Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwny dzwięk z komory silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pare dni temu zauwazylem dziwny dzwiek gdzies kolo dojscia powietrza do filtra.dzwiek jest podobny do huczenia ciezko to opisac cos jakby wydmuchalo uszczelke lub puscil jakis zawor.moze ma ktos jakas podpowiedz co to moze byc.

Opublikowano

po wyłaczeniu silnika i jeździe na klimie??

Opublikowano

Możliwe ze chodzi o klime tak jak napisał kolega wyżej

Opublikowano

dzwiek jest caly czas czy klima chodzi czy nie jak zmniejsze przepustowosc powietrza dzwiek zanika.

Opublikowano

Pare dni temu zauwazylem dziwny dzwiek gdzies kolo dojscia powietrza do filtra.dzwiek jest podobny do huczenia ciezko to opisac cos jakby wydmuchalo uszczelke lub puscil jakis zawor.moze ma ktos jakas podpowiedz co to moze byc.

Nie masz przypadkiem przy "dziwnym dzwięku" nierównej pracy silnika i klepania zaworu/ów? Czy ten odgłos jest jakby wdmuchiwania powietrza do filtra?

Opublikowano

Kolego przeczytaj ostatnie 3 strony z tego tematu (albo i cały):

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_dziwne_buczenie-t24532.135.html

Niestety podejrzewam u Ciebie właśnie zużycie wałka rozrządu i/lub uszkodzenie "szklanek". Sam mam ten dźwięk i u mnie to właśnie chyba daje znać o sobie wałek. Dźwięk spowodowany jest cofaniem się powietrza do kolektora ssącego. Dlatego jak zmnieszasz przepustowość powietrza w EGRze to to powietrze nie cofa się do dolotu/filtra powietrza i nie buczy. Ja już jeżdże z tym kilka miesięcy. Buczy jak buczało ale narazie jako tako jeździ aczkolwiek pogodziłem się już, że trzeba będzie wymienić wałek rozrządu i szklanki. U jednego kolegi z forum od rozpoczęcia buczenia do rozsypania się szklanek minął tylko miesiąc. Oznaką agonii była całkowita utrata mocy i mocne metaliczne stukanie. Po wymianie wałka i szlanek wszystko wróciło do normy. Więcej informacji znajdziesz w tym linku co podałem wyżej.

pozdr :hi:

Opublikowano

2 lata się z tym zmagałem i nikt nie wiedział o co chodzi i teraz przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem też szklanki i wałek, 4 szklanki prawie dziurawe, jedna pęknięta, za nowy wałek ruvila i komplet szklanek INA dałem 880zł, 220 za panewki, 610 rozrząd z pompa wody w ASO, kilkadziesiąt złotych uszczelniacze, płyn do wspomagania, do chłodzenia, nowe paski klimy i wielorowkowy, robota samodzielna na spokojnie 2 dni, wszystko mnie wyniosło nie całe 2 tys, robocizna w dobrym warsztacie około 500zł.

Opublikowano

popieram u ziomka bylo slychac stukanie podjechal;ismy do mechera mojego i kolo mowi czy czasem nie slychac tego na wejsciu powietrza jesli tak do walek poszedl sie pasc :) pokazal mi cala sterte zuzytych walkow

na szczescie okazalo sie ze to EGR wydawal ten dzwiek

dodam ze mecher ( pracowal na serwisie VW/Audi teraz ma swoj zaklad zna sie na rzeczy ) powiedzial ze glowna przyczyna wycierania walkow jest olej wiekszosc z nas leje jak w temacie o olejach zgodnie ze specyfikacja przyklad dla mnie 505.00/505.01 mowilem mu ze taka jest specyfikacja on powiedzial ze wie o tym ze tak pisze ale nie pisze ze3 producent po roku wycofal sie ze stosowania oleju tej specyfikacji do tego silnika i polecil 507.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...