Bart-S Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6?
mily Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 O robujaniu samochodu przód- tył możesz zapomnieć, chyba że lubisz ryzyko. Wychodzenie z poślizgów bocznych nie stanowi problemu. Hamować silnikiem w terenie górzystym jak najbardziej można, natomiast do zatrzymania na prostej w wypadku każdego rodzaju przekładni raczej zalecałbym użycie hamulców, klocki hamulcowe są tańsze niż elementy przeniesienia napędu Tego nie rozumiem. Hamowanie silnikiem szkodzi na układ napędowy??
majkel_majki Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Bez wpływu na układ napędowy takie nagminne hamowanie silnikiem nie pozostaje, szczególnie w wykonaniu kiepskiego kierowcy.
czaki22 Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 ja bez problemu pod gorke puszczam hamulec i mam pelzanie pod gore : w multitroniku moim bez najmniejszego problemu samo mi jedzie gazu niedotykam
Thom4s Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6? Jeśli tiptronic i 115KM to raczej B5. Co do hamowania silnikiem to w czym problem. Wg mnie automat daje takie same możliwości jak manual (może oprócz ruszania z piskiem, ale w DSG to już możliwe), kwestia przyzwyczajenia.
Bart-S Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6? Jeśli tiptronic i 115KM to raczej B5. Co do hamowania silnikiem to w czym problem. Wg mnie automat daje takie same możliwości jak manual (może oprócz ruszania z piskiem, ale w DSG to już możliwe), kwestia przyzwyczajenia. Właśnie nie byłem pewien czy BKE 115PS w B6 nie wychodziło czasem w tipie... Jednak wszystko wskazuje na to, że tylko w skrzyni 5b.
ynos Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 W jakim nadwoziu ma być ten tiptronik? B5 czy B6? domyślam się, że B6 - rocznik 2001 po lifcie (tym drugim jak tu doczytałem). Rozumiem, że rozbujanie auta np. w zimowej koleinie to manewrowanie między D a R? Czy tak nie da rady, a może nie powinno się robić? Bo w manualu to na półsprzegle bądź odpowiednio manewrując sprzęgłem tylko na 1 można... majkel_majki- ale ja nie myślałem o zatrzymaniu auta skrzynią, tylko faktycznie o hamowaniu silnikiem głównie zimą, choć na trasach też jak idzie używam silnika do wolnego hamowania. Czy automaty mają/miały ręczne hamulce? Jak ktoś chce pobawić się po śniegu, czy nie mają bo nie potrzebują przecież? Dzięki za odpowiedzi?
majkel_majki Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 Teoretycznie można rozbujać automat w koleinie wachlując pomiędzy D, a R jednak takie zachowanie wykańcza skrzynię i były przypadki że po takim rozbujaniu auto już samo nigdzie nie pojechało, w sytuacji przykopania się gdzieś lepiej poprosić o pomoc z zewnątrz. Automat ma normalny hamulec ręczy, jest potrzebny bo blokada parkingowa sprawy nie załatwia zwłaszcza na wzniesieniu. Na śniegu z taką skrzynią jest świetna zabawa, lepsza niż z manualem :> blokujesz dwójkę, operujesz gazem, w miarę potrzeby podciągasz hamulec raz po raz i poślizgi wychodzą takie, że quattro by się nie powstydziło pamiętać trzeba tylko o zablokowaniu dwójki, żeby skrzynia nie mieszała biegami bo się po dłuższym upalaniu może przegrzać.
Bart-S Opublikowano 16 Września 2010 Opublikowano 16 Września 2010 domyślam się, że B6 - rocznik 2001 po lifcie (tym drugim jak tu doczytałem). No to jedyny automat jaki dostaniesz w B6 1.9TDI to Multitronic (tylko FWD) a ten się do zabawy nie nadaje... Za tip-em musiałbyś sięgnąć po 2.5TDI/Q ale po roczniku 2003 aby uniknąć problemów z wycierającym się wałkiem rozrządu... Jeśli chodzi o rozbujanie auta w zaspie (DNR/RND) - przydażyło mi się raz, skorzystałem i nic złego się nie stało. Nawet podręcznik użytkownika dopuszcza taką możliwość w skrajnych przypdkach. Jednak prawdą jest, że nagminne używanie tej "opcji" szybko rozwali nam przekładnię... Co do hamowania silnikiem - z tego co wiem, to właśnie takie hamowanie jest jak najbardziej wskazane (przynajmniej dla CVT).
ynos Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 No to jedyny automat jaki dostaniesz w B6 1.9TDI to Multitronic (tylko FWD) a ten się do zabawy nie nadaje... Za tip-em musiałbyś sięgnąć po 2.5TDI/Q ale po roczniku 2003 aby uniknąć problemów z wycierającym się wałkiem rozrządu... Z tego co czytałem to ten wygląda na tip'a ręczna zmiana biegów +/-. zobaczcie zdjęcie. http://img375.imageshack.us/img375/6990/p1030481f.jpg
ynos Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Na fotce masz B5 hmmm..aha. no dobrze wiedzieć.
Thom4s Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Multitronic pomimo, że jest bezstioniowy też ma symulację biegów i ich zmianę +/-.
ynos Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 ....ale tak jak ta na moim zdjęciu? To jak odróżnić z wyglądu multi od tip? Bo na tym forum wyczytałem, że m.in.przez dziwgnię zmiany +/-? Mam nadzieję, że kolega Markus nie ma mi za złe wtrącenie się w posta?
Bart-S Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Zacznijmy od tego, że do B5 nie wkładano multitronika Jeśli chodzi o nadwozie B6 (zakaładając różne wersje silnikowe nie tylko 1.9TDI) multi od tipa rozpoznasz po ilości biegów pokazywanych na wyświetlaczu w trybie sekwencyjnym (gdy drązek jest w bramce +/-). Tip ma 5 biegów a multitronik 6. W B7 jest kolejna zmiana - tip ma 6 biegów a multi 7.
Thom4s Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Druga rzecz to Tiptronic w B6/B7 występował tylko w quattro, Multi = FWD.
OLO_GDA Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 a trzecia rzecz ze to wszystko jest opisane juz kilkanascie razy na forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się