Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Nowa instalacja BRC SEQUENT 24 - niekomfortowy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dwa tygodnie temu założyłem sobie instalacje BRC SEQUENT 24.

Zakład raczej sprawdzony bo dwa poprzednie samochody od rodziny bez problemu jeżdżą do dzisiaj.

Ale ja mam dwa problemy.

Pierwszy to taki nieprzyjemny - przy ruszaniu z miejsca są możliwe niespodziewane szarpnięcia ( jeśli nie zwrócę na nie uwagi - mogą mi nawet zadusić samochód ). Oczywiście już mniej więcej wyczułem, że gdy daje obroty na ok. 2000rpm wtedy ruszy juz bez szarpnięcia ( albo nawet zadławienia ) no ale to nie jest wyjście... Kilka razy próbując ruszyć "normalnie" jak zawsze na benzynie, zadusiłem ją niechcący.

Problem pojawia również się po przerzuceniu biegu, po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu czuć tak jakby na ułamek sekundy nie dostał dawki gazu ( lekko sie przytłumi, żeby chwile później iść już w miarę równo - ale ten efekt "przejścia" objawia się właśnie takim szarpnięciem.

Przy dłuższej jeździe raczej problem ustępuje ( przynajmniej nie przypominam sobie tego efektu szarpnięcia ) więc może to już świadczy o niskiej temperaturze przejścia na LPG ? Monter powiedział, że temp. przejścia została ustawiona na 35 stopni :|

Czekam, żeby jeszcze trochę pojeździć i jechać na zerowy przegląd.

Przy odbieraniu samochodu z instalacją LPG dowiedziałem się, że zostawili stare świece bo były w dobrym stanie, ale mają dać przy zerowym przeglądzie jakieś lepsze - czy to też może być powodem takiego szarpnięcia ?

Na razie miałem dwa pełne tankowania i oba na BP :>

Drugi mniejszy problem, mam zbiornik TOROIDALNY 53L, miało tam efektywnie wejść podobno ok 43-45L a mi od pustego wpompowało 38L - też się tym zainteresować czy tak ma być ?

Na fakturze natomiast pisze ZBIORNIK TORO 45 :> Czy to możliwe, żeby mi dali taki mały ? bo wtedy faktycznie efektywnie weszło by ~ 38L ?

Opublikowano

ja miałem podobną sytuacjie w poprzednim aucie, też BRC sequent 24, na zimnym auto potrafilo szarpnąć, a czasem nawet podczas zmiany biegów zgasnać, lub bardzo przymulić do np. 500obr/min

jak był ciepły wszytko ok,

przyczyną tego były zbyt duże wtryski, źle dobrali, pamietam na początku miałem czerwone, zminili na niebieskie i od tamtej pory auto śmiga na gazie bez problemu, teraz ma ok 90tys na LPG i jest ok

Opublikowano

no to dobrze wiedzieć, że takie coś moze byc - ciekawie czy mi to nieodpłatnie wymienią na zerowym przeglądzie, czy zmienią obiecane mi świece i będe musiał jeździć i sprawdzać czy to była przyczyna ?

wtryskiwacze mam takie jak na tej fotce:

sequentpd.jpg

Niema jednolitego koloru naklejki.

Opublikowano

miałem identycznie z tą czerwoną naklejką, zmienili nieodpłatnie jeszcze przed przeglądem zerowym na nowe lecz tym razem z niebieską naklejką-podobno mniejsze

poźniej miałem jeszcze przygodą z kompem od gazu, wjechalem w dziure i sie wysrał na amen, także na gwarancji wymienili

Opublikowano

spróbuj kolego wyłączyć instalacje, i w momencie osiągnięcia temp roboczej ręcznie wrzuć na gaz i zobacz co sie będzie działo. ps. ilosc gazu jaki ci wszedł może zależeć od stacji, spróbuj zatankować na jakiejś innej shell itp. moze te objawy tez ustąpią z powodu jakości gazu choć nie koniecznie

Opublikowano

Co do wielkości butli to ja też mam 53l i max weszło mi 40l

Opublikowano

Na razie miałem dwa pełne tankowania i oba na BP

Nie wiem czy się coś zmieniło ale parę latek temu jak jeździłem na lpg to BP miało najgorszy gaz z wszystkich markowych stacji.

Opublikowano

no mi nie polecali tankowac na orlenie i wszystkich innych, którzy biorą od niego :>

Opublikowano

Witam

Dwa tygodnie temu założyłem sobie instalacje BRC SEQUENT 24.

skoro zakładałeś gaz 2 tygodnie temu to jedź do nich i niech poprawią, po co czekać do przeglądu

Opublikowano

no wiesz niemam tak blisko do nich, żeby pomykać teraz i za chwile jak stuknie 1000km znowu.

Pojade w tym tygodniu - zobaczymy co wymyślą.

Taki mały update: gdy wskazówka pokazuje 90stopni - gaz idzie tak samo jak benzyna - wiec moze to nie wina wtryskow ?

Opublikowano

Pierwsza rzecz to jakie masz wtryski i reduktor.

Wtryski pomaranczowe sa wystarczajace do twojej mocy. Reduktor pewnie tez masz odpowiedni ale nie napisales

Jezeli szarpniecia sa zaraz po przelaczeniu na gaz to problem moze byc w tym ze za szybko sie przelacza. Moze byc zla temperatura ustawiona albo gaz zle wyregulowany. najlepiej podjechac do nich i powiedziec co dolega. ja z 5-6 razy jezdzilem na regulacje zanim sie wszystko dobrze "ulozylo".

Nie wiem jaki masz zbiornik bo nie widze twojego bagaznika. zobacz sam i sie przekonasz.

Opublikowano

no i byłem wczoraj na regulacji ( kolejnej ;/ ) dalej to samo...

wykryłem w zeszły weekend na VAGu taki błąd:

1 Fault Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Czy to może mieć wpływ na działanie instalacji gazowej :> ?

Opublikowano

bład wskazuje uszkodzenie czujnika temperatury więc jeśli Ci się to dzieje na zimnym to bardzo możliwe

Opublikowano

no i byłem wczoraj na regulacji ( kolejnej ;/ ) dalej to samo...

wykryłem w zeszły weekend na VAGu taki błąd:

1 Fault Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Czy to może mieć wpływ na działanie instalacji gazowej :> ?

siur siur

Opublikowano

U mnie po montażu też ten błąd wyskakiwał.Zmieniłem czujniki temperatury i odpuściło.Teraz jedynie lekko obroty spadają przy ruszaniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...