Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Maksymalna moc minimalne spalanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moj styl jazdy jest bardzo spokojny, nie przekraczam 110 km/h na trasie, przy takiej prędkości obroty siegają 2,2 tys obrotów na minutę a spalanie średnie jest na poziomie 5 L/100. Lecz czasem cos mnie podkusi i wcisnę nieco pedał gazu i wtedy wiadomo wiecej spali.

Moje pytanie jest takie. Czy możliwe jest takie wysterowanie sinika aby do powidzmy 2,5 tys obrotów silnika palił bardzo mało a powyżej dostawał maksymalnego kopa bez znaczenia ile wtedy spali.

Jeżeli by było to możliwe, to mógłbym sam decydować czy mam super oszczędne auto i przy każdym tankowaniu gęba się smieje, czy też mogę zrezygnować z wypłaty ale niewielu będzie mi w stanie dorównać z pod świateł. Nie przeszkadza mi to że do 2,5 tys obrotów muliłby jak maluch, ale od 2.5 chciałbym poczuć kopa w plecy.

Opublikowano

Zrób poprostu program nie fantazjuj, a z tym ze

niewielu będzie mi w stanie dorównać z pod świateł.
to chyba sam nie wierzysz w co mówisz, jak chcesz mieć cichego zapierdzielacza w dizlu to kup Lupo czy tam Polo w 1,9 130km, mała masa duża moc i mozesz zawstydzać na światłach, ale A4 po samym programie jest szybsza ale nie na tyle żeby odrazu wszystkich kilować :gwizdanie:

AJM po sofcie mysle że zrobi juz problem takiemu AWX po sofcie :decayed: tym bardziej że ty masz AVB :naughty:

jazda do 2,2tys obrotów moze narobić problemów z turbiną :cool1:

Opublikowano

Miałbym zrezygnować z mojej niuni na rzecz Lupo ;-p Nie wierze że samo istnienie Lepszej turbiny większych wtrysków, większego FMIC powoduje większe spalanie. Myślę że jest to zależne od wysterowania. Wiadomo że producent ustawiając mapy kieruje się rozsądnym spalanie przy rozsądnej mocy i zapasem bezpieczeństwa dla silnika. Ale pewnie da się silnik tak wysterować aby do określonych obrotów dostawał minimalną dawkę paliwa.

Zakładam iż w takim samochodzie wmontowane by były wszystkie elementy pozwalające uzyskać 200 KM. Wiec sprzęt nie ograniczałby programu.

Opublikowano

Powiem Ci tak, po sofcie spada spalanie ale tylko wtedy gdy dalej jeżdzisz jak jeżdziłes czyli te 110km, ale autko lepiej wkreca sie w obroty co bardziej nakręca kierowce do wykorzystywania skali obrotów :naughty: a wtedy spalanie juz nie jest mniejsze :decayed: zreszta zmniejszenie dawki paliwa ograniczy moc. Musisz zdecydowac czy chcesz być oszczedny czy chcesz śmiało wyprzedzać :naughty: kwestia jak jeżdzisz autem, ale uwierz że jazda do 2,2tys spowoduje u ciebie problemy(notlauf) z czasem

Ja bym sie nie zastanawiał nad robieniem programu :kox:

Koledzy a czy takie zmodzone autko przy spacerowej jezdzie pali troche mniej niz takie niezmodzone przy tym samym stylu jazdy?

Pali tak samo

Opublikowano

Nie zamierzam przez cały okres użytkowania auta jeździć do 2.2 tys obrotów. Załóżmy że jak jadę na wakacje to się wlekę jak dziadek i cieszę się że więcej wydałem na lody niż na paliwo, a po urlopie przeznaczam cały bak na zabawę ;-) Przy takim użytkowaniu problemy z turbina związane z zamuleniem nie powinny wystąpić. Chyba że mogą wystąpić inne problemy.

Opublikowano

ja zapytam wprost-ile Ci pali i ile chciałbyś,żeby paliło?

Opublikowano

Wkładaj Big Turbo! :naughty::tongue4:

Opublikowano

nie no ludzie jakie problemy, to mi tu pali 13 litrów benzyny przeciętnie a tu zastanawianie czy jak będe jeździł tak to spali 4 litry a jak tak to spali 6,5 .... jejjuuuuuuuu jakie dylematy,

:polew: :polew: :polew: :polew:

po programie silnik będzie bardziej elastyczny więc można moim zdaniem nauczyć się jeździć oszczędniej

a jak się chcesz bawić w kilowanie spod świateł to kupuj 2,7 bit albo innego diabła i śmigaj wieczorami na nocne rajdy :evil: :evil: :evil:

bez urazy oczywiście rozumiem że ludzie szukają oszczędności przy tych cenach paliwa, pozdro :good:

Opublikowano

Moje rozważania są czysto teoretyczne, po prostu zastanawia mnie to czy jest to możliwe aby silnik był tak wysterowany że to kierowca stylem jazdy w większym stopniu decyduje czy zależy mu na minimalnym spalaniu czy na maksymalnej mocy.

Dla przykładu podam że przed chipem (100KM) wartości średniego spalania mojej niuni wynosiły min = 5,5 L/100km, max = 6 L/100km (nigdy 6 nie udało mi się przekroczyć), natomiast po chipie wynoszą: min = 5,4 L/100km, max 7 L/100km.

A więc zakres możliwości wpływania na ilość spalonego paliwa zwiększył się z 0,5 L/100km do 1,6 L/100km. W przeliczeniu na pieniążki to wychodzi jakieś 70 zł na baku. Oczywiście gdy zdecyduje się poświecić bak paliwa to zabawa jest przednia.

Opublikowano

Moje rozważania są czysto teoretyczne, po prostu zastanawia mnie to czy jest to możliwe aby silnik był tak wysterowany że to kierowca stylem jazdy w większym stopniu decyduje czy zależy mu na minimalnym spalaniu czy na maksymalnej mocy.

Dla przykładu podam że przed chipem (100KM) wartości średniego spalania mojej niuni wynosiły min = 5,5 L/100km, max = 6 L/100km (nigdy 6 nie udało mi się przekroczyć), natomiast po chipie wynoszą: min = 5,4 L/100km, max 7 L/100km.

A więc zakres możliwości wpływania na ilość spalonego paliwa zwiększył się z 0,5 L/100km do 1,6 L/100km. W przeliczeniu na pieniążki to wychodzi jakieś 70 zł na baku. Oczywiście gdy zdecyduje się poświecić bak paliwa to zabawa jest przednia.

to jest i było i będzie logiczne że im bardziej ciskasz tym więcej spali, po programie masz jeszcze większą możliwość kontrolowania tego, używając mniejszych obrotów możesz się sprawnie poruszać

Opublikowano

jak chcesz osiągnąć moc bez paliwa??!! nie logiczne i nie realne , powietrze to turbo i fmic , paliwo to pompowtryski , zauwaz ze a4 jest krową i pewnie twój avant waży ok 1400kg , masa też swoje robi nigdy w życiu nie udało mi się osiągnąć spalania na poziomie 5l/100km , najwyżej stosuj ecodriving hyhyhy

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...