tomaszekd Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 witam. mam dość uporczywy problem z klimą, 3 dni już samochód w warsztacie (specjaliści grupy VW, jak niesie fama po kolei: 1) kupno samochodu, kontrola w ASO, stwierdzaja występowanie zbyt dużego ciśnienia. Klima "przerywa" lubi się wyłączyć, zwłaszcza na postoju 2) klima pada całkiem, zerwane sprzęgło 3) warsztat wymienia sprzęgło, zrywa się po 2 km 4) wymiana sprężarki na nową, grzeje się ... 5) stwierdzają, że nie chodzi wentylator sprężarki 6) uruchamiają wentylator ( nie wiem co było) 5) układ szczelny, nabity, filtr czysty 6) założenie sprężarki, facet nie jest zadowolony, termometr dajeprzy Low pokazuje 12st, powinien 7-8stwierdzają, że wentylator sprężarki chodzi "w drugą stronę" 7) teraz się zastanawiają, czemu wentylator kręci się odwrotnie... sterownik podobno jest w samym wentylatorze pomoże ktoś, bo ręce mi opadają.....
andy_sky Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 7-8 stopni ja mam 2 stopnie w starym B5 no nieźli fachowcy zawieź auto gdzie indziej
aju Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 masz wydruk z maszyny? powinna nadrukować ciśnienie na wysokiej i niskiej (rozprężnej) oraz temp w kratkach, rozumiem że mierzycie zawsze w tej samej kratce, bo w wielu autach występuje różnica między temp w poszczególnych kratkach
ROBERT Opublikowano 23 Lipca 2010 Opublikowano 23 Lipca 2010 U mnie na wylocie z kratki +2oC ... olej tych pseudo fachowców z ASO i jedź do porządnego serwisu klimatyzacji
grabalaba Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 U mnie na wylocie z kratki +2oC ... olej tych pseudo fachowców z ASO i jedź do porządnego serwisu klimatyzacji U mnie 2,5 stopnia - to chyba tak ma być. Aczkolwiek przedział sprawnego układu zawiera się między 2-8 stopnia
tomaszekd Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 tylko co z tym wiatrakiem ;] Przy nowym kompresorze było 12 stopni, twierdzą, że to przez brak chłodzenia odpowiedniego własnie. Ktoś ma pomysł, co może być przyczyną ? U nas większość serwisów klimatyzacji, to potrafi nabić klimę i zmienić filtr, ale jak usłyszą o wymianie kompresora i wiatraku, to "Panie, to do mechanika" ;] poleci ktoś jakiś warsztat w tej konkretnej sytuacji ? nie mam klimy, a za tydzień na chorwację
ROBERT Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Jeżeli mówisz o wentylatorze elektr. to może masz złą biegunowość - zamień "+" z "-" , albo jakimś cudem odwrotnie założone jest śmigło
tomaszekd Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 Jeżeli mówisz o wentylatorze elektr. to może masz złą biegunowość - zamień "+" z "-" , albo jakimś cudem odwrotnie założone jest śmigło wiesz, tak na chłopski rozum sugerowałem w warsztacie coś takiego ;] Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze ;] Twierdzą, że nie jest to fiat 126p, nie da się założyć odwrotnie, a sterownik jest w środku i to nie ma tak łatwo, że się biegunowość zmieni ;]
ROBERT Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Ale nie ma innej możliwości - tylko zła biegunowość lub źle/odwrotnie (nie wiem jakim cudem) założone łopatki , może sam wentylator jest fabrycznie zjebany tzn. odwrotnie nawinięty
tomaszekd Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 W takim przypadku, gdy wentylator kręci się odwrotnie, wyjaśnia to niewydolność kompresora i całego układu ?
andy_sky Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 tylko co z tym wiatrakiem ;] Przy nowym kompresorze było 12 stopni, twierdzą, że to przez brak chłodzenia odpowiedniego własnie. Ktoś ma pomysł, co może być przyczyną ? U nas większość serwisów klimatyzacji, to potrafi nabić klimę i zmienić filtr, ale jak usłyszą o wymianie kompresora i wiatraku, to "Panie, to do mechanika" ;] poleci ktoś jakiś warsztat w tej konkretnej sytuacji ? nie mam klimy, a za tydzień na chorwację http://www.auto-klima.pl/ jedź tam mojemu ojcu pomogli a odwiedził chyba wszystkie serwisy w okolicy
ROBERT Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Czynnik nie jest chłodzony tak jak powinien, może to być przyczyna, ale po jakimś czasie czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć klimę Nie wiem czy dobrze rozumuję ale wentylator elektr. zamiast zaciągać powietrze pod maskę wydmuc**je go ?
tomaszekd Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 Czynnik nie jest chłodzony tak jak powinien, może to być przyczyna, ale po jakimś czasie czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć klimę Nie wiem czy dobrze rozumuję ale wentylator elektr. zamiast zaciągać powietrze pod maskę wydmuc**je go ? Tak, wydmuc**je z komory silnika ;] Tak z ciekawości, brak chłodzenia odpowiedniego podwyższa ciśnienie w układzie ? Dzwonilem właśnie do magro (http://www.magro.pl/) no i zgłupiałem. Facet mówi, że kręcenie w tą stronę może być normalną funkcją i nie widzi nic dziwnego ;] Dla mnie to trochę jest dziwne ;] [br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 09:33_________________________________________________ Czynnik nie jest chłodzony tak jak powinien, może to być przyczyna, ale po jakimś czasie czujnik wysokiego ciśnienia powinien wyłączyć klimę Nie wiem czy dobrze rozumuję ale wentylator elektr. zamiast zaciągać powietrze pod maskę wydmuc**je go ? To by się zgadzało, jak kompresor jeszcze żył, klima przerywała, zwłaszcza na postoju. IHA!
ROBERT Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Znajdź wtyczkę wentylatora i spróbuj założyć ją odwrotnie Będzie ciężko bo wtyczka jest tak skonstruowana żeby nie dało się ją właśnie założyć odwrotnie ale "Polak potrafi" Dzwonilem właśnie do magro (http://www.magro.pl/) no i zgłupiałem. Facet mówi, że kręcenie w tą stronę może być normalną funkcją i nie widzi nic dziwnego ;] Dla mnie to trochę jest dziwne ;] Zadzwoń do niego jeszcze raz i powiedz mu że jest debilem [br]Dopisany: 24 Lipiec 2010, 10:11_________________________________________________
tomaszekd Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 Znajdź wtyczkę wentylatora i spróbuj założyć ją odwrotnie Będzie ciężko bo wtyczka jest tak skonstruowana żeby nie dało się ją właśnie założyć odwrotnie ale "Polak potrafi" a jeśli jest dobrze ? ;] Zadzwoń do niego jeszcze raz i powiedz mu że jest debilem Tak właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić ;]
ROBERT Opublikowano 24 Lipca 2010 Opublikowano 24 Lipca 2010 Zamień biegunowość wentylatora ... nie sterownika !!!
tomaszekd Opublikowano 24 Lipca 2010 Autor Opublikowano 24 Lipca 2010 Zamień biegunowość wentylatora ... nie sterownika !!! W tym właśnie problem ! Faceci z serwisu twierdzą, że sterownik jest w wentylatorze ;] (B7, model 2007)
szogun0 Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Ale rady. Ja pierdziu. Napiszę ci co mają sprawdzić, a jak się potwierdzi, to wysyłasz mi flachę. Zamiast szukać w kręceniu się wiatraka, który rzeczywiście sterownik ma zabudowany w sobie należy rozmontować skraplacz od chłodnicy i wyczyścic zarówno skraplacz jak i chłodnicę. Po prostu nie ma przepływu powietrza i czynnik w skraplaczy nie jest odpowiednio chłodzony. To jest przyczyna podwyższonego ciśnienia i w efekcie wyższej temperatury. Oczywiście zakładam, ze ilości gazu są odpowiednio uzupełnione.
b3rs Opublikowano 25 Lipca 2010 Opublikowano 25 Lipca 2010 Masz dwa wentylatory przy chłodnicy? Nie było nic robione z przodem auta? Może powinien być jeden.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się