inaczej? Jak tego szukać? Po alledrogo, sklepach moto? A koszt całej pompy? ;( Ile to mniej więcej?

Teraz właśnie chciałem iść zobaczyć czy dam radę go zdemontować bez ruszania pompy.

Proszę o jakieś wskazówki w którą stronę iść bo tak jak pisałem prędzej nic więcej nie działam, polegam tylko na Was.[br]Dopisany: 31 Maj 2010, 16:06_________________________________________________

Bo na alledrogo nie widzę żadnych pomp vp37 tylko jakieś sterowniki za kosmos siano :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rusz do jakiegos mądrego mechaniora i niech Ci powie jakie koszty. Mieszkasz w Poznaniu - chyba w tym miescie jest jakis zaufany szpec od tych spraw.

Gdyby cos popytaj chlopakow na "poznanskim" watku.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rusz do jakiegos mądrego mechaniora i niech Ci powie jakie koszty. Mieszkasz w Poznaniu - chyba w tym miescie jest jakis zaufany szpec od tych spraw.

Gdyby cos popytaj chlopakow na "poznanskim" watku.

Powodzenia

Jest ktoś tam na pewno... demontaż/montaż 250, diagnostyka usterki pompy zdemontowanej u nich na maszynie z nowymi uszczelkami i umyta w środku - 250 (chyba, że podejmuje się naprawy to diagnoza w naprawie) plus później naprawa od paru stówek (sterownik ~700) do całego remontu 2000 złotych. Załamka ;(

Ściągnąłem obudowę rozrządu i niby wszystko całe, naprężone ale widzę, że pasek minimalnie trze o rolkę od strony chłodnicy (nie jest idealnie na środku kół zębatych) i na tej obudowie miałem jaki "meszek" wióry startego paska... ale żeby sprawdzić rozrząd to i tak musiał bym 3 koło... eh. Nie wiem już co robić bo kasy nie mam. Na allegro pompy najtańsze po 500 ale nie wiadomo co w nich siedzi... [br]Dopisany: 31 Maj 2010, 17:30_________________________________________________

Dwa szybkie pytania, czy tak można jeździć? Ogólnie jak mi się to stało byłem w trasie i 60 km do doku tak jechałem, dziś, jutro do pracy 3km i jutro mechanik razem z 60-70km?

Nim zacznę jutro rozbierać zawór odkręciłem filtr paliwa i do wypukałem czy jakiegoś ostrego syfu tam nie ma ale czyściutko, odpowietrzyłem i chodzi jak chodził. Trochę prze gazuje 3000RPM to biało jak diabli. I teraz jeśli to pompa pada to trzeba się liczyć, że w pewnym momencie koniec? Stanę i koniec jazdy? Dwa to czy kupując używaną pompę o tych samych numerach po prostu ją się przekłada i gra gitra czy coś się ustawia "z kompem"? Jakiś sterownik, dawki?

I 3 ostatnie pytanko, przyjmując, że zatarł/zaciera się N108, gdzieś na rysunkach widziałem że to taka iglica... to rozumiem, że po prostu "za mało się otwiera" i kiedy kręcę wysoko brakuje mu paliwa? I dlatego przerywa bo za mało dostaje? I dlatego dymi? Proszę mnie uświadomić w szczególności z tym ostatnim zanim jutro coś rozbiorę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtańsza opcja jaką możesz zrobić to podmienić wtrysk sterujący (jak sugerował Ci człowiek z elektrody), na podstawie sygnałów z czujnika tego wtrysku sterownik silnika podaje impulsy sterujące N108 więc jeśli podmiana nic nie da to pozostaje tylko to co napisane wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...