niuniek222 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam! Dzis z kolega zgadalem sie na temat przyspieszenia samochodow. Jego ojciec posiada dokladnie takie samo autko jak ja (AWX 1,9 tdi 130KM) i mowil, ze lepiej sie zbiera niz jego Passat B6 2,0 140 KM z racji tego, ze audi jest lzejsze i pomimo 130 KM (o dziesiec mniej niz w jego passacie) jest bardziej dynamiczne. Wiec poprosilem go aby on usiadl za kierownica mojego auta i sprawdzil czy ma takie samo przyspieszenie jak audi jego ojca i powiedzial, ze jego ojca auto ma lepsze przyspieszenie i wszystko przez to, ze czyscil turbine bo przed czyszczeniem mial bardziej mulowate auto od mojego. I tu mam takie pytanie czy jak wyczyszcze turbine to cos pomoze? Zaznaczam, ze auto nie jest jakis tam mul ale od pewnego czasu mam wrazenie, ze jakby slabiej sie zbieral albo tak mi sie tylko wydaje bo juz jezdze nim dluzszy czas. Zaznaczam, ze wczesniej jezdzilem daewoo nexia 90 KM i w chwili jak sie przesiadlem do swojego 1,9 tdi 130KM to naprawde byla spora roznica(podejzewam, ze nawet gdyby wtedy byl mulowaty to i tak bym tego nie zauwazyl gdyz wiadomo jezdzilem autem ze slabszym silnikiem). Teraz jak juz jezdze dluzszy czas mam wrazenie, ze jest slabszy niz zaraz jak go kupilem (byc moze tylko mi sie tak wydaje bo zaraz po przesiadce z nexii do audi to dalo sie zauwazyc a teraz jak juz jezdze nim prawie 2 lata to sie przezwyczailem do jego mocy). Jeszcze raz zadam pytanie czy jak oddam auto do mechanika i mi przeczysci turbine to cos pomoze, jakie moge miec konsekwencje czyszczenia turbiny? Czy w niczym sobie nie zaszkodze? P.S. Auto bylo podlaczane pod kompa i elektryk (dobry elektryk) nie stwierdzil niczego zlego. Podejzewam, ze gdyby mi kolega nie powiedzial o tym, ze jego ojca auto (a przeciez ma takie samo jak ja) lepiej sie zbiera to bym nie pisal tego tematu i w zyciu bym nie myslal o czyszczeniu turbiny bo tak naprawde nie wiedzialem ze to auto moze miec jeszcze lepsze przyspieszenie (poprostu nie mialem okazji nigdy porownac mojego auta z innym autem ktore ma taki sam silnik, wydawalo mi sie, ze ma dobre przyspieszenie). Poradzcie co robic czy czyscic turbine (u tego samego mechanika co kolegi ojciec czyscil) czy jezdzic dalej tak jak jezdzilem (tylko, ze tym razem juz ze swiadomoscia ze auto moze byc ciut mocniejsze)??
vauxhall95 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 zrob logi,takie czyszczenie na wyczucie albo na hybil trafil moze narobic wiecej szkod niz pozytku.Moze u Ciebie akurat przeplywomierz nie domaga a u kolegi turbo sie zacinalo.Moga byc rozne objawy,bez proby dynamicznej ciezko bedzie stwierdzic czy turbo nadaje sie do czyszczenia czy nie
blejk83 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Czyszczenie nie pomoze w podniesieniu mocy,mozesz wyciac kata,jak jest zawalony. Zloguj go
niuniek222 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2010 Jakies 3 miesiace temu auto podlaczalem u elektryka i wszystko bylo w porzadku nie wykazalo zadnych bledow. Auto od tej pory na 100% nie stracilo na mocy. Co to sa logi dynamiczne? Bo szczerze to nie wiem czy elektryk akurat tamie logi mi sprawdzal.
blejk83 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Poszukaj troche kolego nt.logów jest o tym dużo Dynamiczne to takie robione podczas jazdy przy pełnym obciazeniu silnika
ALBINEK Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Potrzebny jest do tego laptop i Vag .Podłączysz się do gniazda diagnostycznego i zrobisz logi dynamiczne.Co i jak zrobić znajdziesz w temacie Diagnostyka Vag.W razie niejasności pytaj.
niuniek222 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2010 Ok, dzieki juz poczytalem troszke. To teraz juz wiem, ze mialem robione tylko logi statyczne. Gdyz nie byly robione podczas jazdy. On podpinal mi do gniazda diagnostycznego Vaga i tam wchodzil w poszczegolne elementy auta i sprawdzal czy nie ma gdzies bledow (poduszki, abs, alarm, silnik itp). Zaraz jak go kupilem i pierwszy raz sprawdzalem to wykazalo mu, ze czujnik temp jest do wymiany i pare drobnych bledow ktore wykasowal, natomiast ostatnio jak robilem to byl tylko jeden blad w module komfortu i tez mi go skasowal. Czy jesli jest to przeplywomierz to tylko da sie go sprawdzic za pomoca logow dynamicznych? Nie da sie sprawdzic za pomoca logow statycznych?
blejk83 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Podejrzewam ze to co robił twój mechanik to nie były logi statyczne tylko zwykłe usuwanie błedów Kolego zajrzyj na spota w kielcach i tam zagadasz do kogos kto ci zrobi te logi
grochu Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Jeżeli twoje audi nie jest już na CANie to ja mogę ci pomóc. Mam kabel i VAGa a i trochę wolnego czasu się znajdzie żeby podjechać na tor testów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się