Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Carlos

Ja pisałem o wydatku pompy(l/min) a nie o ciśnieniu :gwizdanie:

Skoro pytasz to relief zwykle (nie wiem jak w A4) chroni filtr oleju - w razie normalnej pracy nigdy się nie otwiera, jeśli filtr jest brudny spadek ciśnienia na nim rośnie i tak koło 6bar (spadku) olej dziurawi filtr lub rozsadza obudowę (nie wiem co gorsze dla silnika). Są dwa rodzaje relief zwrotne i obejściowe. Pierwszy opisałeś, te drugie to bypass brudnego filtra występuje w lotnictwie.

Moją teorię realizowałem w praktyce dobierając pompy procesowe po 40k Eur sztuka.

KONKLUZJA

Im więcej czytam tym bardziej utrwala się we mnie pogląd żeby zostać przy moim oleju. 19zł/litr no problem

Teraz rączka drzwi nie odbija, zaś znowu robota czyli od teorii do praktyki. :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP

Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP

Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

o to mi się rozchodziło :decayed: dzięki :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP

Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

o to mi się rozchodziło :decayed: dzięki :good:

To przecież masz na samej górze :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP

Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

o to mi się rozchodziło :decayed: dzięki :good:

To przecież masz na samej górze :tongue4:

Nie ma tam podanego silnika ALH, który byl montowany w A3. Upewniłem się więc gra gitara :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALH to jest konstrukcyjnie taki sam silnik jak: AHH, AHU, AFN i AVG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALH to jest konstrukcyjnie taki sam silnik jak: AHH, AHU, AFN i AVG

Dzięki za wyjaśnienie :good: ale ALH nie był montowany w A4 dlatego pytałem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Ok, tylko ja chciałem właśnie zejść z ceny, najtańszy z nich jest 5W-40 :)

Jak teraz zaleję to przejeżdżę lato na nim więc chyba bez sensu 0W-30? A może zostawić 5W-30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Ok, tylko ja chciałem właśnie zejść z ceny, najtańszy z nich jest 5W-40 :)

Jak teraz zaleję to przejeżdżę lato na nim więc chyba bez sensu 0W-30? A może zostawić 5W-30?

zawsze jest sens jezdzic na 0W-30.

X-clean to olej C3 - te oleje bardziej dbają o ekologię (DPFy) niz o silnik. Jesli tniesz koszta zalej jakis dobry olej 505.00 5W-40. Ja wybrałbym LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Oczywiscie uwazaj na oleje z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Ok, tylko ja chciałem właśnie zejść z ceny, najtańszy z nich jest 5W-40 :)

Jak teraz zaleję to przejeżdżę lato na nim więc chyba bez sensu 0W-30? A może zostawić 5W-30?

zawsze jest sens jezdzic na 0W-30.

X-clean to olej C3 - te oleje bardziej dbają o ekologię (DPFy) niz o silnik. Jesli tniesz koszta zalej jakis dobry olej 505.00 5W-40. Ja wybrałbym LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Oczywiscie uwazaj na oleje z allegro.

Znalazłem Synthoil do diesla na allegro w promocji, kurcze ciekawe czy nie podrobiony..

http://allegro.pl/liqui-moly-promocja-synthoil-high-tech-5w40-4l-wwa-i2012867229.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Ok, tylko ja chciałem właśnie zejść z ceny, najtańszy z nich jest 5W-40 :)

Jak teraz zaleję to przejeżdżę lato na nim więc chyba bez sensu 0W-30? A może zostawić 5W-30?

zawsze jest sens jezdzic na 0W-30.

X-clean to olej C3 - te oleje bardziej dbają o ekologię (DPFy) niz o silnik. Jesli tniesz koszta zalej jakis dobry olej 505.00 5W-40. Ja wybrałbym LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Oczywiscie uwazaj na oleje z allegro.

Znalazłem Synthoil do diesla na allegro w promocji, kurcze ciekawe czy nie podrobiony..

http://allegro.pl/liqui-moly-promocja-synthoil-high-tech-5w40-4l-wwa-i2012867229.html

na oleju sie nie oszczedza kazdej zlotowki. kolega http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0

mial LM w promocji ostatnio - sam brałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Ok, tylko ja chciałem właśnie zejść z ceny, najtańszy z nich jest 5W-40 :)

Jak teraz zaleję to przejeżdżę lato na nim więc chyba bez sensu 0W-30? A może zostawić 5W-30?

zawsze jest sens jezdzic na 0W-30.

X-clean to olej C3 - te oleje bardziej dbają o ekologię (DPFy) niz o silnik. Jesli tniesz koszta zalej jakis dobry olej 505.00 5W-40. Ja wybrałbym LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Oczywiscie uwazaj na oleje z allegro.

Znalazłem Synthoil do diesla na allegro w promocji, kurcze ciekawe czy nie podrobiony..

http://allegro.pl/liqui-moly-promocja-synthoil-high-tech-5w40-4l-wwa-i2012867229.html

W ogłoszeniu 4L a na zdjęciu 5L w tej aukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że dokonałem dobrego wyboru oleju do A4 B6 1.9 TDI Q. Do tej pory zalany był Castrolem 5W30 LL. Dodam, że auto ma tzw. Gruneplakette EU4 na szybie więc bardzo prawdopodobne, że doposażone jest w DPF-a, ale nie miałem okazji jeszcze tego potwierdzić

VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W40

Olej spełnia normę VW 505.01 (05) więc czy są jakieś przeciwskazania lać 5W40 zamiast 5W30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli masz zielona wlepke euro4 to prawdopodobnie masz samochod doposażony w dpf, olej musi byc 5w30 (norma 507)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam..i dalej nie wiem :tongue4:

Auto przyjechało z Niemiec na oleju 5W-30, zostać przy nim, czy zastosować tańszy olej 5w-40 np Motul Specific czy 8100 x-clean?

Pozdrawiam :)

masz ten komfort, ze nie musisz dbac ani o pompowtryski ani o DPF - mozesz dbac w 100% o silnik - zalej na zimę cos z 0W-30 - np. pełnoestrowy X-lite.

Ok, tylko ja chciałem właśnie zejść z ceny, najtańszy z nich jest 5W-40 :)

Jak teraz zaleję to przejeżdżę lato na nim więc chyba bez sensu 0W-30? A może zostawić 5W-30?

zawsze jest sens jezdzic na 0W-30.

X-clean to olej C3 - te oleje bardziej dbają o ekologię (DPFy) niz o silnik. Jesli tniesz koszta zalej jakis dobry olej 505.00 5W-40. Ja wybrałbym LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Oczywiscie uwazaj na oleje z allegro.

Znalazłem Synthoil do diesla na allegro w promocji, kurcze ciekawe czy nie podrobiony..

http://allegro.pl/liqui-moly-promocja-synthoil-high-tech-5w40-4l-wwa-i2012867229.html

na oleju sie nie oszczedza kazdej zlotowki. kolega http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0

mial LM w promocji ostatnio - sam brałem.

Dzięki :) Zamówiłem LM, ciekawy jestem tego oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś było wklejone porównanie i wyżej wymieniony LM wygrał z Motulem x-cessem 5w40 jeżeli chodzi o parametry, czyli jest lepszy, ale również droższy od Motula. Dobrze pamiętam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze pamietasz

ale dla zwykłego zjadacza chleba róznica niezauważalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...