schiller Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 nie ma takiej mozliwosci zeby samochodzy z xenonami z fabryki po 2000 roku wychodzily bez spryskow. (zreszta wszystkie chyba mialy ksenon) wlasnie nie wszystkie mialy. to ze w lampie jest soczewka nie jest jednoznaczne z tym ze jest tez xenon.
malcolm25 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 wlasnie nie wszystkie mialy. to ze w lampie jest soczewka nie jest jednoznaczne z tym ze jest tez xenon. To ze chyba wszystkie mialy napisalem zanim sprawdzilem, a co do wuja to na 100% ma xenon bo oprócz slicznego xenonowego swiatla potrafie rozpoznac przetwornice i zarówke :> Poza tym co do Touarega to mial trzy rodzaje lamp: halogen, xenon i Bixenon. Jesli ktos potrafi odróznic to wiadomo o co chodzi. Nie wychodzily Touaregi z sama soczewka. Albo jedna soczewa i zwykly xenon albo dwie i Bixenon. Przeglądnąłem właśnie ok 100 ogłoszeń touaregów z ksenonami, z 2005 na mobile.de - wszystkie mają spryskiwacze Pierwszy z brzegu Touareg na mobile.de i prosze jak byk xenon i bez sprysków http://www.mobile.de/SIDUZRUXtjjhggrplFfvMU38A-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1186512409A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1A1B20D3338%81S-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B36E25200BGNCPKWA0HinPublicA2A0H10000000A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111268240393& a tu nastepny i tak mozna by mnozyc przyklady, a tu kilka Touaregów z tejze stronki z xenonkiem ale niestety bez sprysków Poza tym zastanawia mnie jedna rzecz, ze w Niemczech jest mnóstwo aut z dokladanym xenonem bez spryskiwaczy. Wystarczy przejrzec mobile.de lub autoscout24.de zeby sie przekonac ze np. co drugi Passat B5 który ma xenon nie ma sprysków nie mowiac o innych autach). Przeciez Niemiecka Policja slynie ze swojej stanowczosci co do przestrzegania przepisów i nakladania bardzo wysokich kar. Watpie zeby tylu Niemców ryzykowalo i lamalo prawo. Panowie cos mi sie wydaje ze te cale obowiazkowe spryskiwacze do xenonów to jakas teoria spiskowa. Zreszta co do sprysków t o auta wychodzace fabrycznie bez xenonu tez je mialy, np. Volvo, czy Saab. A jesli auto ma seryjnie montowany xenon to wiadomo ze to wersja z najwyszej pólki i jakby spryski jako dodatek jest nieodzowny. Ten problem trzeba zglebic bo jak dla mnie jest zbyt wiele niewiadomych [br]Dopisany: 07 Sierpień 2007, 20:21 _________________________________________________ to ze w lampie jest soczewka nie jest jednoznaczne z tym ze jest tez xenon. Tego akurat nie trzeba mi tlumaczyc, zwlaszcza ze przez rok zajmowalem sie glownie sprzedaza reflektorów samochodowych
schiller Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Niemiecka Policja slynie ze swojej stanowczosci co do przestrzegania przepisów i nakladania bardzo wysokich kar. Watpie zeby tylu Niemców ryzykowalo i lamalo prawo. zdziwil bys sie ile jest ryzykantow Zreszta co do sprysków t o auta wychodzace fabrycznie bez xenonu tez je mialy, np. Volvo, czy Saab. to jest zupelnie inna bajka bo to sa auta skandynawskie i tam panuja troche inne warunki. tak samo kazde volvo i saab jest wyposażone w swiatla do jazdy dziennej. i to juz od lat.
rtocki Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Opublikowano 7 Sierpnia 2007 A zauważyłeś że 3 z tych 5 to amerykany? I właśnie sprawdziłem w ETCE na Europę nie było takich ksenonów w 2005 tylko zwykła soczewka albo biksenon plus ew. z doświetlaniem zakrętów, widać to także w ogłoszeniach o reflektorach-tam trudniej wcisnąć kit. Powtarzam jeszcze raz: naklejka z kodami wyposażenia i oznaczenia klosza - to jest wiarygodne wyposazenie fabr., bo poza tym to nakombinowanych wersji i opisów nie brakuje Dopisuję po paru minutach: widzę że kolega na siłe usiłuje nam coś udowodnić, nawet te przykłady dobiera tendencyjnie- ten biały jest z kolei z Emiratów Arabskich-oto pełny link http://www.mobile.de/SIDS0-LI0YUDA0Xac2fmADvKQ-t-vaN%E3Dex%E9DlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgi%82Z-t-vCaCiCoHsMiMkMoPESeTsZikWkmrD~BCDA1A7KBremerhavenADC603B36E25200pTouareg%FF%A03.2-%3DArrival%FF%A0is%FF%A0expected%FF%A0on%FF%A0August%2C%FF%A021%3D-E21990CCarC680E27568C162E84000G2004-04J1186524421%82Z-t-vCaCiCoHsMiMkMoPESeTsZikWkmrD~BCDA1A7KBremerhavenADC603B36E25200pTouareg%FF%A03.2-%3DArrival%FF%A0is%FF%A0expected%FF%A0on%FF%A0August%2C%FF%A021%3D-E21990CCarC680E27568C162E84000G2004-04A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1A1B20D3334%81S-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100B36E25200BGNCPKWA0HinPublicA2A0H10000000A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=10&id=11111111261848897& jeszcze raz przejrzalem te z mobile: przykłady kolegi to ok 1 procent z ogłoszeń i poza tym ewidentne błędy w opisie robione przez handlarzy arabskich i tureckich to są zwykłe soczewki (oczywiscie chodzi mi o reflektor, być może są włożone do nich przetwornice i żarniki ale to nie ori), a co do wersji USA to nie wiem, tam mogą być inne przepisy
Diablo Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Opublikowano 8 Sierpnia 2007 Panowie znalazłem taką stronę bo też chcę założyć xenony do swojej A4 http://www.xenony.pl/
malcolm25 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Co do Touarega wuja to mala poprawka, jest z 2004r. Nie zmienia to jednak faktu ze na 1000% sa w nim xenony na jedna soczewke. Nie jestem w stanie sprawdzic ani kodów wyposazenia ani sygnowania lampy bo nie ma mnie w Polsce, jesli uda mi sie zdobyc te informacje napewno sie nimi podziele. Co do tego czy te auta ze zdjec to wersje arabskie czy amerykanskie to nie mam pojecia, a co do aut skandynawskich i sprysków to nie wiem czy twoja teoria jest trafna bo rodzice swego czasu mieli VW Golfa I wersje na szwajcarie (pelen exclusive ) i na zderzaczkach mial piekne spryski chociaz w tamtych czasach chyba bylo trudno o xenon Poza tym nawiazujac do wypowiedzi jednego z kolegów z forum to faktem jest ze same spryski nie zapewniaja czystosci lamp, zapewniaja ja dopiero wycieraczki takie jak np w Volvo. Przeciez przy zabrudzonej lampie samo jej spryskanie moze dac efekt jeszcze gorszy w postaci brudnych zacieków. To tak jakby spryskac szybe plynem i go nie zetrzec. Jak dla mnie same spryski wogle nie polepszaja dzialania xenonu. Nie moge sie wiec zgodzic z twierdzeniem (czyjekolwiek by ono nie bylo, chociazby decydentow) ze do prawidlowego dzialania xenonu potrzebne sa spryski. Co do systemu samopoziomowania jak najbarrdziej uwazam zze musi byc.[br]Dopisany: 09 Sierpień 2007, 20:51 _________________________________________________ ten biały jest z kolei z Emiratów Arabskich A skad akurat to kolega wie? Tam nigdzie o tym nie jest napisane
schiller Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 .[br]Dopisany: 09 Sierpień 2007, 20:51 _________________________________________________ ten biały jest z kolei z Emiratów Arabskich A skad akurat to kolega wie? Tam nigdzie o tym nie jest napisane Swissra Used Cars behind al wehda street UAE-24678 Sharjah
rtocki Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Ja nie zaprzeczam że wujek może mieć ksenony, ale na pewno nie były orginalnie założone z fabryki to raz, po drugie nie dyskutujemy tu o wycieraczkach/spryskiwaczach przy zwykłych lampach bo to nie ma nic do rzeczy i zamówić można je sobie do wielu modeli ze zwykłymi lampami (widzialem nawet w jakimś starym katalogu dużego fiata z lat siedemdziesiątych z wycieraczkami na eksport), po trzecie spryskiwacze w ksenonach to nie takie jak na szybę, lecz wyskociśnieniowe i ich skuteczność przewyższa wycieraczki - miałem 3 różne auta z ksenonami i zapewniam, że fabryczne spryski bez problemu dają radę. Zresztą to wszystko kolega jako zajmujący się kiedyś handlem lampami powinien wiedzieć, a poza tym jeśli nie widział auta wujka to skąd wie czy tam są przetwornice, żarniki itd i jakie?
Cuber Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 wszystko chyba jasno zostało opisane tutaj: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=126&PHPSESSID=a11cc83bb85e13cbf9e700da21cfde0a
rtocki Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Opublikowano 10 Sierpnia 2007 O właśnie, a dokładnie o ksenonach to jest jeszcze oprócz wymienionych w artykule 45 i 48, regulamin no.98 EKG/ONZ, w ITS powinni mieć tłumaczenie
malcolm25 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 a poza tym jeśli nie widział auta wujka to skąd wie czy tam są przetwornice, żarniki itd i jakie? Widze ze kolega nieuwaznie czyta posty. Aytko widzial dokladnie z kazdej strony, od wewnatrz pod maska i nawet mial okazje wypróbowac jego mozliwosci. Nie ma mnie jednak w tej chwili w kraju wiec nie jestem wstanie sprawdzic kodow i oznaczen na lampie Musze przyznac ze co cale zamieszanie ze spryskami do xenonów nieco mnie skolowalo.. Wychodzi wkoncu na to ze oprocz orginalnych lub homologowanych lamp xenopnowych trzeba miec jeszcze odpowiednie zarówki, spryskiwacze i system samopoziomowania. To praktycznie oznacza wymiane calego przodu bo jesli spryski to juz caly zderzak a i system samopoziomowania duzo kosztuje. A tak na marginesie to jak moge najprosciej sprawdzic czy moje xenony maja samopoziomowanie???
ykk Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze. Pan wielki specjalista chyba rozumie znaczenia slow. Raz pisze "powinny" a raz "musza". A to nie sa wyrazenia tozsame. Ja osobiscie jestem zdania ze spryski powinny byc. Ale jak ich nie ma to Panowie policjanci nie maja prawa sie przyczepic. Niech ktos poda Polski przepis a nie artykul. Takie cos to i ja moge napisac. Wkleic pare fot i udowadniac cos. Polskich kierowcow obowiazuje Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz. U. 2003 nr 32 http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0262.htm W ktorym nie ma nic o spryskach..
schiller Opublikowano 11 Sierpnia 2007 Opublikowano 11 Sierpnia 2007 A tak na marginesie to jak moge najprosciej sprawdzic czy moje xenony maja samopoziomowanie??? gdzies juz o tym pisalem, stan przed sciana i zapal swiatla. jesli masz to zobaczysz...
pre_pl Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 W ktorym nie ma nic o spryskach.. no cóż, ja tę ustawę inaczej czytam : § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e"; 2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji; 3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji; Zwróć uwagę na mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest... ZAŁĄCZNIK Nr 3WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZęŚCI ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEńSTWEM UŻYTKOWANIA POJAZDU I OCHRONĄ ŚRODOWISKA ...................... 14 Urządzenia świetlne i sygnalizacyjne: reflektory elektryczne do motocykli, motorowerów i rowerów, lampy świateł błyskowych ostrzegawczych, klosze do lamp sygnalizacyjnych i cofania, osłony reflektorowe Jako, że jesteśmy w UE, obowiązuje nas także Regulacja R98 Unii Europejskiej, jest tam też odnośnik do Regulacji R99 Tam jest mowa o spryskach oraz pozycjonowaniu, choć to drugie jest dość dziwnie omawiane (jest napisane, jak światło powinno się zachowywac).
ykk Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Zwróć uwagę na mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest... Wlasnie.. moga § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: 1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e"; 2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji To sie tyczy oznaczen na reflektorze. Czy maja homologacje. Ja nie mowie o wkladaniu h.i.dow do reflektorow do tego nieprzystosowanych. Kazdy klosz ma oznaczenia: RL - do jazdy dziennej C - mijania R - drogowy CR- mijania i drogowy C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, ze reflektor przystosowany jest do zarowek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych. Takze te przepisy dotycza tylko homologacji klosza. A spryski tak jak napisales moga byc. Poza tym czlonkiem Uni jestesmy od 1 maja 2004 roku. A prawo nie dziala wstecz.
pre_pl Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Wlasnie.. moga nie rozumiesz, tam jest napisane wyraźnie : mogą, jeśli są spełnione. Czyli, jeśli nie są spełnione, to nie mogą być użyte. Rzeczy z kontekstu wyrwane zawsze inaczej można rozumieć. A spryski tak jak napisales moga byc. to ty tak uparcie przeinaczasz, ja co innego napisałem Poza tym czlonkiem Uni jestesmy od 1 maja 2004 roku. A prawo nie dziala wstecz. no tu mnie zabiłeś... masz przegląd auta zrobiony od 2004 i wciąż aktualny ? O jakim "prawie wstecz" Ty tu piszesz To, że te regulacje są dość luźno traktowane w prawie wszystkich krajach Unii (łącznie z Anglią czy Niemcami nawet) to inna sprawa, ale w tym temacie trochę teoretyzujemy. Wątpię, że którykolwiek diagnosta słyszał o R99.
ykk Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2007 pre_pl nie przeglad tylko produkcja auta. I co np taki wlasciciel starego mercedesa klasy S (z 1994r) z xenonami ma sobie zalozyc spryskiwacze? Nie sadze.. Ta regulacja dotyczy wylacznie producentow aut produkowanych po 2004 r.
pre_pl Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 bardzo dobre pytanie :th: , przyznam się że nie miałem pojęcia jak to wygląda. Musiałem trochę poszukać, znalazłem na niemieckim forum : http://www.verkehrsportal.de/board/index.php?showtopic=20029 takie oto informacje : - auto z oryginalnymi xenonami (Twój mesio z 1994 roku ) może śmiało popylać legalnie po drogach - jeśli takie auto miało stłuczkę i zostały uszkodzone oryginalne xenony bez sprysków, to do 2000 roku mógł zamontować ponownie te same. Po 2000 musi zamontować już z autopoziomowaniem i spryskami. (§72 zu §50 StVZO ) Oczywiście to w Niemczech. W Polsce przyznam, że nie wiem jak taka sytuacja by wyglądała (ta ze stłuczką powyższą). Ale widać wyraźnie, że nie tylko Polacy mają z tym problem [br]Dopisany: 12 Sierpień 2007, 15:52 _________________________________________________ Ta regulacja dotyczy wylacznie producentow aut produkowanych po 2004 r. Masz jakiś link, który mówi o tym ?
ykk Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Szukalem szukalem i wreszcie znalazlem. http://www.xenony.pl/content/view/2/3/ P.S pre_pl Ten post powoli staje sie dialogiem..
malcolm25 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 No i wkoncu konsensus :th: Czyli jednak wychodzi na to ze posiadajac orginalne xenony (niekoniecznie zamontowane w fabryce) w aucie sprzed 2000r nie trzeba wcale miec sprysków i samopoziomowania, co wiecej nikt w praktyce nie ma prawa karac za ich nieposiadanie. Ale jak to mowia nieznajomosc prawa szkodzi, w tym przypadku na nerwy tych ktorzy zalozyli xenonki i nie posiadaja osprzetu dodatkowego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się