1977andrzej Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Witam, Troche juz przewertowalem forum w celu znalezienia powodu wibracji silnika w mojej tydzien temu zakupionej maszynie. Chce jednak jeszcze posluchac waszych opini zanim zaczne cos grzebac i kupowac czesci. Mianowicie obserwuje u siebie lekkie wibracje silnika, ktore przenosza sie na nadwozie i takze lewarek zmiany biegow. Najbardziej jest to odczuwalne w zakresie obrotow 1900-2000, kiedy tworzy sie jakby rezonans, ze nawet deska rozdzielcza troszke brzeczy. Dodam, ze podczas jazdy gdy wciskam sprzeglo, tez czuje na nim takie mrowienie. Auto ma przejechane 168tys po niemieckich drogach - udokumentowane w 100%. Z tego co juz wyczytalem moga to byc poduszki pod silnikiem lub dwumas, ktory raczej wykluczam z racji przebiegu. Wydaje mi sie rowniez, ze ktoras poduszke mozna zdiagnozowac VAGiem , a generalnie trzeba to zrobic wzrokowo pod katem wyciekow. Czy mam racje? Dziekuje za wszelkie sugestie.
Wihajster Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Witam, Troche juz przewertowalem forum w celu znalezienia powodu wibracji silnika w mojej tydzien temu zakupionej maszynie. Chce jednak jeszcze posluchac waszych opini zanim zaczne cos grzebac i kupowac czesci. Mianowicie obserwuje u siebie lekkie wibracje silnika, ktore przenosza sie na nadwozie i takze lewarek zmiany biegow. Najbardziej jest to odczuwalne w zakresie obrotow 1900-2000, kiedy tworzy sie jakby rezonans, ze nawet deska rozdzielcza troszke brzeczy. Dodam, ze podczas jazdy gdy wciskam sprzeglo, tez czuje na nim takie mrowienie. Auto ma przejechane 168tys po niemieckich drogach - udokumentowane w 100%. Z tego co juz wyczytalem moga to byc poduszki pod silnikiem lub dwumas, ktory raczej wykluczam z racji przebiegu. Wydaje mi sie rowniez, ze ktoras poduszke mozna zdiagnozowac VAGiem , a generalnie trzeba to zrobic wzrokowo pod katem wyciekow. Czy mam racje? Dziekuje za wszelkie sugestie. dwumas można wykończyc w jeden dzień A skąd ta pewność co do przebiegu??Rozumiem,ze byłes z VIN w aso i dostałeś kompletną historie ??
1977andrzej Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 Samochod byl kupiony z ASO AUDI (Niemiec zostawil w rozliczeniu) wiec moglem spojrzec na historie. Mam tez ksiazke i raporty z serwisowania.
Gość -makaveli- Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 może masz krzywy korbowud i nie wyjeżdza do samej góry
macieek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Witam, Troche juz przewertowalem forum w celu znalezienia powodu wibracji silnika w mojej tydzien temu zakupionej maszynie. Chce jednak jeszcze posluchac waszych opini zanim zaczne cos grzebac i kupowac czesci. Mianowicie obserwuje u siebie lekkie wibracje silnika, ktore przenosza sie na nadwozie i takze lewarek zmiany biegow. Najbardziej jest to odczuwalne w zakresie obrotow 1900-2000, kiedy tworzy sie jakby rezonans, ze nawet deska rozdzielcza troszke brzeczy. Dodam, ze podczas jazdy gdy wciskam sprzeglo, tez czuje na nim takie mrowienie. Auto ma przejechane 168tys po niemieckich drogach - udokumentowane w 100%. Z tego co juz wyczytalem moga to byc poduszki pod silnikiem lub dwumas, ktory raczej wykluczam z racji przebiegu. Wydaje mi sie rowniez, ze ktoras poduszke mozna zdiagnozowac VAGiem , a generalnie trzeba to zrobic wzrokowo pod katem wyciekow. Czy mam racje? Dziekuje za wszelkie sugestie. A telepie lekko budą na jałowym? Jesli tak to pusc klime na max (cały czas na jałowym) i zobacz czy telepanie ustanie.[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 10:10_________________________________________________ może masz krzywy korbowud i nie wyjeżdza do samej góry Niezła diagnoza, skąd taką wytrzasnąłeś? Z doświadczenia?
1977andrzej Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 Nie nazwalbym tego telepaniem bo az tak to nie jest. Po prostu troche drzy. Po wlaczeniu klimy mniej bo wieksze obciazenie silnika jest. Natomiast najbardziej denerwujacy jest ten rezonans w okolicy 1900-2000obr/min przy przyspieszaniu. Przyszla mi tez do glowy jedna istotna sprawa. Po kupnie auto delikatnie sciagalo w prawo oraz kierwonica byla lekko skrecona w lewo przy jezdzie na wprost. Bylem na ustawieniu zbieznosci, ktora mniej wiecej udalo sie ustawic. Jednak diagnosta powiedzial ze mam do wymiany lewa zwrotnice i jak tego nie zrobie to bedzie mi krzywo ciac opony. Byc moze ktos podjechal wczesniej za szybko na kraweznik lub wpadl w dziure...skrzywil zwrotnice i uszkodzil cos w zawieszeniu silnika przy naglym szarpnieciu.
macieek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Nie nazwalbym tego telepaniem bo az tak to nie jest. Po prostu troche drzy. Po wlaczeniu klimy mniej bo wieksze obciazenie silnika jest. Natomiast najbardziej denerwujacy jest ten rezonans w okolicy 1900-2000obr/min przy przyspieszaniu. To moze wskazywac na uszkodzone wtryski ale nie chce źle wróżyć. Powinieneś zrobić logi statyczne i dynamiczne.
yesfan Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 W B5 częstym powodem drgań była plecionka na wydechu. Sprawdź czy drgania nie pochodzą z układu wydechowego. Kolejna prosta metoda to wlanie STP do czyszczenia wtrysków.
macieek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 W B5 częstym powodem drgań była plecionka na wydechu. Sprawdź czy drgania nie pochodzą z układu wydechowego. Kolejna prosta metoda to wlanie STP do czyszczenia wtrysków. Tak ale to byl chyba tylko objaw na jałowym a co z szarpaniem w okolicach 1900-2000?
1977andrzej Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 Auto nie szarpie, ciagnie dobrze, pali normalnie, nie kopci (przynajmniej w lusterkach tego nie widze). Tylko te wibracje. Dzis podjade na spot do Arkadii w Warszawie to moze ktos cos poradzi.
Musashi Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 obejrz zawor EGR, prawdopodobnie z niego kapie olej na plecionke, zwegla sie na niej przyczyniajac sie do skrocenia jej zywota. ew. poduszki pod silnikiem. wczesniej wykonaj logi jak radzil kolega.[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 20:59_________________________________________________pomysl iz masz krzywy korbowUd - przedni
grzechu76 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ja mam podobny problem,a mianowicie mam delikatne wibracje na biegu jałowym ale tylko na rozgrzanym motorze. na zimnym chodzi ładnie i równo
Musashi Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Ja mam podobny problem,a mianowicie mam delikatne wibracje na biegu jałowym ale tylko na rozgrzanym motorze. na zimnym chodzi ładnie i równo logi grupy 013, 018, 023.
grzechu76 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Co to są te logi bo nie bardzo kumam?
macieek Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Co to są te logi bo nie bardzo kumam? http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html Poczytaj sobie "troszke"
darasajjj Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 mam dokladnie takie same objawy jak u Ciebie - silnik wpada w lekki rezonans przy 1900-2100obr przy jednoczesnej glosniejszej pracy silnika. moj AWX ma przejechane 172tys - jest ksiazka serwisowa (tak wiem wiem - mozna spreparowac, ale auto naprawde z pewnych rak). Nie zaobserwowalem natomiast 'mrowienia podczas wciskania sprzegla' - silnik pracuje rowno, zbiera sie optymalnie, pali 'na dotyk'. bede wdzieczny za informacje jesli uda Ci sie cos zdiagnozowac.[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2010, 08:32_________________________________________________ zbiera sie optymalnie otoz po dzisiejszym dokladnym przemaglowaniu auta na wcisnietym pedale do dechy (2/3 bieg) powyzsze jest nieaktualne auto jakby mialo dziure przy przyspieszaniu - nie pojawia sie ona zawsze, czasami przy obrotach okolo 3tys po dziurze tej dalej zaczyna przyspieszac - zatrzymanie w przyspieszaniu jest dosc wyrazne - zdarza sie tylko przy cisnieciu auta na max. W nawiazaniu do calego watku i objawow ktore opisal juz kolega, macie moze jakas sugestie?
mlodyabc Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 A co jest jeżeli telepotanie ustaje przy włączonej klimie? Dodam że telepie tylko lekko budą, drążkiem nie i na sprzęgle nic nie czuc.
Pawlo 2004 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 A co jest jeżeli telepotanie ustaje przy włączonej klimie? Dodam że telepie tylko lekko budą, drążkiem nie i na sprzęgle nic nie czuc. mozesz mieć do wymiany napinacz paska wielorowkowego, on jest nieraz odpowiedzialny za takie telepanie. Miałem podobnie i po jego wymianie drżenie ustało a po wymianie kompletnego rozrządu ze wszystkimi napinaczami, rolkami itp. jak ręką odjął, nic juz nie trzęsie. Tak więc dwie sprawy: - napinacz paska, - rozrząd
mlodyabc Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Rozrząd miałem wymieniany 20 tys temu no ale moze masz racje.
macieek Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 A co jest jeżeli telepotanie ustaje przy włączonej klimie? Dodam że telepie tylko lekko budą, drążkiem nie i na sprzęgle nic nie czuc. mozesz mieć do wymiany napinacz paska wielorowkowego, on jest nieraz odpowiedzialny za takie telepanie. Miałem podobnie i po jego wymianie drżenie ustało a po wymianie kompletnego rozrządu ze wszystkimi napinaczami, rolkami itp. jak ręką odjął, nic juz nie trzęsie. Tak więc dwie sprawy: - napinacz paska, - rozrząd Rozrząd chyba nie ma nic do telepania. Za wyjątkiem kąta synchronizacji. Gdy u mnie był w okolicach +5 buda lekko telepała nieregularnie ale tylko na rozgrzanym silniku. Wg mnie warto było by sprawdzić w/w kąt synchronizacji, korekcje wtrysków, napinacz paska wielorowkowego, sprzęgiełko alternatora, plecionke [br]Dopisany: 25 Czerwiec 2010, 23:29_________________________________________________ mam dokladnie takie same objawy jak u Ciebie - silnik wpada w lekki rezonans przy 1900-2100obr przy jednoczesnej glosniejszej pracy silnika. moj AWX ma przejechane 172tys - jest ksiazka serwisowa (tak wiem wiem - mozna spreparowac, ale auto naprawde z pewnych rak). Nie zaobserwowalem natomiast 'mrowienia podczas wciskania sprzegla' - silnik pracuje rowno, zbiera sie optymalnie, pali 'na dotyk'. bede wdzieczny za informacje jesli uda Ci sie cos zdiagnozowac.[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2010, 08:32_________________________________________________ zbiera sie optymalnie otoz po dzisiejszym dokladnym przemaglowaniu auta na wcisnietym pedale do dechy (2/3 bieg) powyzsze jest nieaktualne auto jakby mialo dziure przy przyspieszaniu - nie pojawia sie ona zawsze, czasami przy obrotach okolo 3tys po dziurze tej dalej zaczyna przyspieszac - zatrzymanie w przyspieszaniu jest dosc wyrazne - zdarza sie tylko przy cisnieciu auta na max. W nawiazaniu do calego watku i objawow ktore opisal juz kolega, macie moze jakas sugestie? Tutaj jedynie VAG + logi mogą coś podpowiedzieć :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się