Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

jak ma DPF-a to tak

jak nie to wystarczy zwykły 505.01

Masz racje Tomku, jak zawsze zresztą... :hi:

Ale LM Top Tec 4100... ma norme 505.00

Pozdrawiam

PS. Chociasz na stronie internetowej Liqui Moly... pisza ze olej z tą norma nadaje sie tez do DPF... :whistling:

Wiec sama nie wiem jak to juz jest...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak ma DPF-a to tak

jak nie to wystarczy zwykły 505.01

Masz racje Tomku, jak zawsze zresztą... :hi:

Ale LM Top Tec 4100... ma norme 505.00

Pozdrawiam

PS. Chociasz na stronie internetowej Liqui Moly... pisza ze olej z tą norma nadaje sie tez do DPF... :whistling:

Wiec sama nie wiem jak to juz jest...?

Olej LM TT 4100 nie mam 505.01 ale kiedyś miał :) Po prostu LM ma teraz TT 4600 z normą 505.01 i nie chcą płacić za aprobatę 505.01 dla TT 4100. KASA!!! Ale LM rekomenduje go do PD i myślę, że można go lać.

Co do stosowania LM TT 4100 do DPF. Można go stosować do DPF ale nie w autach z grupy VW. Dla BMW spełnia aprobatę LL-04 czyli auta z DPF.

Stąd taki opis produktu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Fiatów JTD z DPF-em tez pasi

pojeb...ane to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Fiatów JTD z DPF-em tez pasi

pojeb...ane to wszystko

No Comment... Dokładnie.... :polew:

PS. Kujawski bedzie najlepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co marka to własne rozwiązania i inne wymagania ;/ Cóż poradzić. Generalnie z tego co zauważyłem to grupa VW ma najostrzejsze wymagania co do olejów do DPF.

Nie wiem czym było czy nie ale na tej stronce dataStack

fajnie można porównać sobie aprobaty różnych producentów. ( np. VW do BMW itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magical_Snap_2012_06_04_19_30_004.jpg

100% syntetyk 5w-40

Czy na podstawie tej tabelki mozna powiedziec cos o tym oleju...?

Dobry czy zly...?

:ot: ........... Policja.pl - Aktualności........... :whistling:

PS. Ktos wie moze co jest w tych czerwonych beczkach...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów:)

Mam pytanie o olej. W mojej a4 jest motor 1.9 tdi i mam nakręcone 250 tys. czy wlac mineralny olej 15w 40 ? czy inny polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów:)

Mam pytanie o olej. W mojej a4 jest motor 1.9 tdi i mam nakręcone 250 tys. czy wlac mineralny olej 15w 40 ? czy inny polecacie ?

250 to masz praktycznie nowe auto lej 5w40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów:)

Mam pytanie o olej. W mojej a4 jest motor 1.9 tdi i mam nakręcone 250 tys. czy wlac mineralny olej 15w 40 ? czy inny polecacie ?

Powiedz kolego kto Ci zasugerował taką rewelację ??

Bo jeżeli mechanik to niech sobie mineralnym nasmaruje końcowy odcinek układu pokarmowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że sie napaliłeś to lej i jeździj :facepalm: Po co pytas skoro wszystko wiesz lepiej ?
uspokój się, chce kogoś mądrego posłuchać

Naprawde uwazasz kolege pastaldo za "niemadrego" i ze zle Ci doradza...? :whistling:

A tekst w stylu "uspokój sie" naprawde nie przystoi na tym forum...

Ale... Ten naprawde Mądry napisal wszystko w pierwszym poscie tego watku....

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-jaki-olej-do-tdi-9726/

A teraz to co pisza ludzie na innych forach...

Nie polecam 0W/xxx... dla silników doładowanych. Jest jak woda. Wchodzi w przestrzenie robocze turbiny, gdzie jest bardzo cienki i ma tendencje do zapiekania się. Lepszy będzie 5W/30, 5W/40 lub 5W/50.

Nalezy stosowac przede wszystkim to co zaleca producent, nie ma sensu stosowanie oleju o wyzszych parametrach niz zalecany. Chyba ze masz przeprowadzone modyfikacje silnika i wymagaja one takiej zmiany.

Staram sie używać głowy i słuchać rad osób znających się na tuningu i siedzących w wyścigach. A oni radzą unikać 0W.

Najlepszym jednak syntetykiem do "specjalnych zadan" byl stary Castrol RS ktory uzyskiwal bardzo silny film olejowy , bardzo trudny do zerwania - olej ten z powodzeniem stosowano w rajdach, rallycrossie, itd.

O ile pamietam był to 10W60, zaiste zacne parametry przedstawiał.

Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach. Np. -30 czy -40 stopni Celcjusza.

Acha i trzeba by sie zastanowic jaka jest roznica pomiedzy olejem syntetycznym 0W30 a 5W40...?

Bo poza cena i tym ze ma lepsza plynosc w temperaturach skrajnie niskich... to "specjalnie" sie niczym nie roznia.

Ale skoro kolega chce na takim oleju (0W30) jezdzic, to dlaczego nie. W koncu jesli normy spelnia.

Polecam ten olej... Quaker State - Synquest Fully Synthetic Long Life 0W-30

Pozdrawiam

PS. A to dla ciekawych, amerykanskie testy na oleje....

Penrite synthetic 5W-60 wyglada bardzo ciekawie...

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

olej 0W20 300V opis:Samochodywyścigowe z silnikami atmosferycznymi lub z turbodoładowaniem, dosilników używanych w wyścigach lub sesjach kwalifikacyjnych,wyścigi dragsterów, wyścigi na torze, wyścigi pucharowejednej marki, wyścigi górskie. Dosilników przystosowanych do olejów o niskiej lepkości,w których paliwo w minimalnym stopniu miesza się z olejem. Należyskonsultować użycie tego oleju z osobą odpowiedzialną za tuningsilnika. Możnastosować w silnikach benzynowych i Diesla, z turbodoładowaniem, zbezpośrednim wtryskiem i katalizatorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów:)

Mam pytanie o olej. W mojej a4 jest motor 1.9 tdi i mam nakręcone 250 tys. czy wlac mineralny olej 15w 40 ? czy inny polecacie ?

Do wszystkich silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny.

Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU,

Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL 8100 x-cess 5w40 i np. Millers, Liqui Moly, Valvoline.

Byle zaden olej nie byl z czerwonej beczki....

PS. A skad wiesz ze masz 250 tys. kilometrow...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danu44 a jaki wybrać olej z Valvoline do AFN? Maxlife, SynPower czy Durablend? Wszystkie 5W-40 mają normę 505.00 i są syntetykami. Najlepszym wydaje się SynPower..

Jaki wybrac, i jaki jest najlepszy, to tego Ci nie powiem. Tak jak napisales wszystkie sa syntetykami i moja dobra norme.

Ja mam obecnie.... MaxLife Synthetic 5W-40

A Ty poszukaj cos dla siebie....

Dobierz olej Valvoline Oleje Smary MaxLife DuraBlend SynPower Tectyl

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam 0W20

Hmm...:eusathink: do silnika 1Z... 0W-20...?

A znasz jakies oleje 0W-20 z norma 505.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0W-20 nie na nasz klimat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0W-20 nie na nasz klimat
co ma klimat do oleju???w sprawnym TDI temperatura silnika oscyluje w okolicy 90topni po za tym nowe japońce zalecają do swoich aut 0W20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...