Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

witam. ja z prosba.. otoz kupilem auto pol roku temu i mam przejchane okolo 9200km... na wyswietlaczu pokazuje mi, ze do wymiany jeszcze 5700km ale mechanik twierdzi, ze lepiej co 10kkm robic zmianie.. druga sprawa...po zakupie wlal mi za pierwszym razem "mobil 1" 5w30<dane z naklejki> z tego co tu wyczytalem to lepiej castrol lub motul... no i tak mysle, ze zmienie ale nie bardzo wiem ktory jest lepszy?? moje auto jak w profilu a4 b6 1,9tdi 101KM PD 2001r w Etce pokazuje model 2002r. chyba tyle danych starczy. Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz.

to jest dla ciebie olej: MOTUL SPECIFIC 505.01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Olej Liqui Moly Top Tec 4100 SAE 5W-40 ,potwierdzone na 2 silnikach AVF jest mniej smakowity dla silnika niz motul,ma ktos jakies dokladne parametry tego oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w ksiazce serwisowej jest kod 7GN (EURO 4 ,DPF preparation).Czy to oznacza ze DPF-u nie mam?czy moge lac olej inny niz 507.00?

Tak. Mam takie same auto i identyczne oznaczenia. Masz samochód przygotowany do założenia DPF-a, ale DPF-a brak. Chyba, że poprzedni właściciel założył. Norma dla Ciebie to 505.01 MOTUL tak jak koledzy wyżej piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w ksiazce serwisowej jest kod 7GN (EURO 4 ,DPF preparation).Czy to oznacza ze DPF-u nie mam?czy moge lac olej inny niz 507.00?

Sprawdź czy masz na wlepce we wnęce na koło zapasowe kody QG0/QG1/QG2 jeżeli tak to silnik masz przygotowany do oleju 507.00 i nie powinno się lać np. 505.01 ponieważ silnik tolerancję pasowania ma przygotowana pod dana normę oleju. Siostra ma octavie która też nie ma DPF-a ale w instrukcji jest taka informacja. Na stronie 25 tego wątku masz wszelkie informacje na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w ksiazce serwisowej jest kod 7GN (EURO 4 ,DPF preparation).Czy to oznacza ze DPF-u nie mam?czy moge lac olej inny niz 507.00?

Sprawdź czy masz na wlepce we wnęce na koło zapasowe kody QG0/QG1/QG2 jeżeli tak to silnik masz przygotowany do oleju 507.00 i nie powinno się lać np. 505.01 ponieważ silnik tolerancję pasowania ma przygotowana pod dana normę oleju. Siostra ma octavie która też nie ma DPF-a ale w instrukcji jest taka informacja. Na stronie 25 tego wątku masz wszelkie informacje na ten temat.

A to ciekawe. Faktycznie przeczytałem stronę 25 i trzeba sprawdzić wlepkę. Tyle tylko, że w b7 znajduję się ona bodajże pod tylną kanapą, a nie we wnęce koła zapasowego.

W moim aucie historia mówi, że serwis lał olej z normą 505.01 więc chyba zanim zalali to sprawdzili jak się sprawy mają, czyż nie? Na 25 stronie posty są z roku 2008. Czy ktoś z biegiem czasu może ponownie potwierdzić tą informację? Bo się delikatnie zmieszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w ksiazce serwisowej jest kod 7GN (EURO 4 ,DPF preparation).Czy to oznacza ze DPF-u nie mam?czy moge lac olej inny niz 507.00?

Sprawdź czy masz na wlepce we wnęce na koło zapasowe kody QG0/QG1/QG2 jeżeli tak to silnik masz przygotowany do oleju 507.00 i nie powinno się lać np. 505.01 ponieważ silnik tolerancję pasowania ma przygotowana pod dana normę oleju. Siostra ma octavie która też nie ma DPF-a ale w instrukcji jest taka informacja. Na stronie 25 tego wątku masz wszelkie informacje na ten temat.

A to ciekawe. Faktycznie przeczytałem stronę 25 i trzeba sprawdzić wlepkę. Tyle tylko, że w b7 znajduję się ona bodajże pod tylną kanapą, a nie we wnęce koła zapasowego.

W moim aucie historia mówi, że serwis lał olej z normą 505.01 więc chyba zanim zalali to sprawdzili jak się sprawy mają, czyż nie? Na 25 stronie posty są z roku 2008. Czy ktoś z biegiem czasu może ponownie potwierdzić tą informację? Bo się delikatnie zmieszałem.

nie masz DPFa - lejesz 505.01

Gwoli scisłosci:

QG0 (standardowy okres obsługi)

QG1 (przedłużony okres obsługi) o zmiennej długości okresów obsługi (LongLife)

QG2 (przedłużony okres obsługi) o stałej długości okresów obsługi (LongLife)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szok!!! :slina:

przeszedłem z lanego z beczki castrola na motula 505.01 z pewnego źródła... SZOK! nigdy nie słyszałem takiego cichego dieselka :D w środku jak w benzynie prawie silnika nie słychać... MOTUL MOTUL i jeszcze raz MOTUL!!! żaden inny olej! silnik kazał podziękować klubowi za doradztwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto handluje Motulem a kto Castrolem na forum ???? :> :>

bo jakoś nie moge znaleśc informacji :no: :no: :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem od TOM77, w komplecie z filtrami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, szok!!! :slina:

przeszedłem z lanego z beczki castrola na motula 505.01 z pewnego źródła... SZOK! nigdy nie słyszałem takiego cichego dieselka :D w środku jak w benzynie prawie silnika nie słychać... MOTUL MOTUL i jeszcze raz MOTUL!!! żaden inny olej! silnik kazał podziękować klubowi za doradztwo :)

Ile to się człowiek pozytywnych rzeczy osłucha... Kolejny zadowolony użytkownik :)... też nie mogłem uwierzyć, że zmiana oleju aż tyle może zdziałać :). Jak na razie nie słyszałem nigdzie żeby przejście na full syntetyk zrobiło coś złego...

Teraz leje tylko 5W40 i ciesze się dobrą pracą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie powtorze ale mam problem dotychczas auto bylo zalane castrollem long live ale byl zmieniany co 20tys czyli nie ma najgorzej (poprzedni wlasciciel) i teraz chcialbym przejsc na cos innego zastanawiam sie nad :

1.MOTUL SPECYFIC 507

2.MOBIL 1 ESP 5W30 FORMULA tez z norma 507.

Co polecacie autko ma 160tys przebiegu?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie powtorze ale mam problem dotychczas auto bylo zalane castrollem long live ale byl zmieniany co 20tys czyli nie ma najgorzej (poprzedni wlasciciel) i teraz chcialbym przejsc na cos innego zastanawiam sie nad :

1.MOTUL SPECYFIC 507

2.MOBIL 1 ESP 5W30 FORMULA tez z norma 507.

Co polecacie autko ma 160tys przebiegu?? :mysli:

Motul :good: :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowym nabywca Audi A4 2.0 TDI BRE 2006r. W kodzie wyposazenia mam wpisane 7GN czyli przygotowanie pod instalacje DPF.

Chcialbym jak najszybciej wymienic olej ale nie wiem do konca czy mam DPF czy nie. Na desce przy zaplonie nie pojawie mi sie kontrolka od DPF.

W komorze silnika wisi karteczka Mobil syst S special V 5w-40 (czyli 505.01). Chcialbym teraz zalac Motula. Jesli nie mam DPF to kupie SPECIFIC VW 505.01. Jesli sie nie dowiem jak z DPF to dla pewnosci kupie SPECIFIC VW 507.00 ale czy moge go zalac jesli do tej pory silnik jezdzil na tym Mobilu spelniajacym norme 505.01 ?

Z gory dziekuje za podpowiedzi

pozdrawiam

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Autko posiadam od miesiac i postawnowile zmienic olej............Zakupilem MOTUL Specific 505 01 502 00 505 00

Przez pierwsze 5 lat zalewany byl Long Life, ostatnie 4 lata olej wymieniany byl co roku, z tego co wynika z ksiazki serwisowej (ale nie wiem na jaki).

czy bez problemu moge teraz zalac tym MOTULEM?

Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...