kacperoo Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Koledzy,mam pytanie,jakie macie ładowanie na voltomierzu podczas odpalania i po odpaleniu. w mojej audi podczas odpalania spada do 10v a po odpaleniu ok13,7v. Czy tak jest prawidłowo?z tego co wiem powinno być ponad 14v. Może się myle.proszę o pomoc.
Wihajster Opublikowano 4 Czerwca 2010 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Koledzy,mam pytanie,jakie macie ładowanie na voltomierzu podczas odpalania i po odpaleniu. w mojej audi podczas odpalania spada do 10v a po odpaleniu ok13,7v. Czy tak jest prawidłowo?z tego co wiem powinno być ponad 14v. Może się myle.proszę o pomoc. 13,5 do 14,5 V
kacperoo Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2010 a w czasie odpalania do ilu wam spada? pytam się bo mam niekiedy problem z odpalaniem dlatego tak się dopytuje
Grzegorz76 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 a w czasie odpalania do ilu wam spada? pytam się bo mam niekiedy problem z odpalaniem dlatego tak się dopytuje Nie powinien spadać poniżej 10V
mateo_81 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Teoretycznie na każdy 1V powinno być ładowanie 1,2V, tak więc ładowanie po odpaleniu powinno być w granicach 14,4V (jak będzie 14V to też nie ma tragedii). Wartości poniżej 14V są już sygnałem do przyglądnięcia się alternatorowi... Spadek napięcia poniżej 10V przy rozruchu może oznaczać padający aku, lub (co bardziej wydaje mi się prawdopodobne) nie do końca naładowany akumulator (padający alternator). Warto podpiąć prostownik, naładować do pełna aku, odpiąć i zostawić załóżmy na noc i wtedy sprawdzić jaka jest wartość napięcia po przy rozruchu rano. Jeśli ponownie spadnie poniżej 10V, trzeba wymienić akumulator. Pozdrawiam.
Grzegorz76 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Teoretycznie na każdy 1V powinno być ładowanie 1,2V, tak więc ładowanie po odpaleniu powinno być w granicach 14,4V (jak będzie 14V to też nie ma tragedii). Wartości poniżej 14V są już sygnałem do przyglądnięcia się alternatorowi... Spadek napięcia poniżej 10V przy rozruchu może oznaczać padający aku, lub (co bardziej wydaje mi się prawdopodobne) nie do końca naładowany akumulator (padający alternator). Warto podpiąć prostownik, naładować do pełna aku, odpiąć i zostawić załóżmy na noc i wtedy sprawdzić jaka jest wartość napięcia po przy rozruchu rano. Jeśli ponownie spadnie poniżej 10V, trzeba wymienić akumulator. Pozdrawiam. Ostatnio byłem zrobić pomiar ładowania i bez obciążenia wyszło mi ponad 14V, podajże 14,3V natomiast na pełnym obciążeniu, tzn światła wszystkie, radio, ogrzewanie szyby, klima - wyszło ok 13,8V. Czy te parametry są ok?
KYLOMC Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 koledzy a czy takie wartości są ok? Bez zapłonu - bez obciążenia -> 11.8V ---II------- - z obciążeniem -> 11.4V Z zapłonem - bez obciążenia -> 13.5V ----II----- - z obciążeniem -> 13V Aku 70Ah 620a (nowy)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się