Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Drgania podczas ruszania


Elber

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie z tym wtryskiem sterującym też może być coś na rzeczy, przynajmniej u mnie. Po pierwsze mój furacz wydaje mi się że klekocze ciut za głośno, osłuchiwałem silnik, i wydaje się że to właśnie sterujący tak klekocze.

Drugi objaw, to zmieniają mi się korekcje na wtryskach i za chiny ludowe nie wiem od czego. Czasami mam idealne (0-0.2), a czasami gorsze (0.5-0.7), dodatkowo korekcje nie pogarszają się ciągle na tych samych cylindrach tylko losowo - raz jeden, raz drugi ma gorsze, jedynie pierwszy garnek zawsze wypada najlepiej, choć też jego wskazania się zmieniają :/.

Nie bardzo wierzę, że to wtryski leją, lub silnik ma słabą kompresję, bo auto nie bierze grama oleju i nie puszcza nawet przy bucie w podłogę czy przygazówce na czerwone pole dymka. Zresztą uszkodzony wtrysk raczej ma korekcje ciągle do pupy a nie od czasu do czasu...

Dziwne też jest to, że dopóki auto nie nabierze jakiejś wyższej temperatury to korekcje są bardzo dobre na wszystkich garnkach, a teoretycznie powinny być jeszcze gorsze bo zimny silnik nie jest tak uszczelniony jak nagrzany...

Może coś być na rzeczy z tym sterującym :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło.

Może coś więcej ?

Czytałeś post kolego spetsnaza który wymienił sprzęgło kompletne i nic to nie dało ? Nabijasz sobie posty czy jak ? :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeżeli nie sprzęgło, nie poduszki, nie układ wydechowy, to może jednak nastawnik? ja swego czasu miałem taką przypadłość, że parę dni było ok, później szarpało, później znowu ok i nie mogłem skumać co się dzieje. Okazało się że luty w nastawniku (oryginalnie jest zgrzewane, no ale nigdy nie wiadomo czy trzyma super) który czyściłem puściły i przy drganiach czasem słabo przewodziły i stąd problemy, przelutowałem wszystkie po kolei i już była gitara :)

EDIT:

Aha i jeszcze bym sprawdził dawkę paliwa czy na rozgrzanym nie jest zbyt duża, tz. nie powinna być mniejsza niż 2.8-3.0mg, no i przy szarpaniu czy czasem dawka nie skacze, ale do tego potrzebna druga osoba. No i jeszcze profilaktycznie kable od nastawnika czy któryś nie jest gdzieś przetarty ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie tez mam ten problem ze sprzeglem ze szarpie jak sie mocno nagrzeje,wersje z nastwnikiem odrzucam w moim przypadku i obstawiam na sprzeglo,bo szarpie tylko nagrzane w upal ... w korku .... a jak ciut ostygnie w czasie jazdy to na chwilke jest ok pozniej, pytanie jaki jest koszt w afn-ie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja bym nastawnika nie odrzucał od razu - dawka paliwa zależy od temperatury silnika ;). Co do sprzęgła to tu jest gorzej bo pewnie do wymiany dwumasa, a to koszt około 2000 zł za komplet z wymianą, ewentualnie wsadzić jednomasę z 1Z to koszt powinien się zamknąć w 800 zł z robocizną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie tez mam ten problem ze sprzeglem ze szarpie jak sie mocno nagrzeje,wersje z nastwnikiem odrzucam w moim przypadku i obstawiam na sprzeglo,bo szarpie tylko nagrzane w upal ... w korku .... a jak ciut ostygnie w czasie jazdy to na chwilke jest ok pozniej, pytanie jaki jest koszt w afn-ie ??

prędzej stawiam na dwumasa u ciebie :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spetznaz, no to co w takim razie moze być u Ciebie, tyle wymieniłeś i nic?

A kiedy i jak dokładnie ci szarpie?

Niedługo się wyjaśni, wkładam skrzynię EEN z półosiami i zostawiam obecne sprzęgło.. zobaczymy..

Na chwilę obecną szarpie mi przy ruszaniu, nasila się na skręconych kołach i rozgrzanym silniku.

Szarpanie jest mniej odczuwalne kiedy ruszam z ok 2-2,5 tysiąca obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie wszystko tak samo jak u kolegi wyżej :wink4: będę wdzięczy jakbyś dał znać jak już będziesz wiedzieć co to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

czy ktoś podczas wymiany płynu hamulcowego zaglądał do siłowników hydraulicznych sprzęgła? Tak pomyślałem, że skoro w wysokich temperaturach zużyty płyn hamulcowy może się zagotować, to widzę związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

czy ktoś podczas wymiany płynu hamulcowego zaglądał do siłowników hydraulicznych sprzęgła? Tak pomyślałem, że skoro w wysokich temperaturach zużyty płyn hamulcowy może się zagotować, to widzę związek.

Wymieniłem płyn hamulcowy, wysprzeglik przy skrzyni i siłownika pedału sprzęgła. Układ odpowietrzony.. nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną szarpie mi przy ruszaniu, nasila się na skręconych kołach i rozgrzanym silniku.

Jeśli nie zależy ci mocno na obecnym sprzęgle - przypal je nieco. Jeśli objawy po tym na jakiś czas znikną - masz winowajcę, a jest nim najprawdopodobniej docisk sprzęgła.

spetsnaz - czy u ciebie aby tarcza sprzęgła na pewno dobrze jest wycentrowana po wymianie ? bo aż mi się wierzyć nie chce że masz takie objawy po wymianie kompletu sprzęgła na nowe. Sam to robiłeś czy "mechanik" ci wymieniał ?

Wg ETKI symbol kompletu sprzęgła do silnika 1Z to: 028 198 141 BX

Odpowiednik Sachsa: 3000 722 002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną szarpie mi przy ruszaniu, nasila się na skręconych kołach i rozgrzanym silniku.

Jeśli nie zależy ci mocno na obecnym sprzęgle - przypal je nieco. Jeśli objawy po tym na jakiś czas znikną - masz winowajcę, a jest nim najprawdopodobniej docisk sprzęgła.

spetsnaz - czy u ciebie aby tarcza sprzęgła na pewno dobrze jest wycentrowana po wymianie ? bo aż mi się wierzyć nie chce że masz takie objawy po wymianie kompletu sprzęgła na nowe. Sam to robiłeś czy "mechanik" ci wymieniał ?

Wg ETKI symbol kompletu sprzęgła do silnika 1Z to: 028 198 141 BX

Odpowiednik Sachsa: 3000 722 002

Sprzęgło jest ok, mechanik zaufany i doświadczony. Niedługo znajdę winowajcę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spetsnaz - czy u ciebie aby tarcza sprzęgła na pewno dobrze jest wycentrowana po wymianie ? bo aż mi się wierzyć nie chce że masz takie objawy po wymianie kompletu sprzęgła na nowe. Sam to robiłeś czy "mechanik" ci wymieniał ?

Wg ETKI symbol kompletu sprzęgła do silnika 1Z to: 028 198 141 BX

Odpowiednik Sachsa: 3000 722 002

Powiedz jak można źle wycentrować tarczę sprzęgłową? Przecież ona wchodzi frezem na wyfrezowanie wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.. zagadka rozwiązana. Po wymianie półosi problem ustąpił. Żadnego szarpania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak to wewnętrzne przeguby są przyczyną szarpania po nagrzaniu przy ruszaniu na skręconych kołach? to pewne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak to wewnętrzne przeguby są przyczyną szarpania po nagrzaniu przy ruszaniu na skręconych kołach? to pewne?

Wymieniłem u siebie półosie i problem nie występuje. Zobaczymy co dalej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak to wewnętrzne przeguby są przyczyną szarpania po nagrzaniu przy ruszaniu na skręconych kołach? to pewne?

Jakoś w to nie wierze , może to taki zbieg okoliczności . Każdy ma niby identyczne objawy , ale jednak troszeczke się różnią. Jeden wymieni sprzęgło i ustępuje, drugi wymieni przeguby i ustępuje. . . .

Tak logicznie do tematu podchodząc , jaki związek z tym maja przeguby ? Jak by to one były przyczyną to chyba nawet na zimnym silniku powinny dawac takie same oznaki ?? Może się mylę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to mi pozostało do wymiany. Przeczytaj resztę wątku - będziesz wiedział co i kiedy było wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zostaw sprzęgło w spokoju, nie masz dwumasa i nie masz się czym martwić raczej, poduchy do wymiany i będzie GIT :good: zrób jak koledzy radzą a ajlepiej ustaw się pod dobrą ale to dobrą górką i sam zobaczysz cy to poduchy!jeśli będzie skakał to koszt poduszek ok. 200zł ja mam pozrywane i mam to samo na zimnym ok a na ciepłym z dwójki muszę pod górke ruszać bo skacze bardzo i noszę się z zamiarami wymiany właśnie :wallbash:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zostaw sprzęgło w spokoju, nie masz dwumasa i nie masz się czym martwić raczej, poduchy do wymiany i będzie GIT :good: zrób jak koledzy radzą a ajlepiej ustaw się pod dobrą ale to dobrą górką i sam zobaczysz cy to poduchy!jeśli będzie skakał to koszt poduszek ok. 200zł ja mam pozrywane i mam to samo na zimnym ok a na ciepłym z dwójki muszę pod górke ruszać bo skacze bardzo i noszę się z zamiarami wymiany właśnie :wallbash:

pozdr

Znaczy że jak ustawię się pod konkretną górkę , oczywiście na rozgrzanym silniku, wrzucę 1 i zacznie skakać jak zawsze a potem spróbuję z tego samego miejsca ruszyć z 2 i nie będzie skakał i telepał to nie jest to wina sprzęgła tylko poduszek pod silnikiem ? Dobrze rozumuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...