Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Drgania podczas ruszania


Elber

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytałem trochę na forum i wyglądało by na to ze coś nie tak ze sprzęgłem ale dziwne jest to ze drgania występują jedynie na mocno rozgrzanym silniku podczas ruszania z 1 biegu , czym bardziej nagrzany tym bardziej trzęsie :confused4:. Jak myślicie to docisk sprzęgła? lub tez coś innego i jeszcze pytanie czy jeśli byłby to docisk jaki jest orientacyjny koszt wymiany samego docisku a jaki całego sprzęgła z dociskiem i łożyskami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie, b€dzie to sprzeglo.

Kup od razu komplet najlepiej sachsa koszt 650 zl

Albo LUK http://moto.allegro.pl/item1035492363_sprzeglo_vw_passat_audi_a4_a6_1_9_tdi_najtaniej.html

wymiana 300-400 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od firmy.. ale takie kompletne sprzęgło formy LUK lub Sachs kosztuje pewnie +- 500zł i do tego wymiana pewnie koło 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba wziąć się za wymianie sprzęgła bo jest to dość uciążliwe przy dalszej jeździe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1z dwumasa nie ma ;). Mi czasami coś też delikatnie zatrzęsie na mocno rozgrzanym, ale bardzo delikatnie i zdarza się rzadko, ja u siebie obstawiam raczej poduchy pod silnikiem i skrzynią, bo tak to żadnych objawów sprzęgło nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1z dwumasa nie ma ;). Mi czasami coś też delikatnie zatrzęsie na mocno rozgrzanym, ale bardzo delikatnie i zdarza się rzadko, ja u siebie obstawiam raczej poduchy pod silnikiem i skrzynią, bo tak to żadnych objawów sprzęgło nie daje.

Sprzeglo lub nastawnik.Mi tez szarpie,ale zlych objawow dla sprzegla nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie, b€dzie to sprzeglo.

Kup od razu komplet najlepiej sachsa koszt 650 zl

Albo LUK http://moto.allegro.pl/item1035492363_sprzeglo_vw_passat_audi_a4_a6_1_9_tdi_najtaniej.html

wymiana 300-400 zl

U mnie było podobnie i wymiana kompletnego sprzęgła nic nie dała.

Wrzuciłem nowe poduchy skrzyni i silnika i dalej jest to samo.

Jedyne co mi pozostało do sprawdzenia to wewnętrzne przeguby, bo objawy nasilają się przy skręconych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przy skręconych kołach drgania nasilają się. Droga jest wymiana tych wew przegubów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przy skręconych kołach drgania nasilają się. Droga jest wymiana tych wew przegubów ?

tak, zamienniki nie są dostępne. W 1Z przeguby wewnętrzne mają średnicę 130mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie taki sam problem, szczególnie jak dobrze rozgrzeję silnik po trasie. Zjeżdżam do miasta i tzw. "żabki" przy ruszaniu non stop. A zaparkować tyłem to wogóle tragedia. Myślę, że faktycznie przyczyna tkwi w dawkowaniu paliwa przy rozgrzanym motorze, ale jak to poprawić nie wiem. Przeguby wewnętrzne wykluczam, bo niby smar się rozgrzał, rozrzedził i luzy się ujawniają, wątpie. Myślałem, że może powierzchnia koła zamachowego jest zużyta i powoduje ten problem, ale przecież ciągle szarpałoby. Czy ktoś to przerabiał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest metoda, żeby sprawdzić czy poduszki od skrzyni i silnika są OK.

Wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny, podnieść maskę i ruszać z jedynki, podczas gdy

druga osoba obserwuje jak mocno przemieszcza się silnik i czy nie słychać jakichś stuków.

Poza tym przeguby zewnętrzne zazwyczaj słychać tylko przy określonych prędkościach np. 80 km/h,

ale nigdy przy ruszaniu, to prędzej przeguby zewn. słychać przy skręcaniu.

Jeżeli auto robi żabkę z 1 tylko na rozgrzanym silniku [czyt. rozgrzanym sprzęgle]

to musi to być sprzęgło. A wymieniamy komplet żeby nie tracić kasy za robociznę 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też na skręconych bardziej się to objawia, ale ja bym jednak tak pochopnie nie obstawiał że to sprzęgło.

Moim zdaniem może to być nastawnik pompy jednak, a że na skręconych bardziej czuć szarpanie to normalne, bo inaczej się siły rozkładają podczas ruszania i jak silnik zaczyna szarpać to bardziej wtedy czuć. A sprzęgło raczej u siebie wykluczam, bo fakt, na nagrzanym silniku to się zdarza, ale u mnie na razie jest to sporadyczne, czasami mam mocno rozgrzane auto po szybkiej jeździe przez miasto i nic się nie dzieje, a czasami przejadę kawałek spokojnie, złapie 90 stopni na blacie i zaczyna podszarpywać ...

Generalnie mam u siebie z moim tdikiem kilka takich dziwnych przypadłości, i się zastanawiam czy to właśnie nastawnik czasami nie jest ich wszystkich przyczyną ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli auto robi żabkę z 1 tylko na rozgrzanym silniku [czyt. rozgrzanym sprzęgle]

to musi to być sprzęgło. A wymieniamy komplet żeby nie tracić kasy za robociznę 2 razy.

A widziałeś co napisałem wyżej? Jestem po wymianie kompletnego sprzęgła na nowe LUK`a i nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie przed chwilą robiłem testy autka (vag itp), jeździłem jakąś godzinę, butowałem, ostre starty, hamowanie silnikiem, temperaturę załapał konkretną, tym bardziej że ciepło jest, zresztą auto dzisiaj cały dzień używane i nie bardzo miało czas ostygnąć i co ? i nic, nawet najdrobniejszego szarpnięcia, nie ważne czy na skręconych kołach czy na wstecznym, czy podczas ruszania...

Jak miało to by być sprzęgło, to po takim traktowaniu jak dzisiaj to myślę że na pewno by się odezwało, to samo przeguby...

Wydaje mi się że problem nie jest natury mechanicznej :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dopiero szarpalo,elblag-radom w radomiu zaczal delikatnie szarpac,z rana jechal nie bylo ruchu to 160-180 km/h utrzymywalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakiś rok temu zdarzało sie to sporadycznie teraz juz coraz częściej praktycznie w taki upalny dzień przejadę ok 20 km i już się zaczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale nie mieszajmy dwóch objawów:

szarpie tylko przy ruszaniu, szarpie w czasie jazdy lub/i przy hamowaniu silnikiem

lub obydwa objawy.

Spetznaz, no to co w takim razie moze być u Ciebie, tyle wymieniłeś i nic?

A kiedy i jak dokładnie ci szarpie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tam wtrysk sterujący :gwizdanie: jak się w nim cewka zj***** to samochód też będzie szarpał kiedyś o czymś takim słyszałem :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...