banshee Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Koledzy mam pytanie odnośnie korekcji. Objawy są takie, że na pedale sprzęgła czuć delikatne uderzenia. Wg moich ocen wiążę tą sprawę z korekcją na 4 garze - po rozgrzaniu wynosi ok1,1. Nasila się to mocniej po włączeniu klimy - wówczas czuć uderzenia na pedale sprzęgła i korekcja wzrasta do 1,6. pozostałe korekcje są w normie, tzn. 2 i 3 korygują tą ostatnią ok. -0,4 Pytanie takie, czy warto zamieniać miejscami pompki, czy szukać jednej (tej czwartej) i ją wymienić??? Auto to passat AWX
vauxhall95 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 aha.Jesli masz takie uderzenia na pedale sprzegla to dwumas :evil:
banshee Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 A lanie ostatniego wtrysku nie powoduje mocnej detonacji i tym samym gwałtowniejszym uderzeniem korby o wał i to przenosiłoby się na koło dwumasowe? Jeżeli miała to by być usterka dwumasu to co jest z nim nie tak? Luz na jego wewnętrznym łożysku, który powoduje, że jedna tarcz względem drugiej odchyla/buja się??? Jest to delikatnie wyczuwalne pukanie na pedale i jak pisałem wyżej na gorącym silniku jest mocniej wyczuwalne a najbardziej na włączonej klimie. Do tego dochodzi przy włączonej klimie lekkie buczenie/drzenie na wolnych obrotach. Takie delikatne nierówne pracowanie silnika, lecz obroty nie skaczą.
vauxhall95 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 no luz na dwumasie,ja daje 90% ze to dwumas,ale niech inni sie wypowiedza
banshee Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 Jak dwumas to póki co zostawiam w spokoju Zwróćcie jednak uwagę na to co napisałem: po włączeniu klimatyzacji to wyczuwalne uderzanie na pedale wzrasta. Oprócz tego pojawia się lekkie "dudnienie"- "drżenie" w kabinie, a korekcja się znacznie pogarsza. Nie wiem, czy taka korekcja ma aż taki wpływ, więc jeżeli miałby ktoś uwagi poparte doświadczeniem to z chęcią poczytam. Nie mówię tutaj, że dwumas to niecelny strzał, lecz staram się skojarzyć z tym fakty odczytane z Vaga. Te uderzenia są delikatnie wyczuwalne - jakby w pewnym miejscu na sprężynie centralnej docisku sprzęgła była nierówność i naciskając na pedał jest to odczuwalne... Mam nadzieje, że dobrze odzwierciedliłem objawy :>
vauxhall95 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Jak wlaczysz klime to wieksze obciazenie jest,korekcje wtedy ulegaja zmianom
banshee Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 aha, to jakby jasne... Czyli mam w 100% rozumieć, że to nie jest wina korekcji i nie ma ona wpływu na wibrowanie pedału sprzęgła. Sprzęgło jest na razie dobre, tzn. nie słychać go przy gaszeniu auta, nie ślizga się przy mocy 160kM tylko do drganie... Aha, zapomniałem dodać że przy ruszaniu (puszczaniu sprzęgła) szarpie... Za to akurat winne jest w 100% sprzęgło, tak myślę.
vauxhall95 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 i szarpie jak sie rozgrzeje,jak tak to raczej moja diagnoza jest trafiona
banshee Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 Dokładnie, mocniej gdy się rozgrzeje.
banshee Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 Jak myślisz, długo tak pojeżdżę? Jest to groźne?
vauxhall95 Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 objawy moga sie nasilac,ja bym nie ruszal narazie,chyba ze wibracje sa dosc mocne to moga poduszki pod silnikiem skrzynia siadac,ja tak przez bijace kola zalatwilem
przemik Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Szykuj kase na komplet - dwumas + sprzeglo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się