motor144 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Witam! Mam pytanie do właścicieli ADR silniczków lub zorientowanych od strony praktycznej z tym modelem jeśli chodzi o cewkę( cewka 058 905 105A lub 058 905 101A) a zwłaszcza jeśli ktoś ma wymienioną na nową: jak mocno nagrzewa się radiator od góry cewki( modułu zapłonowego) na biegu jałowym po odczekaniu na osiągnięcie przez silnik 90 st.C ? Czy jest gorący (jak w moim przypadku) czy tylko ciepły? Pytam, ponieważ od dłuższego czasu próbuję ustalić przyczynę objawów wyglądających na wypadające zapłony (szczególnie na biegu jałowym). Zauważyłem, że na VAG-u na kanale 16 duże zmiany poziomu sygnału z czujników stukowego, stabilizują się w połowie dopuszczalnego zakresu po..... zdemontowaniu plastikowej pokrywy silnika ( u mnie jest taka z „sitkiem”-więc gorsze chłodzenie cewki, a w poprzednich modelach radiator był całkowicie odsłonięty i wychodził przez otwór w tejże osłonie).
Labiel Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 U mnie jest ona gorąca, jak cały silnik zresztą.
motor144 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2010 O.K. dzięki za odpowiedź. Może u kogoś jest inaczej? Jeżeli zdrowa cewka jest gorąca (radiator) no to znaczyć to będzie że w moim przypadku dostaje przebicia przez plastikową osłonę silnika. Jeśli ktoś w tym temacie ma inne spostrzeżenia to proszę bardzo o wypowiedź. Z tego co zauważyłem na forum sporo posiadaczy ADR-ów walczy z podobnym problemem jak ja w zakresie objawów typu: 1.spalanie stukowe 2.niskie wyuczone wartości lambda 3.błąd składu mieszanki( 00561) 4.wypadające zapłony 5.ogólnie kulawa praca silnika na wolnych po odpaleniu trochę na chybił trafił, dlatego próbuję porównać co dzieje się w tym zakresie u innych aby temat nieco uporządkować. Na ten moment jestem przy cewce bo inne przyczyny już przećwiczyłem.
wojtek26 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 U mnie tez jest gorąca cewka ale nie mam takich objawów jak opisujesz, jedynie czasem pojawi asie bład składu mieszanki ale od kedy mam LPG to sie prawie nie pojawia.
Xsystoff Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 U mnie wyskoczylo 00561 jak mialem problem z podcisnieniem idacym z kolektora do serwa i silnik lapal tamtedy lewe powietrze. U mnie na wolnych po odpaleniu pracuje super, cichutko i rowno. Ja mam `95 wiec oslona jest najstarsza i przy znaczku OOOO na pokrywie plastikowej jest "uzebrowanie" do odprowadzania ciepla i mozna sie o to oparzyc, jest bardzo gorace.
motor144 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2010 Szkoda, że w tym roku nie będę o tej porze gdzieś w okolicach Szczecina bo chętnie posłuchał bym wzorcowo pracującego ADR-a , ale dzięki za odzew . U mnie wyskoczylo 00561 jak mialem problem z podcisnieniem idacym z kolektora do serwa i silnik lapal tamtedy lewe powietrze. U mnie na wolnych po odpaleniu pracuje super, cichutko i rowno. Ja mam `95 wiec oslona jest najstarsza i przy znaczku OOOO na pokrywie plastikowej jest "uzebrowanie" do odprowadzania ciepla i mozna sie o to oparzyc, jest bardzo gorace. Co do nieszczelności węża do serwa to miałem to samo- w miarę łatwo było zlokalizować bo mocno syczało( przy plastiku na wejściu do puszki serwa) więc sylikon wysokotemperaturowy i prawie rok cisza.
M_ILES Opublikowano 30 Czerwca 2010 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Wg mnie to kable i cewki do wymiany i wszystko wroci do normy (tylko oryginalne, a nie z gieldy od ruskich!hehe).
Xsystoff Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Szkoda, że w tym roku nie będę o tej porze gdzieś w okolicach Szczecina bo chętnie posłuchał bym wzorcowo pracującego ADR-a Czy wzorcowo to nie wiem, ale na bank najzupelniej normalnie, po prostu nic nie trzesie, nie szarpie, nie faluja obroty, wszystko rowniotko. Ssanie okolo 1300rpm mniej wiecej (nie pamietam dokladnie) i szybko schodzi na swoje ~900 czy tam 850. Swiec i kabli nie wymienial po kupnie samochodu, a radiatorek od cewek parzy na cieplym silniku. Nie wybieram sie na slask w te wakacje, ale bede na 90% w kujawsko-pomorskim w wakacje Silnik wedlug mnie jest zdrowiutki, gpsowo polecial wiecej niz katalog podaje i zdrowo opierdzilil spod swiatel AFN`a w tej samej budzie Tylko spalanie takie "se", obecnie 11.2 z klima jezdzac czesto wieczorami, w szczycie 12l spokojnie wchodzilo :/
wojtek26 Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Co do pracy swojego motorku tez nic nie moge zarzucic chodzi równo i nie falują obroty, trzyma równe 800obr
MATIUS Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 ja mam takieobjawy że po odpaleniu mam 1200 obr i po jakis 2 min schodzi na normalne.... dwa przy redukcji slysze jak by wypadanie zaplonu w rure... muszę się za to zabrać bo zaczyna być to denerwujące... czyżby cewka i świece i przepustnica NIE DOMAGAŁY... wiec mój ADR ostatnio leci w Kulki....
M_ILES Opublikowano 1 Lipca 2010 Opublikowano 1 Lipca 2010 Kolego Matius, kiedy swiece wymieniane?(i jakie ma teraz?)
MATIUS Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 NGK v-line 24 3 elektrodowe... ostanio robiłem trasę do franci 4000km i przed sprawdzałem było OK odkręciłem je i obejrzałem a na świecach zrobione ok 25000tys więc chyba już pomału muszę się zabrać za wymianę
Xsystoff Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 Hmmmm...... pytanie po co 3 elektrody, skoro iskra i tak jest tylko jedna... ;] Audi fabrycznie montuje takie wynalazki?
M_ILES Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 3 lub 4 elektrody, glownie po to, gdy po przejechaniu paru tysiecy km/mil przerwa iskrowa zmniejszy sie o polowe na dwoch z nich, trzecia wciaz bedzie pracowac poprawnie...
Labiel Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 Hmmmm...... pytanie po co 3 elektrody, skoro iskra i tak jest tylko jedna... ;] Audi fabrycznie montuje takie wynalazki? Technika idzie do przodu. 15 lat temu nie było jeszcze takich wynalazków Ja u siebie też mam te świece. Zrobiłem na nich już prawie 20tyś. Ostatnio wykręcałem je żeby zobaczyć w jakim są stanie. Świece wyglądały jakbym je dopiero co wkręcił.
Xsystoff Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Swiece sa tanie, wiec jak bym wolal czesciej zmieniac jednoelektrodowe. W kazdym razie wysilone 1.3 (mocy seryjnie prawie tyle co w adr`e) bardzo negatywnie reagowalo na te swiece, iskra podejrzewam, ze jest slabsza na nich... Wracajac do tematu, to wczoraj byl niezly upal i mimo przegonienia auta na ekspresowce i temperatury pod maska zblizonej do pieca hutniczego, nic sie nie dzialo, a w silniku niczego nie dalo sie dotchnac taka parowka. Ja bym wiec nie zwalal tego na temperature cewek...
Labiel Opublikowano 3 Lipca 2010 Opublikowano 3 Lipca 2010 Jak kupiłem swojego ADRa to zamontowane miałem świece jedno albo dwu elektrodowe bosha. Świece były jeszcze w super stanie (w zasadzie jak nowe), no ale kupiłem już te NGK więc wymieniłem. Na nowych 3 elektrodowych świecach NGK spalanie spadło mi o 1-1,5l LPG bo na tamtych świecach paliła mi 11,5-12,5l (jedni powiedzą dużo, inni powiedzą że norma). Po wymianie świec spalanie spadło mi momentalnie do 10-10,5 przy ciskaniu w mieście do 11. I takie spalanie utrzymuje mi się od roku czasu. Więc nic złego na temat tych świec powiedzieć nie mogę. Dodam jeszcze że pierwsze pomiary spalania pochodziły z kilku zbiorników LPG, więc nie można powiedzieć że pomiar był nie prawidłowy. Nie wiem czy to dzięki tym świecą czy tamte były jakieś złe natomiast takie były fakty - sam byłem zdziwiony.
MATIUS Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 świece wymieniłem i auto nadal po odpaleniu 1200obr i po ok 2 min schodzi na 850 do tego wywyala mi błąd 561... dodam też że ostatnio wymieniłem sonde lambda na używaną auto dostało kopa tylko martwią mnie te dwie rzeczy błąd 561 oraz ta nie równa praca po odpaleniu...i wolne schodzenie z obrotów po odpaleniu z 1200 na 850 na co zwrócić uwagę jeszcze Koledzy??
motor144 Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 Temat w wielu miejscach na naszym forum np: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=83703.msg943403#msg943403 U mnie błąd 561 przestał występować po eliminacji kilku nieszczelności: 1. wydechu - na harmonijce między kolektorem wydechowym a katalizatorem 2.wymianie uszczelki kolektora dolotowego na nową 3.wymianie oringów uszczelniających wtryskiwaczy na nowe 4.sprawdzeniu i uszczelnieniu wszystkich rurek podciśnieniowych dochodzących do przepustnicy( wymianie na oryginalne wszystkich zbyt miękkich lub zużytych) 5.uszczelnieniu na 100% połączenia przepływki z przepustnicą (od strony przepustnicy wewnątrz rury jest oring który przy zakładaniu się podwijał a pozornie wszystko wyglądało ok- dałem olejoodporny nadwymiarowy)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się