Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana napinacza paska wielorowkowego FOTOSTORY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

miał ktoś doświadczenie z napinaczem Gates? Bo tak czytam i czytam i się zastanawiam czy nie za tani kupiłem (240zł) :whistling:

Opublikowano

Ja ostatnio zakładałem napinacz firmy SKF i narazie nie narzekam. Wcześniej mechanior założył mi firmy INA i zrobiłem na nim coś około 20tyś.

Opublikowano
Ja ostatnio zakładałem napinacz firmy SKF i narazie nie narzekam. Wcześniej mechanior założył mi firmy INA i zrobiłem na nim coś około 20tyś.

miałem założony SKF i go po czterech latach użytkowania skrzywiło :whistling: teraz wpadnie sprzęgiełko na alternator i mam nadzieje że już się to nie powtórzy

---------- Post dopisany 01-07-2014 at 19:02 ---------- Poprzedni post napisany 27-05-2014 at 13:14 ----------

tego klucza 46 nie ma gdzie wsadzić :whistling: Jak ktoś tak robił to niech da foto. Ja musiałem kąbinować i w końcu wsadziłem cienki pobijak w otwór i zablokowałem o korpus bo nie było innego wyjścia:whistling: Śruba poszła ale miałem farta bo jakiś pajac mechanik uszkodził łeb śruby i musiałem kupić nową w ASO :facepalm:

Opublikowano

tom77 ma oryginały ina po 199zł, taniej nie znajdziesz :)

Opublikowano (edytowane)

koledzy wczoraj podczas jazdy na wprost 40 km/h auto stracilo wspomaganie + kontrolka aku na liczniku, okazalo sie ze spadl pasek z alternator i pokrzywiona rolka chyba od napinacza, moze ktos mi podrzucic fotke jak ten pasek ori ma byc zalozony? Po przeczytaniu tego watku stwierdzam ze moze przyczyna bylo wygiecie sie sruby od napinacza tak? tylko ze ta rolka z napinacza spadla mi na ta duza rolke chyba z wiatraka i cos ja porysowana wrzery małe to czy musze to tez teraz wymienic czy pasek bedzie nowy smigal?

2ain1w7.jpghttp://i58.tinypic.com/18naqh.jpg

Edytowane przez zib0l
Opublikowano (edytowane)

zobacz w etce, grupa 9 rysunek 903-95, masz zestawienie wszystkich paskow

do wymiany masz rolke i pasek, kosztuje cos kolo 35zl, wiec po co srogi raz sie z tym bawic

Edytowane przez Trzesio
Opublikowano

Trochę głupie pytanie ale czy ten napinacz paska rowkowego występuje tylko w niektórych silnikach A4 B5?

Sinika 1.8 ADR to nie dotyczy?

Opublikowano

Adr ma ten napinacz, tak jak kazde 1.8 w audi a4.

Opublikowano

Dzięki za informacje :)

A czy można się stosować do tego poradnika przy wymianie tego napinacza właśnie przy silniku benzynowym? Pewnie musiałbym demontować kolektor dolotowy.

Opublikowano

W Adr napinacz wyglada nieco inaczej bez problemu go namierzysz:)

Opublikowano

A ja mam pytanie czy napinacz może się zablokować tak że nie chodzi góra dół ale rolka kręci się bez problemu. Co może być tego przyczyną? Tam jest tulko sprężyna i jak by pękła to byłby lużny. Nie napinał paska . U mnie zablokował się i prawdopodobnie jest przyczyną pękniętego paska. Może się zapiekł i wystarczy go tylko mocniej szarpnąć? bez wymiany. Proszę o podpowiedzi przed ewentualnym wydatkiem.

Opublikowano (edytowane)

Nie sądzę by sprężyna sama z siebie mogła zablokować. Chyba ze coś wpadło i blokuje. A poza tym to sprężyna jest mocna i trzeba trochę wysiłku by ją naciągnąć, choćby do zdjecia/nałożenia paska. Jeśli rolka jest ok to nie sądzę by to spowodowało zerwanie paska.

Co do zerwania paska to raczej odstawialbym rolkę/sprzegielko jednokierunkowe alternatora. Załóż nowy pasek i zobacz jak się zachowuje sam napinacz i sprzegiełko alternatora.

Skrypt z ATARI 65XE + XC12 turbo

Edytowane przez talesbite
Opublikowano

z tego co wiem to w 1z nie ma sprzęgiełka w altku

ja obstawiam na skrzywioną śrubę mocującą, przez to nie działa jak powinien

Opublikowano

Yyy nie przejrzałem profilu

Skrypt z ATARI 65XE + XC12 turbo

Opublikowano

mam do wymiany ten napinacz

niestety sam tego nie zrobię :facepalm:

dzisiaj byłem u mechanika i mówił, że trzeba ściągać przód (pewnie nie praktykuje tego sposobu co jest opisany w tym wątku)

powiedzcie co mogę zrobić przy okazji jak już przód będzie zdjęty

na rozrządzie mam zrobione jakieś 30 tys. swoją drogą to ten napinacz też wtedy wymieniałem SKF bodajże :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

zmień mechanika,

sam zmieniałem bez ruszania przodu w 1Z, myślę że w AFN jest tak samo, więc po co ruszać pas ???

Edytowane przez Trzesio
Opublikowano

Trzesio w AHU jest jak w 1Z ;) i idzie to ogarnąć bez ściągania pasa przedniego :D

Ale kolega ma AFN i tu rodzi się pytanie czy w AFN bedzie tak samo jak w AHU/1Z :hi:

Opublikowano

W AFN-ie nie trzeba zdejmować przodu. Największą trudność sprawia odokręcanie wiatraka - wiskozy.

Opublikowano

ok powiem mu, że się da bez ściągania przodu, zobaczymy co powie

jakiej firmy napinacz i pasek kupić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...