Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

panowie jestem laikiem jeżeli chodzi o Diesel, zakupiłem w Niemczech Audi Avant A4 z 2000 roku 115KM , na karteczce jest napsane że jest wlany olej TOAL 0w30 co piwinienem teraz wlć ,proszę poradźcie

MOTUL SPECIFIC 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kogo moż¶na tanio kupić motul 8100 full syntetyk

tanio ponoć u kolegi dzika ma ktoś jakiś kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kogo moż¶na tanio kupić motul 8100 full syntetyk

tanio ponoć u kolegi dzika ma ktoś jakiś kontakt

http://www.a4-klub.pl/smf/profiles/dzik-u1272.html

pisz na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Szukam auta i nawet znalazłem ciekawy egzemplarz.. tylko mam pytanie.. auto jeździ na półsyntetyku 10w40 a jest to 131 KM TDI PD przebieg 172kkm.. no i czy odpuścić odrazu taki egzemplarz gdzie ktoś jeździ na oleju bez normy 505.01 czy porobić logi, sprawdzić całą reszte i jak wyjdzie wsio ok to brać? Czytam i czytam i jedyne co wyczytałem to ze trzeba lać tylko 505.01 lub wyżej do PD.. ale co jeśli chce kupić auto i wiem na wstępie ze jeździło X km na złym oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja tez mam pytanie kupiłem dwa dni temu AJM 115KM 2000rok przebieg orginalny 235tys. i nie ma żadnej kartki ani wpisu na jakim oleju jeździł co powinienem wlać pełny czy półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do TDI tylko i wylacznie nalezy lać syntetyk. Od 116 stron na okrągło to samo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak endriuu napisał że od 116 stron to samo. Kupiłem 2 tygodnie temu audi a4 b5 1.9TDi AHH 90 koni 2000 rok. Przebieg 274 tysie. Wlany był olej castrol 10w40. Mechanik do którego oddałem auto na wymianę rozrządu pasków płynów filtrów itp itd zdziwił się czemu jest zalany taki olej więc wlał 5w30. Tylko że auto ma już trochę przejechane i nie wiem czy nie lepiej było wlać jednak 10w40. Jeżeli ten co jest teraz będzie zbyt rzadki i będzie mi go pił za dużo to wiadome zawsze można zmienić na gęstszy tylko czy wtedy nie będzie za późno? Czy układ nie rozszczelni się wtedy za bardzo? A może jednak jest ok? Proszę o jakąś poradę. W temacie mechaniki itd jestem zielony, tym bardziej że jeździłem do tej pory seatem ibizą 1.9D i tam w sumie aż takiej uwagi nie przywiązywałem do tego wszystkiego. Tutaj już auto jest uturbione itd dlatego nie chciałbym czegoś zrobić nie tak.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak endriuu napisał że od 116 stron to samo. Kupiłem 2 tygodnie temu audi a4 b5 1.9TDi AHH 90 koni 2000 rok. Przebieg 274 tysie. Wlany był olej castrol 10w40. Mechanik do którego oddałem auto na wymianę rozrządu pasków płynów filtrów itp itd zdziwił się czemu jest zalany taki olej więc wlał 5w30. Tylko że auto ma już trochę przejechane i nie wiem czy nie lepiej było wlać jednak 10w40. Jeżeli ten co jest teraz będzie zbyt rzadki i będzie mi go pił za dużo to wiadome zawsze można zmienić na gęstszy tylko czy wtedy nie będzie za późno? Czy układ nie rozszczelni się wtedy za bardzo? A może jednak jest ok? Proszę o jakąś poradę. W temacie mechaniki itd jestem zielony, tym bardziej że jeździłem do tej pory seatem ibizą 1.9D i tam w sumie aż takiej uwagi nie przywiązywałem do tego wszystkiego. Tutaj już auto jest uturbione itd dlatego nie chciałbym czegoś zrobić nie tak.

Pozdrawiam

nie lepkość sie liczy, a norma czyli 505.00 dla AHH (jesli rzeczywiscie nie masz pompowtrysków).

Co do gestosci. Mniej wiecej na co trzeciej stronie tego wątku jest napisane, iż minerał jest rzeczywiscie gęstszy ale tylko w temp. pokojowej. w temp optymalnej dla pracy silnika - jest rzadki jak siki. A syntetyk zachowuje swoje parametry w kazdej temp. Do TDI tylko syntetyk!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 napisał w jednym z wątków, że po przejściu na pełny syntetyk kolejną wymianę zrobić po 8 - 10 tkm. Czy w przypadku zastosowania preparatu do czyszczenia silnika (motul clean...) przed zmianą też wymieniać pierwszy raz po 8-10 tkm czy zrobić od razu 15 tkm??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15tys. to trochę dużo...pierwsza zmiana po 8tys. a później co 10-12tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wiem ze jest troche o olejach ale mam wlasnie jechac wymieniac i auto bylo jezdzone na Castrol longlife 5W-30 i co wy na to jak by zmienic na Liqui Moly

Zostalem przy Castrolu juz po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Niemca wlewać Niemca - Liqui Moly, silnik ciszej chodzi

Made in Germany - just like your AUDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Niemca wlewać Niemca - Liqui Moly, silnik ciszej chodzi

Made in Germany - just like your AUDI

srali muchy - bedzie wiosna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...