Lukasz_N Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Też miałem historie z syczeniem. Po przejrzeniu dolotu i sprawdzeniu wszystkiego okazało się że była mała nieszczelnośc na samym IC. Poszedł do spawania i problem rozwiązany.
4444 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Auto słabnie przy ok. 2tys. obrotów i mocno kopci, wcześniej nie zauważyłem, ale kolega chciał dzisiaj przejechać się autem i przez przypadek zobaczyłem
Pretor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 kata już dawno nie ma, wydech na 99% szczelny, dziś auto załapało muła na kompie wywaliło 00575, więc chyba trza będzie zrobić logi, ale prawie jestem pewien że to zapieczone kierownice w turbinie, ciekawe tylko czy ten syk może dochodzić właśnie z turba . Później poszukam jeszcze na forum bo trochę już czytałem ale to wciąż za mało,tymczasem muszę iść do pracy Miałem tak samo jak u Ciebie. Najpierw było słyszalne syczenie choć wszystko było szczelne, 2x wymieniałem wężyki podciśnieniowe, dokładnie sprawdzony dolot i dalej syczenie, choć nie było to takie normalne syczenie jak by uciekało powietrze tylko taki niby syk niby szum w zakresie 1600-2500 obr później nagle syczenie się urywa. Po kilku miesiącach takiego syczenie turbo było do czyszczenia, po wyczyszczeniu turbo dalej syczało. Okazało się że gruszka turbo była już miękka i po wymianie gruszki jest spokój. Stara gruszka była szczelna i po zassaniu strzykawką przez wężyk trzymała sztangę w jednej pozycji i chodziła płynnie, ale w porównaniu z innymi gruszkami w AFNach była miękka. Po wymianie gruszki jest spokój. Dodatkowo miałem problem z ustabilizowaniem ciśnienia doładowania, tzn. raz przebijało a później ciśnienie schodziło poniżej zadanego. Zrób logi dynamicznie 011 i sprawdź czy u Ciebie też tak jest. Jeśli tak to proponuje sprawdzić gruszkę turbo i jeśli jest miękka to wymienić.
Lombardo Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 u mnie był inny problem luz na łopatkach i nie obeszło się bez regeneracji.
FANTOMAS Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Najgorsze że to syczenie ciężko zlokalizować na posotoju dopiero pod obciążeniem gdy turbo faktycznie zaczyna dymać to się to pojawia kolo też miał takie coś był nieszczelny IC ale co się naszukał to.....
djkuna Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 to widzę że nie jestem sam z tym syczeniem też cholerstwa nie mogę zlokalizować,gdzieś w okolicach turbo
Armi Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 to widzę że nie jestem sam z tym syczeniem też cholerstwa nie mogę zlokalizować,gdzieś w okolicach turbo Szukaj przy IC. Najlepiej połóż się pod autem albo wjedź na kanał wtedy będziesz lepiej słyszał skąd wydobywa się ten dźwięk.
Pretor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ja sprawdzałem szczelność dolotu w ten sposób, że zaślepiłem korkiem wąż "S" od strony turbo i drugi koniec dolotu, tuż przed kolektorem ssącym korkiem w którym zamontowałem wentyl. Nabiłem dolot kompresorem do 2 bar i słuchałem. Jeśli była by jakaś nieszczelność na pewno ją usłyszycie. Na pracującym silniku ciężko to zlokalizować bo na postoju nawet przy gazowaniu turbo nie da max ciśnienia, no może przez chwilę, poza tym dochodzi hałas silnika. Najpierw jednak należy sprawdzić dolot wizualnie. Jeśli są jakieś ślady oleju na wężach z dolotu, IC lub rurze łączącej IC z wężem turbo to jest znak, że może występować nieszczelność. Należy sprawdzić też kolektor ssący, czy jest dobrze przykręcony, ewentualnie wymienić uszczelkę kolektora i przy okazji wyczyścić kolektor. Koszt uszczelki "Erling" ok 10 zł. Należy też sprawdzić szczelność zaworu EGR przy kolektorze ssącym, a najlepiej go zaślepić jeśli ktoś nie należy do zielonych . Oczywiście należy też sprawdzić wężyki podciśnieniowe, a najlepiej je wymienić tym bardziej, że to żaden koszt a mamy pewność, że są dobre.
djkuna Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 panowie--znalazłem pod turbo na osłonie silnika było widać delikatnie plamkę oil,akumulator podciśnienia też był trochę obrzygany,rozebrałem górnego węża wsadziłem rękę na podwójne "S" i dziura jest,zaraz przy wejściu do turbo. Okazuje się że akumulator jest urwany razem z kawałkiem blachy i to chyba on zrobił szkody. Nie mam pojęcia gdzie on jest przymocowany,jak by ktoś miał jakies zdjęci lub powiedział gdzie to ma być będe wdzięczny No i muszę pokombinować coś z tym wężem,bo cena zapiera dech w piersi
SotoM Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 a moze skombinuj kawałek rury od wydechu z jakiegos auta który bedzie miał miej wiecej takie zgiecie i zrób wstawke na opsaki...
djkuna Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 tak też zrobiłem. zamontowałem akumulator(uchwyt swojego projektu) i wszystko gra. teraz słyszę tylko przyjemny syk turbo
pzzA4 Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 witam od paru dni mam tez podobny problem z syczeniem a mianowicie w jezdzie od 2tys obrotow jak mu depne juz syczy tak do 3/3.5tys na postoju to syczenie jest malo slyszalne przy przygazowce ale cos slychac tak jakby gdzies w okolicach sprzegla nadole.ktos mi powiedzial ze lozysko oporowe na sprzegle moze wydawac podobny dzwiek w co nie chce mi sie wierzyc.ma ktos jakis pomysl?czy to moze byc na zasysaniu powietrza czy na wydechu? ---------- Post dopisany 15-05-2014 at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany 28-04-2014 at 19:13 ---------- nieszczelnosc zlokalizowana okazalo sie ze przewod od intercolera podczas drgan silnika tarl od dluzszego czasu o opaske przy filtrze paliwa i dziura sie zrobila
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się