jarek3251 Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 witam mam taka zagwozdkę otóż jak przeciągnę silnik na którymś z biegów powyżej 3,5tys obrotów i zahamuje po tym odrazu tak nie wyłączając biegu do 1.7obr /min to zaświeca mi sie olej oczywiście hamuje mocniej hamulcami a bieg jest wsadzony i zbijam po prostu prędkość. dodam ze oleju jest wystarczająco i nie tak dawno silnik miał remonta przed którym tez sie tak działo. byly wymieniane panewki ale nie pompa oleju bo mechanik stwierdził ze jest ok i nie ma takiej potrzeby . nie wiem juz co tam może być w nim. wiec proszę was o pomoc
ALBINEK Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 Proponowałbym zmierzyć ciśnienie oleju w silniku za pomocą wskażnika mechanicznego . Może też być problem z czujnikiem ciśnienia oleju.
wiktorsam Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 A panewka wałka pośredniego była wymieniona ? Podobno to jedna z najczęstszych przyczyn uciekania ciśnienia oleju w starszych TDI (1z/ahu/afn).
jarek3251 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 a ktora to jest ta panewka wałka posredniego bo panewki na wale były wymieniane
wiktorsam Opublikowano 19 Lipca 2010 Opublikowano 19 Lipca 2010 wałek pośredni napędza pompę oleju i vacuum pompę, dostać się do niego można ściągając osłonę rozrządu. Musiałbyś poszukać opisu, bo tak dokładnie to niestety nie wiem, ale spotkałem się wielokrotnie z opinią że zazwyczaj jego panewka leci i tamtędy ucieka ciśnienie.
jarek3251 Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 wałek pośredni napędza pompę oleju i vacuum pompę, dostać się do niego można ściągając osłonę rozrządu. Musiałbyś poszukać opisu, bo tak dokładnie to niestety nie wiem, ale spotkałem się wielokrotnie z opinią że zazwyczaj jego panewka leci i tamtędy ucieka ciśnienie. kolego nie licząc zdjęcia rozrządu to ciężko jest zdemontować ten wałek?? i jak stwierdzić ze to własnie przyczyna tego jest bez rozbierana i wpędzania się w koszta???[br]Dopisany: 20 Lipiec 2010, 07:53_________________________________________________dzisiaj mierzyłem ciśnienie oleju na wolnych przy temp. 100*C było 0.7bara, na 2tys obr 2,1bara ale gdy po gazowałem go do 110*C oleju to na wolnych 0.5bara przy 2 tys 2bary a przy 4 tys obr. 4 bary ale za to jak zchodził z obrotów na wolne to spadało do zera ciśnienie na chwile a przy 1.5 obr. na min było około 1 bara wiec na granicy zapalenia się, diagnozę jaka postawił mi mechanik to pompa oleju i ma byc wymieniana w piątek oby to tylko tego była wina bo sie delikatnie mówiąc wkurzę a wy jakie macie pomysły???????miał ktoś podobnie???
Trzcina 80 Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 kolego ja miałem walniety czujnik i bylo tak ze jak troszkę sie rozgrzał to przy mocniejszym przygazowaniu zapalało sie ciśnienie oleju,27 zł czujnik i po problemie ale niewiem jakie ciśnienie na tłokach musi być bo sie na tym nie znam
Trzcina 80 Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 to nie na tłokach tylko oliwy chyba napisałem że sie nie znam!tylko co u mnie było,bo też każdy mówił że pompa oleju,czy coś żeby sianko zarobić i kosztów z 1000zł a tak 27 i po problemie _________________________________________________ Daje tylko propozycje zawsze naprawy zaczynam od najtańszych czesci a dopiero jak to nie pomaga ide głębiej też chcieli mi silnik rozbierać nikt nic o czujniku nie mówił,dopiero chłopaki z forum nasuneli pomysł i okazał sie trafiony.
jarek3251 Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 nikt nie ma żadnej propozycji????
ALBINEK Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Faktycznie ciśnienie masz słabe ,mogą być panewki a może być pompa.Tak czy inaczej miska olejowa idzie w dół.Podpowiedz mechanikowi żeby sprawdził panewki jak zdejmie miskę a jak tam ok to zmień pompę.
jarek3251 Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 tylko przed remontem było to samo panewki poszły do sprawdzenia i były ok ale powiedziałem żeby wymienić na nowe jak już wszystko rozebrane tylko ta pompa została choć i tak była wyjmowana i zdaniem mechanika miała być ok nie wiem co tu może nie być tak w tym aucie z tym ciśnieniem
wiktorsam Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 Tu masz o wałku pośrednim i jego panewce: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153397 Ja bym sprawdził czy nie ma na niej luzu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się