Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lexus IS 250 COMFORT - 2.5 V6, dual VVT-i 208 PS


Piero

Rekomendowane odpowiedzi

Po niemal dwuletniej przygodzie z A4, przyszedł czas na zmiany. W wyborze modelu i tego konkretnego egzemplarza pomógł mi kolega OLO za co wielkie dzięki! :good:

Wystarczyła 15 min jazda próbna i nie chciałem już z auta wysiadać, wiedziałem, że musi być moje. Zasadniczo szukałem czegoś nieco bardziej komfortowego, cichego w środku, stylowego, przede wszystkim o nieco innym charakterze niż moja dotychczasowa "Bestia", która prowokowała mnie do ostrej jazdy... Wahałem się między BMW 530d, Citroenem C5, byłem nawet obejrzeć Passata CC... ale to nie było to. Jak wsiadłem do Lexa wiedziałem, że nie muszę dłużej szukać :) Przedstawiam Wam moje nowe wozidło:

Lexus IS 250 COMFORT

SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW

2.5 V6, dual VVT-i benzyna, 208 KM

6-stopniowy automat

KOLORY NADWOZIA I TAPICERKI

KAROSERIA - Srebrny (1G1) lakier metalizowany

WNĘTRZE - Czarny skóra półanilinowa (LA 23)

KOŁA - Felgi 17 '', opony 225/45 R17 przód i 245/45 R17 tył

WYPOSAŻENIE:

KOMFORT

Tempomat

Wyświetlacz wielofunkcyjny

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja (przód)

Skórzana kierownica z panelem sterującym audio oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów

System "inteligentny kluczyk"

System uruchamiania samochodu przyciskiem "START"

Automatyczny system przewietrzania kabiny

Wspomaganie kierownicy uzależnione od prędkości jazdy (EPS)

Elektryczna regulacja foteli przednich

Klimatyzacja foteli przednich

Pamięć ustawienia fotela kierowcy, kierownicy i lusterek (Pakiet Comfort)

Elektryczna regulacja wysokości i wysunięcia kierownicy (Pakiet Comfort)

Szyby regulowane elektrycznie (przód + tył)

Wycieraczki szyby czołowej z czujnikami deszczu (Pakiet Comfort)

Podgrzewanie wycieraczek szyby czołowej (Pakiet Comfort)

Czujniki parkowania

Lusterko wewnętrzne wsteczne oraz lusterka zewnętrzne fotochromatyczne (Pakiet Comfort)

Podłokietnik przedni

Podłokietnik tylny z otworem na narty do przestrzeni bagażnika

Podłokietnik tylny z dodatkowym schowkiem (Pakiet Comfort)

Filtr przeciwpyłkowy

MULTIMEDIA

System audio AM/FM z odtwarzaczem mp3 - 13 głośników - PHILIPS

Zmieniarka CD na 6 płyt

WNĘTRZE

Skórzana tapicerka siedzeń o podwyższonej jakości (półanilinowa)

Dywaniki w kolorze wykładziny podłogowej

Drewniane wykończenia wnętrza

Pakiet Podświetlanie (Pakiet Comfort)

Podświetlane nakładki progowe (Pakiet Comfort)

Roleta szyby tylnej regulowana elektrycznie (Pakiet Comfort)

Zegary Optitrion

WYPOSAŻENIE ZEWNĘTRZNE

Aluminiowe obręcze kół 17", 225/45 R17 przód + 245/45 R17 tył

Zapasowe koło dojazdowe

Antena

Lusterka boczne elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane

Przyciemniane na zielono szyby

BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE

System antypoślizgowy (ABS)

Systemy kontroli trakcji (TRC)

System rozdzielający siłę hamowania (EBD)

System wspomagania hamowania awaryjnego (BA)

System stabilizacji toru jazdy (VSC)

Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM)

Lampy przednie przeciwmgielne

Lampy przednie: bi-ksenonowe ze spryskiwaczami (Pakiet Comfort)

System AFS (system doświetlenia podczas jazdy w zakrętach) (Pakiet Comfort)

Światła tylne oraz światła "stop" z diodami elektroluminescencyjnymi (LED)

BEZPIECZEŃSTWO BIERNE

Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (przednie)

Poduszki powietrzne boczne w oparciach foteli przednich (TAP)

Boczne kurtyny powietrzne

Poduszki powietrzne chroniąca kolana kierowcy i pasażera

Wyłącznik dezaktywujący poduszkę powietrzna pasażera

Pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia foteli przednich i tylnych zew.

Konstrukcja przednich siedzeń zmniejszająca urazy szyi i głowy w przypadku kolizji (WIL)

Zaczepy do mocowania fotelika dziecięcego w systemie ISO FIX

MOJA OCENA

To auto ma 2 oblicza. Pierwsze to niesamowicie komfortowa, zwarta limuzyna, w której czujesz się jak w szytym na miarę, wygodnym fotelu. Auto prowadzi się samo... lekkie muśnięcie pedału gazu i słychać jedynie szum opon, ponieważ silnika nie słychać wcale! Tak długo, jak delektujemy się cruise'ingową jazdą, tak długo we wnętrzu panuje zupełna cisza. Nawet kierunkowskazy to ledwie cykanie, niemal niesłyszalne... Ta cisza po przesiadce z 2.0 TDI urzekła mnie od samego początku. Wystarczy jednak agresywniej depnąć pedał gazu i od razu budzi się drugie oblicze IS'a... Rasowy pomruk wolnossącej V6 może nie wgniata tak mocno w fotel, jak moje "zrobione" 2.0 TDI dzięki swojemu momentowi obrotowemu, to jednak wrażenia z jazdy stają się zupełnie inne niż przed chwilą. 7 sek do setki pozwala na swobodne poruszanie się zarówno w miejskim gąszczu jak i na luźniejszej trasie. Po przełączeniu skrzyni biegów w tryb Power, auto dopiero staje się w pełni gotowe do akcji. Obroty są utrzymywane na wyższym poziomie, auto szybko reaguje na każde dotknięcie pedału gazu, nadal pozostając komfortowe, staje się niejako usportowione. I to mi właśnie wystarczy - tego oczekiwałem po nowym aucie. Niestety nie ma nic za darmo. Przy bardzo spokojnej jeździe po mieście spalanie to 10l/100km, przy pełnym ogniu robi się 2x tyle. Średnio jednak komputer pokazuje mi ok 12,5l/100km co uważam za wynik akceptowalny (i możliwy tylko dzięki temu, że 3/4 czasu nie jeżdżę sam, co zmusza mnie do cruiseingu :wink4:). Jestem gadżeciarzem, więc bajery takie jak "inteligentny kluczyk", przycisk "Start/Stop", niesamowita procedura startowa auta itd. itd. cieszą mnie za każdym razem gdy siadam za kierownicą. A o to przecież chodzi...

PLANOWANE MODY

Do wersji Prestige czyli najmocniejszej brakuje tylko Navi z dotykowym wyświetlaczem, odtwarzaczem DVD, BT i pełnym graficznym komputerem pokładowym oraz systemu audio Mark Levinson z 14 głośnikami.

Audio nie wstawie, ale już namierzam Navi...

Kilka fotek i filmików:

startv.jpg

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ - Gdańsk - Szafarnia: http://picasaweb.google.com/109557938825341875977/LexusIS250?authkey=Gv1sRgCIzjhP6UpeP3ZQ&feat=directlink

image044tg.th.jpg image077a.th.jpg image108.th.jpg image093r.th.jpg

PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ - Gdańsk - Matarnia: http://picasaweb.google.com/109557938825341875977/LexusIS250Parking?authkey=Gv1sRgCJbJlPHByJuhBg&feat=directlink

Przyspieszenie od 0 - 100 km/h

Przyspieszenie z rolki - wyszło od 30 - 180 km/h

Dźwięk V6...

Wrzucę jeszcze filmik z procedury startowej, bo dzisiejszy coś nie wyszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luxusik mi się zawsze podobał. Począwszy od pierwszej wersji :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy is zawsze mi sie podobal

z tego co czytalem to jest troche przyciasnawy

jedyne co caly czas mi sie nie podoba w lexusach to niektore tandetne przeloczniki ktore wygladaja jak z corolli z polowy lat 90

np. http://lh5.ggpht.com/_G8jl5DCPCoA/TEoSJP26X4I/AAAAAAAAANo/a6NpqF9nc2Y/s720/Image104.jpg

szkoda ze nie rezasz marka levinsona ....

ale ... czekam az zagosci duzy ekran... :good: oby sie dobrze spisywal

ps. 7s to do 100km/h to on nie ma.

manual ma miedzy 7 a 8 s niby

a automat 8.4s

http://www.autogaleria.pl/auto_test/lexus-is-250-prestige,106.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku jest ciaśniej niż w A4 przez to, że jest napęd na tył i jest dość wysoki tunel środkowy oddzielający kierowcę i pasażera. Mi to zupełnie nie przeszkadza bo jestem szczupły i mam mnóstwo miejsca i idealną pozycje za kierownicą, ale niektórym to nie pasuje. Po za tym siedzi się trochę jak w kokpicie, wysoko poprowadzona linia okien daje też ciekawy efekt wewnątrz. Miejsca brakuje za to na tylnej kanapie... ale ja tam nigdy nie będę siedział więc zero problemu :) Po za tym jeżdżę albo sam albo 1 + 1.

Co do przełączników, to nigdy nie jeździłem japońcami, więc nie mam tego spaczenia ze starszych modeli czy z avensisa, z którym podobno ma wspólne elementy, ale ja tego nie dostrzegam bo nie mam porównania. Nawet przełączniki które pokazałeś IMO pasują i dobrze komponują się z całością, a jeśli istnieją 15 lat - nawet nie wiedziałem :wink4:. Ja w A4 miałem... 1 przycisk i 1 pokrętło :decayed: więc uważam, że teraz jest i tak zdecydowanie lepiej :wink4: jakość wykonania, spasowanie itp są jak dla mnie bez zarzutu, wszystko wygląda i działa jak nowe, a ma już 4,5 roku.

Marka na razie nie będę rezał raczej, bo ciężko coś takiego dorwać w komplecie, no i nie mało roboty z wymianą instalacji itp. Trochę się boję - to nie VAG gdzie wszystko jest w miarę proste.

Duży ekran będzie na pewno - aż się prosi! Szukam tylko europejskiej wersji w idealnym stanie. Myślałem też nad takim dedykowanym zestawem FlyAudio, ale jest 2x droższy niż używana Navi, a w sumie nic nowego nie wnosi za bardzo. Wygląda to tak jak na filmiku, funkcjonalność i soft identyczny jak w tym opisie: http://allegro.pl/item1161178170_nawigacja_multimedia_gps_mazda_m_6.html , tylko całość jest dedykowana do Lexa oczywiście - akurat nie mają teraz na aukcji. Cena - niedawno było 4000zł, teraz na swojej stronie podają 5000zł :wallbash:

Cz. 1

http://www.youtube.com/watch?v=xFy2S0vzNOI

Cz. 2

http://www.youtube.com/watch?v=Hxd38cY2rG0&feature=related

Co do osiągów - znam na pamięć dane techniczne, ale nie wiem skąd się wzięły :) 8.4s to on może ma, ale w trybie Normal. W Power spokojnie ok 7 sek. się wyrabia, przy wyłączonym systemie stabilizacji toru jazdy.Testowałem z 10 razy. Nawet na moim filmiku to widać, choć nie wiem czy tak dokładnie bo ciężko jest kręcić film i prowadzić kręcąc max osiągi :wink4:. Dla porównania zerknij np. tu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna maszynka choć szkoda że Audi nie wziąłeś :> Ale jak koniecznie chciałeś inną markę to Lexus może być :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne.

Sam się przez chwilę zastanawiałem nad takim, zanim trafiłem na A4 z odpowiednim silnikiem.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ukryć, że ile by nie przyspieszało - mogłoby być szybsze :decayed: ale uwierzcie mi, że nie to jest w tym aucie najważniejsze. Jest zupełnie inne niż Audi i takie właśnie miało być - dla mnie jest akurat. Nie wykluczam, że kolejne auto znów będzie spod znaku :audi: ...

Ja już tak mam, że dzień po zakupie jednego auta, już podświadomie szukam nowego :wink4:

Dzięki za wpisy, fajnie że i Wam się podoba :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już tak mam, że dzień po zakupie jednego auta, już podświadomie szukam nowego :wink4:

Mam to samo.:) I to w tym wszystkim jest najpiękniejsze.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wpisy, fajnie że i Wam się podoba

fajne fajne dla mnie ma tylko jedyny minus ze nie ma w Kombi , a jako wierny fan aut japonskich powiem ci tylko tyle ze poznasz w koncu co to zanczy niezawodne auto.Przeglad paliwko i wsio.Nie to co przereklamowane niemieckie g.......... :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) fajne autko, ogólnie kiedyś celowałem w is200 ale po jeździe testowej zrezygnowałem

Fajnie zegary, szczególnie te podświetlenie pojawiające się przy "za wysokich" obrotach :slina:

Co do osiągów wiadomo że zawalidrogą nie będzie ale super szybki to on nie jest :) ale myślę że nie o to w nim chodzi.

Gratuluje i żeby się nie srał :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jako wierny fan aut japonskich powiem ci tylko tyle ze poznasz w koncu co to zanczy niezawodne auto.Przeglad paliwko i wsio.Nie to co przereklamowane niemieckie g.......... :kwasny:

No tu się z Tobą niestety nie zgodzę, może w lexusie jest to jeszcze prawda ale jeśli chodzi o toyotę to już można między bajki włożyć takie stwierdzenia. Żona ma aurisa, kupionego nowego w salonie, w najbogatszym wypasie w wersji prestige, na ksenonach, esp, automatcie, zamiast kluczyka przycisk start i powiem Ci że s tym autem są wiecznie problemy, np. układ hamulcowy jest tak spieprzony, że auto było już 2-krotnie holowane na lawecie do aso bo się heble zapiekały po np 2-dniowym postoju w garażu i to nie tylko w zimie, ogólnie auto ma 2 lata 62kkm na blacie, i czekam aż się leasing skończy by czym prędzej je pogonić. Nie wspomnę już o akcjach serwisowych na, które było wzywane.

Legenda niezawodnej toyoty już dawno upadła :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde fajne auto, sam też myślałem o IS220d ale podobnie jak turdzi żałuję że nie ma kombi. No i nie myślałem że może być ciaśniejsze niż A4 auto w tej klasie :wink4:

A co do japońskich aut to racja, jakoś ostatnio padły na twarz. Moja Matka ma CR-V 2.0 z 2005r (ponad 120tys km) od nowego i nie dzieje się nic, a znajomy ma nowe CR-V i jest załamany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pełną historię serwisową, bo auto pochodzi z Trójmiasta i było serwisowane wyłącznie w ASO w Gdyni, tu też było kupione. Jeździła nim 50-kilku letnia pani prezes duuuużej firmy budowlanej, w rodzinie mają 5 lexów więc jednego zdecydowali się pozbyć... W chwili zakupu przejechane miał 86.000km i oprócz przeglądów jedyny wpis w historii to wycena auta przy oddaniu w komis do salonu :) Mam nadzieję, że ta tendencja zostanie zachowana. Właśnie będę robił sam duży przegląd przy 90.000km, dziś odebrałem części. W ASO koszt części 1500zł, koszt robocizny 1500zł = 3000zł. Ja kupiłem wszystko za 750zł wybierając najlepsze części jakie były, więc nie jest źle. Normalny przegląd w ASO wraz z częściami to 1500zł, w tym dużym jest dodatkowo 6 świec za które ASO liczy 93zł netto, ja kupiłem po 30zł brutto za szt. oryginalne made in USA. Póki co nie wystąpiły żadne usterki.

Kombi już miałem, teraz chciałem koniecznie sedana, i jest :wink4:

Co do zegarów... bajka. Tak samo jak na obrotomierzu, również na prędkościomierzu zapala się pomarańczowe i czerwone "światło". Pomarańczowe można sobie dowolnie ustawić, przy jakiej prędkości ma się zapalać. Ja mam na 160km/h i od razu kątek oka widać, że już jest dość szybko. Czerwone pole automatycznie zapala się po przekroczeniu 200km/h...

W ogóle takich detali cieszących oko jest sporo. Automatycznie "opadające" lusterka po wrzuceniu wstecznego, bezdotykowe otwieranie auta jak tylko złapiemy za klamkę, kierownica która chowa się automatycznie po wyłączeniu auta aby było łatwiej wysiadać, itd itd...

Co do Twojego Aurisa mystic - współczuję, na pewno można się zrazić do marki. Wydaje mi się, że u mnie tak źle nie będzie, skoro przez prawie 5 lat nic się nie wydarzyło to chyba nagle nie zacznie się psuć.

PS. Przed zakupem sprawdzałem jakie są ceny kompletnych silników (nie pytajcie dlaczego :cool1:)... i są tańsze niż do Audi - chyba dlatego, że nikt ich nie kupuje :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz 2.0tdi mają wzięcie :polew: (same silniki) z jakich przyczyn TY najlepiej wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mystic.pl widomo kazda marka ma jakies wpadki jednak co do polaczenia silnik diesela i VAG jestem raz na zawsze wyleczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wpisy, fajnie że i Wam się podoba

fajne fajne dla mnie ma tylko jedyny minus ze nie ma w Kombi , a jako wierny fan aut japonskich powiem ci tylko tyle ze poznasz w koncu co to zanczy niezawodne auto.Przeglad paliwko i wsio.Nie to co przereklamowane niemieckie g.......... :kwasny:

Niezwodne auto? Nie wiem skad kolega czerpie inormacje na temat niezawodnosci ale fakty przemawiaja inaczej:

http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/Pannenstatistik_2009/Mittelklasse_und_obere_Mittelklasse/M_O_Mittelklasse.asp?ComponentID=288974&SourcePageID=288970

Mimo wszystko autko bardzo fajne, ja zastanawialem sie tez nad kupnem lecz jak juz pisane bylo miejsca mi brakowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd? turdzi się zapewne wypowie, ale pewnie z życia :)

Czy taki test jest miarodajny?

Proszę wyniki z 2010r. - http://www.moto.egospodarka.pl/50739,Najmniej-i-najbardziej-awaryjne-samochody,2,86,1.html

Ja nie wiem, jak Audi A4 może być najmniej awaryjnym samochodem w swojej klasie? Czy test uwzględniał też silniki 2.0 TDI ? :cool1: A poważnie, jest tam istotny dopisek, że chodzi o samochody z najmniejszym przebiegiem. Moje audi było IDEAŁEM do przebiegu 170.000 km, a później wiadomo...

takie testy powinny uwzględniać np. samochody min 4-5 letnie i z przebiegiem powyżej 200.000km - wtedy można rozróżnić już auto mniej i bardziej awaryjne, a nie porównuje się samochody z przebiegiem 50.000km, gdzie i tak wszelkie usterki jeśli wystąpią, powinny być naprawiane w ramach gwarancji. Mnie interesuje awaryjność aut ok 3 letnich czyli takich, które kupuje, a nie nowych.

Pamiętam, że jeszcze niedawno, że kilka lat z rzędu, w niezależnych testach niezawodności królowała Mazda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...