Angin Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Witam wszystkich bardzo serdecznie i pragnę się podzielić moimi problemami z hamulcami. No więc w zeszłym tygodniu dokonałem wymiany starych klocków i tarcz wstawiłem wszystko trw. Po wymianie wystąpił następujący problem po mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca wydaje mi się, że następuje przyblokowanie przednich zacisków. Objawy tego zjawiska są następujące: 1 efekty dźwiękowe w postaci okresowych pisków przypominających jazdę na zaciągniętym ręcznym. 2 efekty mechaniczne polegające na wprowadzaniu w drgania pedału hamulca. Objawy te zanikają po dotknięciu pedału (znika też efekt akustyczny) nie trzeba go w ogóle wciskać wystarczy lekko dotknąć. 3 efekty termiczne przednie tarcze rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur. W trakcie wymiany klocków dokonałem rozruchu tłoczków (troszeczkę też zabrudziłem podczas smarowania prowadnic klocków tarcze ale na ile było to możliwe wyczyściłem spirytusem). Nie odpowietrzałem układu ponieważ zeszłej jesieni strzelił jeden z elastycznych przewodów hamulcowych z przodu i mechanik wymienił mi obydwa (mam nadzieję, że nie doprowadził do zapowietrzenia układu) a poza tym wyżej wymienione zjawiska nie występowały podczas eksploatacji starych klocków i tarcz.To chyba na tyle. Więc z góry dziękuję za jakieś trafne podpowiedzi.
Dev Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 do rozbiórki masz zaciski do tego czyszczenie prowadnic szczotką na kątówce przy wymianie klocków wcisnałes stary płyn w układ - kolejna wielka skucha :thumbdown: :thumbdown: podaj oznaczenie klocka, moze zapodałes nie taki jak trzeba
Angin Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Opublikowano 13 Lipca 2010 do rozbiórki masz zaciski do tego czyszczenie prowadnic szczotką na kątówce przy wymianie klocków wcisnałes stary płyn w układ - kolejna wielka skucha :thumbdown: :thumbdown: podaj oznaczenie klocka, moze zapodałes nie taki jak trzeba No więc sprawa wygląda następująco prowadnice do klocków wyczyściłem na tzw połysk i nasmarowałem, więc myślę że to nie to wprawdzie nie używałem do tego celu szczotki drucianej lecz papier ścierny drobnoziarnisty. Płyn powinien być wymieniony przynajmniej z przodu - wymiana elastycznych przewodów hamulcowych chyba że mechanik odstawił fuszerkę. Zastanawiam się nad czyszczeniem tłoczków i wymianie uszczelek i gumek ponieważ wprawdzie nie są popękane ale tarcze i klocki były mocno zużyte przez co tłoczek bardzo wysunięty więc mógł z pewnym prawdopodobieństwem przykorodować. Przy okazji wymienię też cały płyn. Chociaż może jest coś innego nie tak. Klocki powinny być dobre ponieważ kupiłem cały zestaw ale poszukam oznaczeń to podrzucę.[br]Dopisany: 06 Lipiec 2010, 07:14_________________________________________________Rozebrałem wszystko część po części wyczyściłem zaciski tłoczki iałe ustrojstwo hamujące wraz z wymianą płynu. Dziwne odgłosy ucichły tylko, że teraz pedał hamulca jakiś miękki się zrobił i nie hamuje jak poprzednio tzn szybko i zdecydowanie. Mam nadzieję, że to przejściowe i po dotarciu minie. Dziękuję za podpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się