mile_end Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Witam http://www.tirynatory.pl/ Jak to działa: Bardzo prosto i szybko. Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163 840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. W ciągu 3 sekund Ty możesz podpisać petycję i przenieść TIR-y na tory. Jeżeli jesteś kierowcą, doskonale wiesz, co oznacza TIRostrada, TIRat drogowy, koleinator, nawet jeśli pierwszy raz słyszysz takie słowa. Dyktatura TIR-ów na drogach jest ogromnym ciężarem nie tylko dla Ciebie, ale także dla samej nawierzchni dróg, które nie są przystosowane do transportu ciężkich ładunków. kto popiera niech podpisze http://www.tirynatory.pl/przylacz-sie/podpisz-petycje ps. myślę, że to nie spam chociaż sam mam mieszane uczucia co do działania takich petycji W Republice polskiej ale też myślę że jako forum samochodów osobowych i grupa ludzi możemy coś zadziałać bo w grupie siła czego udowodnieniem był ostatni konkurs AutoŚwiata Polecam nagłaśnianie sprawy na innych forach
Kempes_1985 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Tu http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=2&t=26165&start=0 jest trochę za i przeciw.
efcio Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 A ja polecam ci troche sie zastanowic zanim kolejny raz walniesz taka glupote. Jesli nie masz zielonego pojecia o transporcie czy o naszym pkp, ktory przynosi tylko straty to nie zaczynaj tematu bo widac, ze jestes kolejnym madrym ktory robi tylko duzo szumu. Polecam lekture http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/tiry-na-torach-bzdura-na-resorach,1490224,415
mily Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Nie zgadzam się, to niech drogi przystosują. W Niemczech jakoś to nikomu nie przeszkadza. Najlepiej wszyscy odstawmy autka i będziemy mieli równe drogi. Zarówno ciężarówki jak i osobówki mają prawo jeździć po naszych drogach. Co do wypadków, to przeważnie powodują je mało odpowiedzialne osoby osobówek. Kierowca ciężarówki przejeżdża dziennie ok 800km i to on ma największe doświadczenie w jeździe niż kierowca osobówek (oczywiście trafiają się orły na dużych autach, ale znacznie więcej jest ich w osobówkach - procentowo).
kod_m Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Nie no .... dawno nie czytałem głupszego posta a kto Ci kolego będzie dowoził towar m.in. żywność do sklepów, no chyba że chciałbyś aby tory były podciągnięte aż po same centra handlowe. Tak jak koledzy napisali powyżej, to nie wina TIRów tylko naszych dróg że są wykonane z kiepskich materiałów. Transport drogowy jest jednym z najpotrzebniejszych ogniw gospodarki chociażby po to żebyś mógł kupić w Tesco czy innych Auchanach potrzebne produkty, o tym już nie pomyślałeś...
swiezak84 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 mysle ze tu chodzi glownie o tranzyt...nie ma sie co unosic panowie, ja tam jestem za tym aby tiry ktore tylko przez Polske "przejezdzaja" zniknely z dróg
mily Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 mysle ze tu chodzi glownie o tranzyt...nie ma sie co unosic panowie, ja tam jestem za tym aby tiry ktore tylko przez Polske "przejezdzaja" zniknely z dróg Jeżeli one znikną to będziemy dopiero po dziurach jeździć, wiesz ile tranzit musi zapłacić żeby za poruszanie się po polskich drogach?? To jest ok 3 tys rocznie na jednej ciężarówce, przeciętna firma (10 autek) musi wydać 30 tys rocznie (w abonamencie)!![br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 15:17_________________________________________________Nie licząc oczywiście ile jest wydawane na autostrady (37zł za jednorazowy przejazd na jednej bramce)
I r o Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 mysle ze tu chodzi glownie o tranzyt...nie ma sie co unosic panowie, ja tam jestem za tym aby tiry ktore tylko przez Polske "przejezdzaja" zniknely z dróg Jeżeli one znikną to będziemy dopiero po dziurach jeździć, wiesz ile tranzit musi zapłacić żeby za poruszanie się po polskich drogach?? To jest ok 3 tys rocznie na jednej ciężarówce, przeciętna firma (10 autek) musi wydać 30 tys rocznie (w abonamencie)!![br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 15:17_________________________________________________Nie licząc oczywiście ile jest wydawane na autostrady (37zł za jednorazowy przejazd na jednej bramce) abo tych autostrad w polsce jest, że hoho
efcio Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 oni wykupuja winiety dzienne i na bramkach nie placa tylko ja pokazuja
StoRK Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 chyba nie do końca, nie płaca na bramkach tylko te Tiry które maja wykupione roczne winiety a te co mają dobowe albo kilku dniowe muszą płacić ale pewny do końca nie jestem wiem że było tak wcześniej a teraz może być inaczej
swiezak84 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 To jest ok 3 tys rocznie na jednej ciężarówce, przeciętna firma (10 autek) musi wydać 30 tys rocznie (w abonamencie)!! lol, jaki argument wolałbym zeby te firmy nie placily tych mega 30 tysi rocznie i nie rozjezdzały dróg na których remont idzie potem kilkaset mln, nie mowiac juz o tym o ile poprawi sie bezpieczenstwo na drogach jak nie bedzie na nich tirow z kierowcami jadacymi 16godz pod rzad
efcio Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 proponuje przejzec statystyki, z ich powodu jest okolo 3% wiec lepiej najpierw sie zorientowac w informacjach.
topor Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 autor tego posta widze ma zerową wiedzę na temat tranportu drogowego. Począwszy od nazwy postu... TIR'y (tir -Międzynarodowy Tranzyt Drogowy) ...te duze samochody 17 badz 19 metrow to ciagniki siodłowe/tandemy. Idąc dalej, transport drogowy to głowny szcebel wsrod całego transportu... wiec jak wyobrazasz sobie zycie, zeby wszytskie ładunki zostały przeniesione na tory. Co do opłat drogowych... Dzienna winieta samochody ciezarowego przekraczajacego 11 t DMC to 43zł. Jedna bramka na odcinku autostrady poznan-warszawa -sam osobowy 12zł a "TIR" to juz 63zł... 110 jezeli jest to zestaw z ładunkiem specjalistycznym. Tak więc opłaty są stosunkowo większe. co do kolein i dziur... scigaj tych, którzy przeładowuja samochody (powyzej 9ton na os) i tych którzy odpier*** zjaebista fuszerke przy budowie dróg... i na tym sie skup.
Kierownik Opublikowano 19 Czerwca 2010 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Dyktatura TIR-ów na drogach jest ogromnym ciężarem nie tylko dla Ciebie, ale także dla samej nawierzchni dróg, które nie są przystosowane do transportu ciężkich ładunków. Proszę cię. Bardziej na drogach obawiam się samochodów osobowych jak ciężarowych ... zresztą statystyka wypadków itp mówi samo za siebie . Jak te "cybuchy" w sejmie sobie wyobrażają dystrybucje ładunków(towarów) do np hurtowni , sklepów itd ? Z bocznicy kolejowej ? Gdy transport drogowy kuleje , to zaczyna cała gospodarka mieć reumatyzm ... więc wg mnie ta cała akcja "tiry na tory" to jedna wielka sciema i wywalanie kasy w błoto , za co mogliby zrobić renowacje dróg :wink4: Tiry ta tory . Lokomotywy w pokrzywy !
RS Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Autor tematu to chyba jakis "zielony pajac", ktory nie ma pojecia o trasporcie i wali tylko jakies uslyszane gdzies formulki. Koledzy juz napisali pare argumentow za ciezarowkami na drogach a nie na torach. Ja od siebie dodam jeszcze tyle, ze jezeli chcialbys przeniesc przynajmniej dalekobiezny trasport towarow na tory to najpierw trzeba by popracowac nad infrastruktura koleji, bo juz dzisiaj maja tragiczne spoznienia i nie sa w stanie przetrasportowac tego co trasportuja TIRy po drogach, nie mowiac juz o "naglych przypadkach" czy o elastycznosci tej komorki transportu. Moje zdanie jest takie: JEZELI KOLEJ CHCE WIECEJ TOWARU NA SWOICH TORACH TO NIECH ZAPROPONUJE KONKURENCYJNE WARUNKI!!! ZADNYCH REGULACJI POLITYCZNYCH W PRAWA WOLNEGO RYNKU!!!
Demo Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 ZADNYCH REGULACJI POLITYCZNYCH W PRAWA WOLNEGO RYNKU!!! Nic dodać, nic ująć. Wolny rynek (prawdziwy wolny nie ta komuna centralnie sterowana co teraz mamy) sam najlepiej sobie poradzi. Jak będzie potrzeba to będą powstawały tory i tiry tam powędrują. Nie to będą jeździć po drogach. Po dobrych drogach. Puki banda idiotów w W-awie decyduje jakie jedzenie jest zdrowe dla babci w Zakopanem- nie będzie dobrze.
menthol Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 wg mnie byłoby to realne tylko w przypadku tranzytu, jednak szanse na to graniczą z zerem. jeżeli rząd miałby się tym zająć to za dużo musiałby zainwestować w infrastrukturę i sprzęt i za dużo by stracił (winiety) może strona przez PKP jest sponsorowana jak dla mnie pomysł
truckmaniac Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: :oklaski: Jestem jak najbardziej ZA. :polew: Kolejny debilny pomysł ludzi, którzy ciężarówki nazywają TIRami. Taka właśnie ich wiedza o transporcie Przypomina mi to pomysł francuzów sprzed kilku lat. Chcieli przepchać projekt, żeby ciężarówki mogły jeździć tylko w nocy. Zapomnieli jednak pomyśleć o załadunkach, rozładunkach i takich tam pierdołach :gwizdanie:
GILI Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Czy ktoś pomyślał,że wozi się nie tylko węgiel,stal...ale też artykuły spożywcze często łatwo psujące,elektronikę..... Transport kolejowy komplikuje często szybkość dostawy, stwarza też ryzyko zniknięcia lub uszkodzenia ładunku na bocznicy lub nocnym postoju,a jak wiadomo ciężko wtedy znaleźć winnych. Wiem,że niema piękniejszego widoku od pędzącego wiaduktem składu wagonów,ale ta epoka już minęła i ta forma przewozu ciężkich towarów stanowi tylko niewielką część transportu na świecie. Mam też nadzieję,że znajdę w życiu czas na spędzenie roku lub nawet kilku za kierownicą poważnego zestawu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się