Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Automat który lepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6?

Opublikowano

O robujaniu samochodu przód- tył możesz zapomnieć, chyba że lubisz ryzyko. Wychodzenie z poślizgów bocznych nie stanowi problemu. Hamować silnikiem w terenie górzystym jak najbardziej można, natomiast do zatrzymania na prostej w wypadku każdego rodzaju przekładni raczej zalecałbym użycie hamulców, klocki hamulcowe są tańsze niż elementy przeniesienia napędu :przebiegly:

Tego nie rozumiem. Hamowanie silnikiem szkodzi na układ napędowy??

Opublikowano

Bez wpływu na układ napędowy takie nagminne hamowanie silnikiem nie pozostaje, szczególnie w wykonaniu kiepskiego kierowcy.

Opublikowano

ja bez problemu pod gorke puszczam hamulec i mam pelzanie pod gore : w multitroniku moim bez najmniejszego problemu samo mi jedzie gazu niedotykam

Opublikowano

W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6?

Jeśli tiptronic i 115KM to raczej B5.

Co do hamowania silnikiem to w czym problem. Wg mnie automat daje takie same możliwości jak manual (może oprócz ruszania z piskiem, ale w DSG to już możliwe), kwestia przyzwyczajenia.

Opublikowano

W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6?

Jeśli tiptronic i 115KM to raczej B5.

Co do hamowania silnikiem to w czym problem. Wg mnie automat daje takie same możliwości jak manual (może oprócz ruszania z piskiem, ale w DSG to już możliwe), kwestia przyzwyczajenia.

Właśnie nie byłem pewien czy BKE 115PS w B6 nie wychodziło czasem w tipie... Jednak wszystko wskazuje na to, że tylko w skrzyni 5b.

Opublikowano

W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6?

domyślam się, że B6 - rocznik 2001 po lifcie (tym drugim jak tu doczytałem).

Rozumiem, że rozbujanie auta np. w zimowej koleinie to manewrowanie między D a R? Czy tak nie da rady, a może nie powinno się robić?

Bo w manualu to na półsprzegle bądź odpowiednio manewrując sprzęgłem tylko na 1 można...

majkel_majki- ale ja nie myślałem o zatrzymaniu auta skrzynią, tylko faktycznie o hamowaniu silnikiem głównie zimą, choć na trasach też jak idzie używam silnika do wolnego hamowania. Czy automaty mają/miały ręczne hamulce? Jak ktoś chce pobawić się po śniegu, czy nie mają bo nie potrzebują przecież?

Dzięki za odpowiedzi?

Opublikowano

Teoretycznie można rozbujać automat w koleinie wachlując pomiędzy D, a R jednak takie zachowanie wykańcza skrzynię i były przypadki że po takim rozbujaniu auto już samo nigdzie nie pojechało, w sytuacji przykopania się gdzieś lepiej poprosić o pomoc z zewnątrz.

Automat ma normalny hamulec ręczy, jest potrzebny bo blokada parkingowa sprawy nie załatwia zwłaszcza na wzniesieniu. Na śniegu z taką skrzynią jest świetna zabawa, lepsza niż z manualem :> blokujesz dwójkę, operujesz gazem, w miarę potrzeby podciągasz hamulec raz po raz i poślizgi wychodzą takie, że quattro by się nie powstydziło :naughty: pamiętać trzeba tylko o zablokowaniu dwójki, żeby skrzynia nie mieszała biegami bo się po dłuższym upalaniu może przegrzać.

Opublikowano

domyślam się, że B6 - rocznik 2001 po lifcie (tym drugim jak tu doczytałem).

No to jedyny automat jaki dostaniesz w B6 1.9TDI to Multitronic (tylko FWD) a ten się do zabawy nie nadaje... Za tip-em musiałbyś sięgnąć po 2.5TDI/Q ale po roczniku 2003 aby uniknąć problemów z wycierającym się wałkiem rozrządu...

Jeśli chodzi o rozbujanie auta w zaspie (DNR/RND) - przydażyło mi się raz, skorzystałem i nic złego się nie stało. Nawet podręcznik użytkownika dopuszcza taką możliwość w skrajnych przypdkach. Jednak prawdą jest, że nagminne używanie tej "opcji" szybko rozwali nam przekładnię...

Co do hamowania silnikiem - z tego co wiem, to właśnie takie hamowanie jest jak najbardziej wskazane (przynajmniej dla CVT).

Opublikowano

No to jedyny automat jaki dostaniesz w B6 1.9TDI to Multitronic (tylko FWD) a ten się do zabawy nie nadaje... Za tip-em musiałbyś sięgnąć po 2.5TDI/Q ale po roczniku 2003 aby uniknąć problemów z wycierającym się wałkiem rozrządu...

Z tego co czytałem to ten wygląda na tip'a ręczna zmiana biegów +/-. zobaczcie zdjęcie.

http://img375.imageshack.us/img375/6990/p1030481f.jpg

Opublikowano

Na fotce masz B5 ;)

Opublikowano

Multitronic pomimo, że jest bezstioniowy też ma symulację biegów i ich zmianę +/-.

Opublikowano

....ale tak jak ta na moim zdjęciu? To jak odróżnić z wyglądu multi od tip? Bo na tym forum wyczytałem, że m.in.przez dziwgnię zmiany +/-?

Mam nadzieję, że kolega Markus nie ma mi za złe wtrącenie się w posta?

Opublikowano

Zacznijmy od tego, że do B5 nie wkładano multitronika ;) Jeśli chodzi o nadwozie B6 (zakaładając różne wersje silnikowe nie tylko 1.9TDI) multi od tipa rozpoznasz po ilości biegów pokazywanych na wyświetlaczu w trybie sekwencyjnym (gdy drązek jest w bramce +/-). Tip ma 5 biegów a multitronik 6. W B7 jest kolejna zmiana - tip ma 6 biegów a multi 7.

Opublikowano

Druga rzecz to Tiptronic w B6/B7 występował tylko w quattro, Multi = FWD.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...