RVN Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam, przeczytalem prawie polowe tego watku i wybaczcie ale chyba nie da rady zebym go dokonczyl ze wzgledu na obietosc... Chodzi mi o to ze niedlugo bede wymienial olej i juz totalnie zglupialem, bo autko serwisowane bylo od zawsze u jednego mechaniora i nigdy nic sie z nim nie dzialo, a ostatnio zaczalem podwazac jego zdanie bo zaproponowalem wymiane oleju na syntetyka... Pytanie to: A4 B5, 1.9 TDi AVG, 110PS, 1999/2000 rok, 290 kkm - od 4 lat jezdzi na Castrol Magnatec 10w40, czy warto pchac sie w plukanke (Motulem) i zalewanie pozniej pelnym syntetykiem Motula? Jednak przebieg juz troche spory a nie moge sobie pozwolic na unieruchomienie samochodu... Moze istnieje jakis porzadny polsyntetyk od Motula? Ewentualnie moze nie pchac sie w Motula tylko w cos normlaniejszego, np Mobil 1 bo naczytalem sie sporo negatywnych opinii o Castrolu. Czy przed zmiana z polsyntetyka Castrola na np polsyntetyka rowniez powininem zrobic plukanke? Dzieki
Rizo Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 ja 3 autka miałem i dalej dwa mam na castrolu pół.s. duże przebiegi sie robi i nigdy nic na tym oleju sie złego nie działo - jestem zadowolony. jak jesteś zadowolony to nie zmieniaj. jak nie - próbuj inne marki;)
endriuu Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam, przeczytalem prawie polowe tego watku i wybaczcie ale chyba nie da rady zebym go dokonczyl ze wzgledu na obietosc... Chodzi mi o to ze niedlugo bede wymienial olej i juz totalnie zglupialem, bo autko serwisowane bylo od zawsze u jednego mechaniora i nigdy nic sie z nim nie dzialo, a ostatnio zaczalem podwazac jego zdanie bo zaproponowalem wymiane oleju na syntetyka... Pytanie to: A4 B5, 1.9 TDi AVG, 110PS, 1999/2000 rok, 290 kkm - od 4 lat jezdzi na Castrol Magnatec 10w40, czy warto pchac sie w plukanke (Motulem) i zalewanie pozniej pelnym syntetykiem Motula? Jednak przebieg juz troche spory a nie moge sobie pozwolic na unieruchomienie samochodu... Moze istnieje jakis porzadny polsyntetyk od Motula? Ewentualnie moze nie pchac sie w Motula tylko w cos normlaniejszego, np Mobil 1 bo naczytalem sie sporo negatywnych opinii o Castrolu. Czy przed zmiana z polsyntetyka Castrola na np polsyntetyka rowniez powininem zrobic plukanke? Dzieki spokojnie mozesz przejsc na Motula Full Syntetyk. przeczytaj: http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0
RVN Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 No dobra, tyle ze wtedy bede juz na przekor ze wszystkimi ktorych znam... A jesli chodzi o pozostale oznaczenia to najlepszy dla mnie bedzie MOTUL serii 8100 (?w??, tz np 5w40?) Rozumiem ze zaopatrywac sie u towarzysza Dzika, czy moze znacie jakies lepsze zrodlo w okolicach Wroclawia? :>
endriuu Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 No dobra, tyle ze wtedy bede juz na przekor ze wszystkimi ktorych znam... A jesli chodzi o pozostale oznaczenia to najlepszy dla mnie bedzie MOTUL serii 8100 (?w??, tz np 5w40?) Rozumiem ze zaopatrywac sie u towarzysza Dzika, czy moze znacie jakies lepsze zrodlo w okolicach Wroclawia? :> to ze wszyscy leją Castrola i Mobila nie znaczy, ze nie ma lepszych srodkow smarnych Wszystkie muchy jedzą kupę.... najlepszy dla ciebie bedzie 8100 X-cess 5W-40 kupiony np u Dzika
byniasek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam,kupiłem swoja audi 2 tyg. temu,nie wiem co było lane wcześniej,wydaje mi się że syntetyk bo jak na 2001 r. to chyba lał ktoś pólsyntetyka,auto ma przejechane 190tyś.Zastanawiam się nad castrolem edge 5W 40 ,lub motul specyfic 5W 40 przed zalaniem nowego chcę zastosowac środek do czyszczenia motula i juz sam nie wiem co mam zrobic ,proszę o pomoc co mam wybrac bo juz naprawdę muszę wymienic olej
endriuu Opublikowano 23 Stycznia 2010 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Lej Specyfika Motula i nieczym sie nie martw. wczesniej mozesz zrobic plukankę.
pauliniuss Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam, czytając wasze posty odnoszę wrażenie że tylko mój AUDI 1.9 TDI 2000r. (220tyś km) jeździ na mineralnym Castrolu 15w40. Auto kupiłem w sierpniu 2009. Zbliża mi się termin wymiany oleju, dzwoniłem do poprzedniego właściciela z pytaniem jaki olej lał, powiedział że Castrol 15w40. Nie jestem znawcą jeśli chodzi o oleje, zastanawiam się czy może stać się coś silnikowi, jeżeli dalej na takim oleju będzie śmigał? pozdr.
NYNA Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 To już jest Twój wybór i Twoje ryzyko, zawsze możesz być tym który to sprawdzi :wink4 Pewne jest to że możesz już odkładać kasę na turbo a na co jeszcze to się okaże w trakcie.
rookie Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Witam, czytając wasze posty odnoszę wrażenie że tylko mój AUDI 1.9 TDI 2000r. (220tyś km) jeździ na mineralnym Castrolu 15w40. Auto kupiłem w sierpniu 2009. Zbliża mi się termin wymiany oleju, dzwoniłem do poprzedniego właściciela z pytaniem jaki olej lał, powiedział że Castrol 15w40. Nie jestem znawcą jeśli chodzi o oleje, zastanawiam się czy może stać się coś silnikowi, jeżeli dalej na takim oleju będzie śmigał? pozdr. przy takich mrozach -20*C to ciężko mu odpalić i to bardzo, olej dłużej wędruje zanim trafi do turbiny i góry silnika [popychacze, zawory itp.] zmień mu na 5W-40 np. Castrola, Mobila, Liqui Moly bez płukanki norma VW 505.00
aruś12 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Mam pytanie czym się różnią oznaczenia 15w40 10w40 5w40 O co w tym chodzi ?
Darev Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Mam pytanie czym się różnią oznaczenia 15w40 10w40 5w40 O co w tym chodzi ? No nie... proszę zamknijcie już ten wątek...
aruś12 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Mam pytanie czym się różnią oznaczenia 15w40 10w40 5w40 O co w tym chodzi ? No nie... proszę zamknijcie już ten wątek... OK już sam się domyśliłem dzięki za pomoc wszystkim beznadziejne jest te forum całe weś czytaj 110 wpisów jak każdy odpowiada swoje i nic konkretnego nie można znaleźć
Darev Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 A wystarczyło użyć szukajki, już w pierwszym wątku chłopaki wytłumaczyli http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
onsork Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 ostatnio znalazłem bardzo ciekawy artykuł dotyczący oleju, tłumaczenie bardziej, jakiegoś magika "sterndocktora" z niemieckiego forum samochodowego, sprawdzałem faktycznie taki ziomek się udzielał na tym forum motor-talk.de fakt jest to z 2005 roku, ale wiele rzeczy się nie zmieniło w tej dziedzinie, tarcie dalej jest trochę może razić fakt o monotonnie powtarzającej się firmie liqui moly, jako takiej bombastic fantastic. bardzo mi się podobał i może komuś też, na pewno przeczytanie nie jest stratą czasu ---------> http://dray.pl/bmw/oleje.pdf[br]Dopisany: 26 Styczeń 2010, 20:41_________________________________________________http://www.texaco.i-g.pl/press.php?id=24&d=2 bardzo dużo ciekawych informacji na temat prawdziwośći oleju syntetycznego, bo cholernie to zagmatwane. klasy, grupy, mi to wiele rozjaśniło. nie dla idiotów.
emil82 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 witam wszystkich, jestem tu nowy, ale mam już jednego diesel'a ( BMW 318 tds 2000r, 190k km) , jeżdżę na oleju Castrol Magnatec 10W40, autko bierze olej w normie na 10k km ok 1l, więc nie jest źle. Obecnie stałem się posiadaczem Audi A4 B7 2.0 tdi, wiem że to zupełnie inna konstrukcja silnika niż w BMW, ale mimo wszystko w aucie został zalany olej Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 przez ASO w Niemczech. Autko ma relatywnie niski przebieg 122k km, i mam jeszcze dodatkowo gwarancję na 1 rok. Dealer Audi w Niemczech powiedział mi, że na tym oleju mogę zrobić 30k km, ale widzę że na forum jest to kategorycznie zabronione. Moje pytanie jest następujące: po co jest tryb Long Life?? I jeśli będę zmieniał olej za ok 15k km to jaki będzie najlepszy do tego silnika?? Chciałbym pozostać przy Castrolu, bo jest to olej przezemnie sprawdzony i nie mam z nim problemu. Czekam na info i sorki że taki długi post aha i wydaję mi się że wszystkie autka (nie tylko Audi), które zostały przyprowadzone z DE do PL po 2005 roku śmigały na trybie Long Life. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
endriuu Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 po co jest tryb Long Life?? I jeśli będę zmieniał olej za ok 15k km to jaki będzie najlepszy do tego silnika?? Serwis Long Life sprawdza się u naszych zachodnich sąsiadów, a nie u nas gdzie auta mają ciężkie życie w trasie jak i w mieście, a na stacjach mamy marne paliwo. Pozorna oszczędność, może w przyszłości okazać się bardzo kosztownym problemem z silnikiem czy turbiną. Olej juz po 10000 km jest spracowany ,po 20 000 znacznie traci swoje właściwości i stawia ogromne opory układowi rozrządu,a po 30000 oprócz tego ,że krąży w silniku to nic nie robi. filtra oleju ,który po 20000 jest zapchany. Najlpeszym olejem dla Ciebie bedzie MOTUL SPECIFIC 507.00 i na taki przejdz.
emil82 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Serwis Long Life sprawdza się u naszych zachodnich sąsiadów Aha, czyli rozumiem że jak mieszkam w Niemczech to spokojnie mogę dalej śmigać moje 30k km na Long Life'ie??
endriuu Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Serwis Long Life sprawdza się u naszych zachodnich sąsiadów Aha, czyli rozumiem że jak mieszkam w Niemczech to spokojnie mogę dalej śmigać moje 30k km na Long Life'ie?? Jak chcesz. Ja jednak polecam wymiane co 15 tys. nie zbiedniejesz, a silnik bedzie mial lżej (w szczegolnosci turbina).
wypsiu Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Śmigaj se dalej na Castrolu(nie kupuj oleju u turasów) tylko przejdź na wymianę co 15 tyś km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się