Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Awaria klimy - kod DTC=.0


-Tomek-

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jeszcze tydzień temu klima działała fest, a teraz tak po prostu, bez żadnych wcześniejszych oznak przestała chłodzić.

Sprawdziłem kody klimatronika i w DTC (1c) mam kod .0 - czy to jest to samo co 00.0, czyli brak błędów? Jeżeli tak, to co dalej można sprawdzić?

Pozdr.

Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od zapodania VAGa i wykonania testów (adaptacja nie musi byc konieczna ale nic nie zaszkodzi ją zrobić):

wchodzisz w klimatronic i wykonaj "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić,klikaj "next" aż do zakończenia "END",powróć do odczytania błędów i jeśli jakieś się pojawiły wykasuj je ,potem wchodzisz w basic settings(04),blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10]

Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne) ,do testu tylko zapłon na zgaszonym silniku.

oczywiście do tego tylko pełny vag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy działa sprężarka po włączeniu klimy? Czy wentylator się obraca po włączeniu klimy? Czy wszystkie kable w lewym podnóżku są w dobrym stanie? Czy nie było jakiegoś przypadkowego zwarcia w panelu klimatronika lub ogólnie instalacji? Czy testy z Vaga odpalają sprężarkę i wentylator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki.

VAGiem planuję się zająć w tym tygodniu, szukam tylko laptopa z portem szeregowym (coraz trudniej o takowe).

Po włączeniu klimy dmucha normalnie, z tą różnicą, że leci letnie (nieschłodzone) powietrze. Nie wiem jak sprawdzić, czy działa sprężarka. Co do innych pytań, to nie zauważyłem żadnych zwarć i jeszcze nie zdejmowałem podnóżka. Dopiero na bieżąco zapoznaję się ze schematem, sprawdzenie zacznę od bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po właczeniu zobacz czy sie obraca wewnatrzna czesc spręzarki, jezeli nie to sprawdz przekaznik sprezarki i bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem VAGa.

W sterowniku klimatronika nie było żadnych błędów.

Zrobiłem testy i adaptację - błędów nadal brak.

Nie wiem jak sprawdzić, czy obraca się wewnętrzna część sprężarki. Domyślam się, że trzeba zajrzeć od spodu auta?

Nie napisałem tego, ale panel klimatronika działa jakby nic się nie stało, tzn. nadal zapala się śnieżynka. Temperatura obu przewodów prowadzących do wymiennika jest jednakowa, a normalnie jeden powinien być zimny, a drugi ciepły. Czy klimatronik sygnalizuje błędy, jeżeli w układzie brakowałoby czynnika lub był uszkodzony bezpiecznik sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie załacza sie sprężarka, sprawdz czy jest napiecie na zielonej kostce przy zbiorniczku płynu wspomagania, jezeli nie ma to szukaj winy w przekażniku ewentualnie w bezpieczniku spręzarki, jezeli jest napiecie to sprawdz czy dochodzi do spręzarki, jezeli dochodzi to padło elektrosprzegło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem napięcie w zielonej kostce i wygląda, że jest ok. Nawet szeregowo podłączałem amperomierz i do sprzęgła płynie ok. 4A prądu, więc wygląda, że elektryka jest w porządku. Wsłuchiwałem się w pracę silnika w trakcie ręcznego włączania i wyłączania sprzęgła i tak jakby słychać było minimalną różnicę.

Według tego, co napisałeś, to uszkodzone jest sprzęgło, chociaż moim pierwszym podejrzeniem była nieszczelność obwodu. Dlatego zapytam jeszcze raz, bo nikt mi jasno nie odpowiedział: Czy gdyby w układzie brakowało czynnika, to VAG sygnalizowałby jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem napięcie w zielonej kostce i wygląda, że jest ok. Nawet szeregowo podłączałem amperomierz i do sprzęgła płynie ok. 4A prądu, więc wygląda, że elektryka jest w porządku. Wsłuchiwałem się w pracę silnika w trakcie ręcznego włączania i wyłączania sprzęgła i tak jakby słychać było minimalną różnicę.

Według tego, co napisałeś, to uszkodzone jest sprzęgło, chociaż moim pierwszym podejrzeniem była nieszczelność obwodu. Dlatego zapytam jeszcze raz, bo nikt mi jasno nie odpowiedział: Czy gdyby w układzie brakowało czynnika, to VAG sygnalizowałby jakieś błędy?

tak, 22.1 na klimatroniku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem :

Klima byla nabita rok temu i wszytsko dzialalo, po zimie klima dziala wlaczala sie i chlodzilo ale jakos slabo i za kazdym wlaczeniem coraz slabiej, dzisiaj chcialem wlaczyc ale :

cieple powietrze leci ,

sniezka sie swieci ,

wentylator niekreci i sprężarką niezałacza się

Błędów ani w klimatroniku ani w vagu niema , gdy robię Out Test to wszystko działa nawet wentylator na chłodnicy zalancza

Co to może być ??

czy może być przyczyna mała ilość czynnika ?? no ale wtedy by wywalało 22.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się zajrzeć od dołu na front koła zamachowego i przy podłączaniu prądu do sprzęgła zaczynała kręcić się wewnętrzna część koła.

Rozumiem, że to wyklucza awarię sprzęgła?

Pozostało mi jedynie sprawdzenie ciśnienia czynnika (ew. sprężarki), tylko dlaczego nie zadziałał czujnik F118 ? No chyba, że także się uszkodził. Tak przy okazji, to gdzie jest on zlokalizowany i jaki jest jego stan dla prawidłowego ciśnienia (otwarty/zamknięty) ?[br]Dopisany: 02 Lipiec 2010, 20:12_________________________________________________No i już wszystko wiem...

Przyczyną awarii była nieszczelność na jednym z elastycznych przewodów. Mimo nieszczelności w obwodzie pozostały resztki czynnika (ok 2 bary), które nie wystarczały do prawidłowej pracy, a z drugiej strony nie powodowały włączenia czujnika.

Po załataniu dziury i napełnieniu, chłodzi aż miło :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha hmm przewodach tych na dole co lecą do chłodnicy ?? a jaki byl rodzaj uszkodzenia tego przewodu ?? widać było ze coś uciekało ?? czy widać było ze był uszkodzony ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha hmm przewodach tych na dole co lecą do chłodnicy ?? a jaki byl rodzaj uszkodzenia tego przewodu ?? widać było ze coś uciekało ?? czy widać było ze był uszkodzony ??

Tak, na przewodzie pod chłodnicą, tak mniej więcej na poziomie sprężarki.

Nie widziałem tego osobiście, ale był lekko nadłamany, w dodatku poluzowała się opaska mocująca i przewód lekko się dyndał. Przy normalniej próbie ciśnieniowej wyglądało, jakby wszystko było ok. Dopiero przy ściśnięciu przewodów ręką można było usłyszeć syk. Widać, że nieszczelność pojawiała się dopiero podczas jazdy, gdy zaczynały się drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie w wawie robiłeś i ile zapłaciłeś?? ja tez z wawy

No coś ty, w W-wie to tylko się pracuje... :)

Na szczęście mam rodzinę na podlasiu i jeżeli tam bywam, to przy okazji odwiedzam znajome serwisy.

Za łatanie, odessanie, nabicie i mycie skraplacza zapłaciłem całe 100zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej ale ja u siebie nie widzę żadnych opasek ;/

Źle się wyraziłem, chodziło mi o metalowe złączki. Plastikowe zaciskowe opaski zostały dodatkowo założone, by usztywnić przewody (do podwozia). Szczerze powiedziawszy, to nie za bardzo zaglądałem pod podwozie, tylko słuchałem, jak mechanicy komentowali, to co tam zastali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...