Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

Mam taki problem. Kupilem niedawno A4 B5 1.9TDi AJM i byl tam wlany Mobil 15W40 :kwasny: zaraz po zakupie pojechalem wymienic olej i wszystkie filtry. Niestety mechanik (kolejny madry :kwasny:) powiedzial, ze jak jest wlany mineral to musi juz byc mineral bo sie silnik rozszczelni :kwasny: niestety posluchalem go :facepalm: bylo to nie dawniej jak 2 tygodnie temu.

Od niedawna mam problem z mocą auta (temat: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/spadek-mocy-255293/ )

Czy powinienem teraz jak najszybciej zmienic olej na syntetyczny?

a moze sa mineralne, albo pol-syntetyczne o normy 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ??

jezeli powinienem zmienic na syntetyk, to czy poprzedzic to jakimis zabiegami jak wlanie środków do płukania silnika? środków uszczelniajacych?

czy powinienem znowu wymienic filtr paliwa (lub inne)?

Bardzo prosze o szybka odpowiedz, bo czeka mnie niedlugo wypad na swieta z rodzinka, a co za tym idzie dłuższa trasa do zrobienia :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hardcore lać 15W40 do AJMa na PD :) Jasne, że jak najszybciej zmieniać, i zrobić przed zmianą dobrą płukankę silnika jakimś dobrym specyfikiem od Motula. Bo ja przyciśnie bardziej mrozem tak do -25 to na krótkim odcinku jazdy np po mieście zarżniesz silnik, turbinę itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zrobić przed zmianą dobrą płukankę silnika jakimś dobrym specyfikiem od Motula.

to co polecacie koledzy za specyfiki? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i zrobić przed zmianą dobrą płukankę silnika jakimś dobrym specyfikiem od Motula.

to co polecacie koledzy za specyfiki? :decayed:

Kolego, plukanek jest sporo. Motul, Amsoil ma dobra, Millers i LM.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego. w takim razei postawie na plukanke i olej firmy Motul.

a uszczelniaczem tez silnik potraktować na wszelki wypadek, żeby się nie rozszczelnił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych uszczelniaczy :banghead:

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych uszczelniaczy :banghead:

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

ok kolego. to samo mowil mechanik, ale juz mu nie ufam i wolalem sie upewnic. :decayed:

a plukanke wlac bezposrednio przed wymiana oleju z tego co czytalem, zgadza sie?

filtr oleju, albo jakis inny tez powinienem wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukanka na 15 min przed zmianą oleju. Silnik powinien pracować na takiej mieszance na wolnych obrotach.

filtr zmień powietrza, paliwa jeśli nie był zmieniany i oleju oczywiście. Kabina jak zawalona liśćmi, również wymaga zmiany.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukanka na 15 min przed zmianą oleju. Silnik powinien pracować na takiej mieszance na wolnych obrotach.

filtr zmień powietrza, paliwa jeśli nie był zmieniany i oleju oczywiście. Kabina jak zawalona liśćmi, również wymaga zmiany.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

wszystkie wymeinialem razem z olejem 2 tygodnie temu... czy musze wtedy znowu zmieniac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, obecnie (dopiero co kupione auto) jest zalany Aral 5W30 LL (z normami odpowiednimi VW)

zrobione na nim 10 000km od 09-2012

i tu nasuwa się moje pytanie na jaki zmienić i za jaki czas, raczej sam zakupię w DE, widziałem u nich głównie Castroll, Liqui Moly, Valvoline.

Dziennie robię min 40km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM, Motul, Millers, Valvoline z tych jak coś wybierzesz to będzie dobrze tylko z normą 505.01 . Jak 10 000 km na tym oleju masz już zrobione to możesz pomału szykować sie do wymiany za jakieś 2 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś się orientuje jak spisują się w naszych wózkach oleje Texaco? Kiedyś oleje tej firmy były w miarę ok.

Tutaj specyfikacja Havoline Ultra do pompowtrysków:

http://www.watsonlubricants.co.uk/Templates/Lubricants/upload/Texaco/Havoline%20Ultra%20S%205w40.pdf

Jest jeszcze inny olej Texaco Havoline Synthetic 5W40, niewiele kosztuje i spełnia normę 505.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup i będziesz pierwszym, który przetestuje.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalne oleje Texaco są bardzo dobre, tak samo jak Petro Canada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odkąd kupiłem auto( 2 lata) ma zalany olej Visco 3000.Co sądzicie o tym oleju.Warto na nim śmigać dalej czy lepiej wymienić na coś lepszego?Jeśli tak to na jaki najlepiej?

post na gorze moowi jaki olej nalezy stosowac w silniku z turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...