Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B5] Sprężyny -55/-40mm na seryjne zawieszenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"tu nie chodzi o to jakie są amortyzatory(aby były sprawne) tylko o wysokosc autka żeby pokonać te garby" - nie jest tak do końca. Wcale nie chodzi o wysokość auta tylko o to w jakim stopniu seryjny amortyzator jest w stanie wytłumić drgania. Amortyzatory dobiera się do twardości sprężyny a praktycznie wszystkie sprężyny obniżające są twardsze niż seryjne.

Seryjne amortyzatory są dobrane do seryjnej sprężyny, w przypadku zmiany sprężyny amortyzator nie pracuje w swoim naturalnym zakresie. Siła odbicia obniżających (twardszych) sprężyn jest najczęściej na tyle duża ze seryjny amortyzator nie będzie w stanie jej wytłumić. Więc jeśli jest mały dołek/nierówność etc. to seryjny amortyzator jako tako daje rade. Ale w przypadku większego dołu, taki amortyzator nie ma szans wytłumienia - mówiąc po ludzku po prostu nie zdąży.

Czarowanie, że seryjny amortyzator dobrze sobie radzi nie ma najmniejszego sensu bo fizyki się nie oszuka. To mit, taki sam jak ten, że olej syntetyczny rozszczelni silnik.

A i jeżdżąc z amortyzatorami nie przystosowanymi do sprężyn obniżających, bardziej po d... dostają inne elementy zawieszenia typu drążki czy wahacze.

Wielokrotnie wypowiadali się ludzie jeżdżący na gwintach tj. że oni mają mniejsze problemy z garbami i fałdami niż ci z samymi sprężynami obniżającymi.

Jak już mówiłem każdy swoje chwali :gwizdanie: a różnicę czuje się po zmianie amortyzatorów. Wtedy nie myśli się o jak najmniejszym obniżeniu tylko o jak największym.

Rozumiem, że ktoś chce dobić seryjne amortyzatory a następnie wymienić na takie, które mają mniejszy skok. Ale namawiać do tego innych i mówić, że wszystko jest ok to chyba nie jest w porządku.

Opublikowano

Nie no co do garbów to wysokośc auta ma znaczenie, bo te garby co przywołałeś nie sa do poknania dla auta -60/-60 czy bedzie miał amory sportowe czy seryjne tak czy tak przytrze progami

EOT :gwizdanie:

Opublikowano

Nie no co do garbów to wysokośc auta ma znaczenie, bo te garby co przywołałeś nie sa do poknania dla auta -60/-60 czy bedzie miał amory sportowe czy seryjne tak czy tak przytrze progami

EOT :gwizdanie:

Zdziwiłbyś się :gwizdanie: Wystarczy, że próg jest niższy niż prześwit to utwardzony amortyzator nie pozwoli na to by sprężyna rozbujała nadwozie na tyle by przytrzeć o próg. A jak już się przednimi kołami najedzie to reszta pójdzie.

Można zaczepić np. miską olejową ale głównie wtedy gdy garb jest podłużny.

Opublikowano

Nie no co do garbów to wysokośc auta ma znaczenie, bo te garby co przywołałeś nie sa do poknania dla auta -60/-60 czy bedzie miał amory sportowe czy seryjne tak czy tak przytrze progami

EOT :gwizdanie:

Zdziwiłbyś się :gwizdanie: Wystarczy, że próg jest niższy niż prześwit to utwardzony amortyzator nie pozwoli na to by sprężyna rozbujała nadwozie na tyle by przytrzeć o próg.

Można zaczepić np. miską olejową ale głównie wtedy gdy garb jest podłużny.

Ale ja mówie konkretnie o tych puławskich progach, a nie to że jest nizszy :gwizdanie: bo na niższym to i mój nie przytrze na seryjnych no chyba że z rozpędu :polew:

Opublikowano

Nie no co do garbów to wysokośc auta ma znaczenie, bo te garby co przywołałeś nie sa do poknania dla auta -60/-60 czy bedzie miał amory sportowe czy seryjne tak czy tak przytrze progami

EOT :gwizdanie:

Zdziwiłbyś się :gwizdanie: Wystarczy, że próg jest niższy niż prześwit to utwardzony amortyzator nie pozwoli na to by sprężyna rozbujała nadwozie na tyle by przytrzeć o próg.

Można zaczepić np. miską olejową ale głównie wtedy gdy garb jest podłużny.

Ale ja mówie konkretnie o tych puławskich progach, a nie to że jest nizszy :gwizdanie: bo na niższym to i mój nie przytrze na seryjnych no chyba że z rozpędu :polew:

Agnieszki kolega ma e-30 z maksymalnym obniżeniem. Ledwo palec między oponę a nadkole wchodzi i jeździł tamtędy nie raz. I jakoś się nie zawiesił ani nie przytarł. A przecież powinien :gwizdanie:

Pewnie gdyby miał -80 to byłby problem właśnie z zaczepianiem miską olejową bo w bmw e30 jest dość nisko.

Opublikowano

Nie no co do garbów to wysokośc auta ma znaczenie, bo te garby co przywołałeś nie sa do poknania dla auta -60/-60 czy bedzie miał amory sportowe czy seryjne tak czy tak przytrze progami

EOT :gwizdanie:

Zdziwiłbyś się :gwizdanie: Wystarczy, że próg jest niższy niż prześwit to utwardzony amortyzator nie pozwoli na to by sprężyna rozbujała nadwozie na tyle by przytrzeć o próg.

Można zaczepić np. miską olejową ale głównie wtedy gdy garb jest podłużny.

Ale ja mówie konkretnie o tych puławskich progach, a nie to że jest nizszy :gwizdanie: bo na niższym to i mój nie przytrze na seryjnych no chyba że z rozpędu :polew:

Agnieszki kolega ma e-30 z maksymalnym obniżeniem. Ledwo palec między oponę a nadkole wchodzi i jeździł tamtędy nie raz. I jakoś się nie zawiesił ani nie przytarł. A przecież powinien :gwizdanie:

E30 ma krótszy roztaw osi :wink4: A4 to landara i wystarczy ze garb bedzie krótki a wysoki, tak ze przednia os przejedzie przez garb a tylna bedzie jeszcze przed i nie mów że wtedy takie -60 przejedzie bez przytarcia :kox: trzeba pokonywać pod katem takiego garba juz :decayed:

ale zeszlismy z tematu :polew:

Opublikowano

Nie no co do garbów to wysokośc auta ma znaczenie, bo te garby co przywołałeś nie sa do poknania dla auta -60/-60 czy bedzie miał amory sportowe czy seryjne tak czy tak przytrze progami

EOT :gwizdanie:

Zdziwiłbyś się :gwizdanie: Wystarczy, że próg jest niższy niż prześwit to utwardzony amortyzator nie pozwoli na to by sprężyna rozbujała nadwozie na tyle by przytrzeć o próg.

Można zaczepić np. miską olejową ale głównie wtedy gdy garb jest podłużny.

Ale ja mówie konkretnie o tych puławskich progach, a nie to że jest nizszy :gwizdanie: bo na niższym to i mój nie przytrze na seryjnych no chyba że z rozpędu :polew:

Agnieszki kolega ma e-30 z maksymalnym obniżeniem. Ledwo palec między oponę a nadkole wchodzi i jeździł tamtędy nie raz. I jakoś się nie zawiesił ani nie przytarł. A przecież powinien :gwizdanie:

E30 ma krótszy roztaw osi :wink4: A4 to landara i wystarczy ze garb bedzie krótki a wysoki, tak ze przednia os przejedzie przez garb a tylna bedzie jeszcze przed i nie mów że wtedy takie -60 przejedzie bez przytarcia :kox: trzeba pokonywać pod katem takiego garba juz :decayed:

ale zeszlismy z tematu :polew:

Może być pod kątem :gwizdanie: Kup sobie te utwardzone amorki to zmienisz zdanie :decayed:

Opublikowano

mialem przez miesiac ustawiony gwint na -65/-65 w a4b6 i za***iście sie jezdzilo, gdyby nie zolto-czarne progi zwalniajace lub 4osoby i bagaznik gratow;)

teraz przy -55/50 na twardych amorkach i sprezynach jest spoko

Opublikowano

ja tam tez popieram zdanie jak sprezyny maja byc powyzej 30mm w dol to amory musza byc zmienione :good:

Opublikowano

Ja mam sprężyny -35 i amorki o skróconym skoku -25 i jest dobrze. Ostatnio kolega z klubu przy takich samych parametrach zawieszenia jak u mnie zmienił amory na seryjne i zaczęło mu trzeć.

Grzechu... osobiście odradzałbym takie posadzenie auta na zwykłych amorach.

Opublikowano

Najlepsze jest to, ze My sie tu wypowiadamy a Grzechu milczy i nic nie pisze :polew:

Moze juz chlopak zmienil zamiar i amory tez bedzie zmienial :evil:

Opublikowano

Ja tam dalej będe ujeżdżał seryjne amory na -30 :wink4: mysłe że rok przeżyją :gwizdanie: niestac mnie na amor za ok 400zł/szt w tym momencie, a takie siedzą u mnie :kwasny

ja na seryjnych amorach i obnizających springach przejezdziłem niecałe dwa lata :decayed: no ale w koncu sie wysrały i trzeba było zmienic :disgust:
Opublikowano

Mam założone sprężyny -55/-40 póki co na seryjnych amorach z kołem 225/40 18. Co do komfortu to pisząc krótko jest zerowy :> czasami potrafi dobić ( wina seryjnych amorków ) na początku po założeniu przód potrafił lekko obcierać ( felga 8" ET 35 ) ale podklepałem od wew. ranty błotników i jest ok. Przód mi opadł niżej jak -55

Opublikowano

Troche konkretów.Mam 17" s-line,guma 235/40 i serie.Na razie nic nie robiłem,bo nie mam pomysłu jak ją obniżyc.Panowie ile w dół żeby się jeździło i było dobrze na serii (troche komfortu zostało).Może później i amory wylecą,ale na razie pusto w skarbonce ,a OOOO wygląda jak allroad.

Opublikowano

Troche konkretów.Mam 17" s-line,guma 235/40 i serie.Na razie nic nie robiłem,bo nie mam pomysłu jak ją obniżyc.Panowie ile w dół żeby się jeździło i było dobrze na serii (troche komfortu zostało).Może później i amory wylecą,ale na razie pusto w skarbonce ,a OOOO wygląda jak allroad.

Nie ma czegoś takiego jak komfort i obniżenie. Jeśli obniżasz to zapomnij o komforcie, w ogóle to nie wiem po co o nim wspominasz skoro już jeździsz na 17 z profilem 40. Przecież już nie masz komfortu :decayed:

Obniżenie samymi sprężynami to druciarstwo.

Opublikowano

Troche konkretów.Mam 17" s-line,guma 235/40 i serie.Na razie nic nie robiłem,bo nie mam pomysłu jak ją obniżyc.Panowie ile w dół żeby się jeździło i było dobrze na serii (troche komfortu zostało).Może później i amory wylecą,ale na razie pusto w skarbonce ,a OOOO wygląda jak allroad.

Nie ma czegoś takiego jak komfort i obniżenie. Jeśli obniżasz to zapomnij o komforcie, w ogóle to nie wiem po co o nim wspominasz skoro już jeździsz na 17 z profilem 40. Przecież już nie masz komfortu :decayed:

Obniżenie samymi sprężynami to druciarstwo.

:bla: :bla: :bla:

Byś wczoraj na ułez przyjechał to byś zobaczył co znaczy nie komfort... przy -30 u mnie czy u ciebie da sie nacisnac samochód żeby costam sie ugieło, u krychy kamień jak by rurka była zamiast spręzyny :decayed:

Opublikowano

:bla: - ale ładne :wink4:

Nie no chodzi mi o to, że największa strata komfortu nie jest w momencie obniżenia auta a w momencie zmiany felg i opon, szczególnie jak ma się w 17 rozmiar opon 235/40 :przebiegly:

Obniżenie samymi sprężynami to druciarstwo i koniec. Ale jak ktoś bardzo chce to jego sprawa i odpowiedzialność :cool1:

Opublikowano

eee ale 17ki to jeszcze nie taka strata komfortu, jak przesiadłem sie z 16ek i jeżdziłem na seryjnej zawieszce to nie odczułem jakos dotkliwie tego rozmiaru felg, po obnizeniu zrobiło sie twardziej ale tez nie było to aż tak odczuwalne, jedyna znaczna róznica była podczas przejeżdzania przez krótkie gumowe garby :wink4: a ten profil 40 to nie w A4 przy 17tce :tongue4:

Opublikowano

Grubcio1980 tak ma: 17" s-line,guma 235/40 i serie

Opublikowano

I wcale nie ma tragedii!!!Troche sie bałem jak kupowałem o ten komfort,ale cena mnie skusiła(1400 z oponami z grudnia 2007).Szczerze powiem ,że nie ma tragediii.Troche na dużych koleinach rzuca i.........tyle.Dobrze mi się jeździ tylko za wysoka jest jak dla mnie,dlatego chciałbym lekko ją posadzic tylko nie wiem jak.Przepraszam sprawdziłem mam 235/45 i jest jak wyżej :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...