VDOSET Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Witam Po tygodniu jazdy czuć lekkie poprawy. Jednak wczoraj wieczorem zaworek N75 przestał działać (błąd 17964 oraz straszny muł). Dzisiaj rano poszedłem go podmienić ale zanim zacząłem cokolwiek robić odpaliłem auto a zaworek ożył Nie jeździłem autem ale zastanawia mnie jak długo będzie działał. Czy nie było by lepiej kupić od razu nowy?? W sobotę jadę na urlop i nie chce mieć niespodzianek. Co o tym myślicie?? Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 wymyj przeplywke, np. płynem do mycia hamulców powymieniaj wężyki podciśnieniowe sprawdź szczelność dolotu, po dokręcaj obejmy potem komplet logów co do kupowania zaworka, się wstrzymaj, jak drugi raz zawiedzie dopiero kupuj
VDOSET Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Witam po przerwie Ostatnio znowu kilka razy zaworek się zawiesił. W pewnym momencie wywalił błąd, po skasowaniu pojawiło się podciśnienie ale turbo wstawało do 0,5 bara i auto nie jechało. Na drugi dzień jeździł "normalnie" - o ile można tak powiedzieć. Dzisiaj zamieniłem miejscami zaworki N18 z N75. Nic się nie wiesza ale auto dalej jeździ dziwnie - słabnie przy przyspieszaniu. Przed logowaniem bawiłem się w całkowite omijanie zaworka N75 i zauważyłem że sztanga idzie lekko a w pewnym momencie ma wyraźny skok. Robiłem tak kilka razy i efekt cały czas się powtarza. Na BS 11 nie widać tego skoku. Chyba się nie obejdzie bez czyszczenia turbo. Zrobiłem 3 logi dynamiczne grupy 11. Za każdym razem jechał inaczej. http://img691.imageshack.us/img691/8964/dynamiczny11pomiar1.jpg http://img691.imageshack.us/img691/9971/dynamiczny11pomiar2.jpg http://img691.imageshack.us/img691/3057/dynamiczny11pomiar3.jpg Co o tym myślicie?? Które logi jeszcze wykonać??? Przepływka była czyszczona w sierpniu - zero poprawy, węży nie zmieniłem ale jutro kupię i je podmienię chociaż wydają się szczelne. Dolot dokręcony i raczej szczelny.
ciahciah Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 na pierwszym logu turbo wolno wstawało i złapałeś tryb awaryjny, na drugim jest spoko tylko są dwa spadki ciśnienia, powiem ci że masz ten sam problem co ja, przy 2960obr spadek ciśnienia, u mnie na bank to nie jest przez kierownice w turbinie, mam zaolejone te łączniki gumowe, może mi ktoś powie gdzie takie dostane? no i ja mam kata, wiec problem jest albo w nie szczelnym dolocie, albo z winy kata albo z winy układu sterowania podciśnieniowego no i ja stawiam 75% że sterowanie i 25% nieszczelny dolot, choć patrząc na logi wszystkich 110PS przy 3000obr każdy jeden ma mały spadek ciśnienia, wiec ten typ tak ma ale nie aż tyle co ty Z tego co opisałeś bez czyszczenia turbiny się nie obędzie, przy okazji sprawdź czy sztanga gruszki płynnie się wciska i wyciska
przemik Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 choć patrząc na logi wszystkich 110PS przy 3000obr każdy jeden ma mały spadek ciśnienia, wiec ten typ tak ma Coraz wiekszych rewelacji mozna sie dowiedziec na tym forum. Wstrzymaj sie jeszcze z czyszczeniem turbiny. Skoro zaworek N75 niedomaga usun najpierw tą przyczyne. Jak bedziesz mial pewnosc ze caly uklad podcisnienia jest OK wtedy wyjdzie z logów czy konieczne jest wyczyszczenie VTG.
ciahciah Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 źle się wyraziłem, auta w których jest wszystko ok mają ciśnienie w całym zakresie idealne, niestety jest dużo aut w których ciśnienie faluje, najbardziej znany problem tych silników, ja zwracam uwagę na logi w których do 2900obr i powyżej 3100 ciśnienie jest ok bo mam ten sam problem, może dlatego utarło mi się że występuje to często..
VDOSET Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Witam Panowie - zaczyna mnie powoli krew zalewać!! Auto z podmienionym zaworkiem N75 na N18 przejechało 720 km po czym przy wyprzedzaniu na 3 biegu i dociągnięciu auta do prawie 4 tyś obr i wywałiło błąd , auto przestało jechać (problem z zasilaniem zaworu N75 - nie dało się go skasować http://img827.imageshack.us/img827/3391/82640507.jpg ) i zniknęło podcisnienie na zaworku N75. Po paru godzinach gdy auto trochę wystygło powoli podcisnienie się pojawiało. Dzisiaj wymieniłem węźyki podciśnienia ale dalej jest tragedia. Zrobiłem loga gdy jechałem do mechanika http://img830.imageshack.us/img830/7831/dyn11.jpg Mechanik dopatruje sie problemów z filtrem paliwa i akumulatorem podcisnienia. Jutro może uda mi się podmienić zaworek N75 ze sprawnego auta. Narazie każdy mówi co innego. Nie chce wymieniac połowy osprzętu silnika i dalej mieć problem z turbodziurą Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość. Te 720 km przejechałem bez większych problemów. Warunkiem płynnego przyspieszania było kręcenie silnika do 3,5 tyś obr i zmiana biegu. Wtedy turbodziura praktycznie nie isntniała. Jak poprawnie nazywa się "akumulator podcisnienia" - jaki ma numer??? Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 gruszka jest przykręcona do wspornika dwiema śrubkami, odkręć je i poruszaj gruszką ze sztangą góra/dół, sztanga ma wykonywać ruch bez oporów 11mm, jeżeli wyczuwasz opory, zadry, turbo do czyszczenia, a szczelność akumulatora vacum już dawno powinieneś sprawdzić ustami. Zdejmij gumową osłonę z wtyczki kabla idącego do N75, kabel może być przerwany. I przestań się autem tak przejmować, to tylko kawałem żelastwa
VDOSET Opublikowano 14 Września 2010 Autor Opublikowano 14 Września 2010 Gruszkę już próbowałem odkręcać ale niestety nie miałem oczkowej 10 a na klucz płaski śruby były trochę zapieczone. Dzisiaj sprawdzę ten akumulator i spróbuję odkręcić gruszką. Rano jechałem do pracy i auto odzyskało wigor. Teraz pewnie znowu pojezdzi tydzień i znowu się zatnie Najgorsze że nie wiem jak wymusić tą usterkę. Ona się poprostu pojawia i znika:) Przejmuję się bo auto jest nowym zakupem i powinno jezdzić jako tako a niestety nigdy nie wiadomo co będzie na trasie
ciahciah Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 kilka godzin przed odkręcaniem po psikaj te śrubki wd-40 bo one zawsze ciężko puszczają
przemik Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Po co wymuszac usterke. Podmien/wymien zawór N75 na sprawny. I wykonaj logi. PS Odnosze wrazenie ze znow bedzie się ciagnął wątek przez 4 strony - lanie wody, a mało konkretów.
VDOSET Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Akumulator sprawny, trzyma podciśnienie. Wężyki też są szczelne. Jakie wężyki polecacie na podmianę??, bo te co kupiłem i założyłem to straszna kicha. Nie mogę odkręcić śrubek od gruszki bo są obrobione a więc bez wyjmowania turbo się nie obejdzie a przy okazji je wyczyszczę bo sztanga nie chodzi płynnie. Zastanawia mnie jedna sprawa. Po zgaszeniu auta sztanga na gruszce powinna opaść dopiero po chwili a u mnie opada zaraz jak silnik przestanie pracować. Tak chyba być nie powinno. Podmieniałem N75 z N18 ale oba zachowują się tak samo. Możliwe że jeden i drugi jest do wymiany? Niestety nie mam skąd wziąć innego na podmianę więc muszę kupić i wtedy zrobię logi.[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 18:59_________________________________________________Witam Odświeżam temat. Z góry piszę że termostat jest do wymiany. W piątek będzie założony (nowy leży w schowku kupiony w aso) N75 został wymieniony na nowy. Auto ma moc ale jest uczucie że turbo późno się zbiera i przy zmianie biegu ma turbo dziurę. Czasem mu się zdąży że przyjmie kolejny bieg przy 2000 obr a czasem dopiero przy 2600. Oprócz tego czuć że przy 2600/2800 zbija za nisko ciśnienie. Ostatnio na autostradzie mialem problem żeby dojechać do 180 km/h. Do 160 jeszcze jakoś było ale od 160 do 180 dramat. Załączam komplet logów STATYCZNE http://img821.imageshack.us/img821/7173/st00.jpg http://img821.imageshack.us/img821/2672/st01l.jpg http://img821.imageshack.us/img821/3410/st03.jpg http://img821.imageshack.us/img821/3944/st04.jpg http://img821.imageshack.us/img821/5758/st08.jpg http://img821.imageshack.us/img821/7081/st10.jpg http://img821.imageshack.us/img821/1993/st13.jpg BS http://img840.imageshack.us/img840/3145/bs00.jpg http://img840.imageshack.us/img840/2354/bs03.jpg http://img840.imageshack.us/img840/7695/bs04p.jpg http://img840.imageshack.us/img840/4963/bs11.jpg DYNAMICZNE http://img834.imageshack.us/img834/4696/dyn03.jpg http://img834.imageshack.us/img834/7033/dyn08.jpg http://img834.imageshack.us/img834/2451/dyn10.jpg http://img834.imageshack.us/img834/7831/dyn11.jpg Pozdrawiam
PAWEL69 Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 przepływka kuleje... zacznij od wymiany filtra powietrza ewentualnie spróbuj przeczyścić wywal kata jak posiadasz
przemik Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 termostat jak byl szrotem tak jest szrotem..
VDOSET Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Pomijając termostat. Filtr powietrza wymieniony, przepływomierz czyszczony, katalizatora brak. Zakładam że problem z przyspieszaniem od 160 do 180 będzię związany z przepływomierzem. Myślę nad jego wymianą ale chcę być pewny że faktycznie powinienem to zrobić bo każdy pisze co innego. W dalszym ciągu nikt nie napisał czemu auto łapie dziurę przy 2600/2800 obr i czemu dziwnie zachowuje się przy przyspieszaniu. Czy to wina kierownic czy może gruszki?? Widzę że turbo pompuje stabilnie i tylko na chwilkę wychodzi powyżej 1 bara. Zastanawiam się czy to nie gruszka która jest widocznie przytarta i nie nadąża sterować kierownicami.
ciahciah Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 możesz napisać skład chemiczny tego środka którym czyściłeś przepływkę? :>
VDOSET Opublikowano 12 Października 2010 Autor Opublikowano 12 Października 2010 Przepływomierz czyściłem preparatem Kontakt 60 alkohol izopropylowy
ciahciah Opublikowano 12 Października 2010 Opublikowano 12 Października 2010 no to spróbuj jeszcze raz wyczyścić tylko dokładniej, potem zrób dynamiczne 000, 003, 008, 010 i 011 odkręć rurę miedzy filtrem powietrza a turbo i obadaj ją czy jest ok
VDOSET Opublikowano 28 Października 2010 Autor Opublikowano 28 Października 2010 Witam ponownie Ostatnimi czasy wyrwałem turbo i wyczyściłem. Strasznie było zapieczone. Termostat został wymieniony, uszczelki pod kolektorami ssącym i wydechowym również i przy okazji filtr paliwa. Oprócz tego zaślepiony został EGR Dalej jest coś nie tak. Auto niby ładnie chodzi ale czuję że przy przyspieszaniu przy zmianie biegu na wyższy potrzebuje chwilkę żeby się rozkręcić. Oprócz tego dalej czuć wkurzający spadek mocy przy 2600 obr/min. Czy to wina przepływomierza??? Załączam logi dynamiczne. Piszcie które jeszcze zrobić gdyby było mało??? 3 http://img13.imageshack.us/img13/4955/69359197.jpg 3 i 10 http://img13.imageshack.us/img13/5820/0310eq.jpg 8 http://img840.imageshack.us/img840/1097/99515101.jpg 8 i 10 http://img840.imageshack.us/img840/6827/0810f.jpg 10 http://img835.imageshack.us/img835/2313/33344390.jpg 11 http://img5.imageshack.us/img5/2278/55602706.jpg Pozdrawiam
ciahciah Opublikowano 28 Października 2010 Opublikowano 28 Października 2010 a czyściłeś kolektor ssący czy nie był zawalony smołą? przedmuchałeś wężyk wchodzący do ECU? uszczelnij klejem króciec vacum pompki zmierz wakuometrem podciśnienie vacum pompy nie wstawiłeś najważniejszego 000 dynamicznego, wstaw logi statyczne i basic setting w logach widać że przepływka leży i kwiczy, jak wstawisz resztę logów będzie wiadomo czy coś z niej jeszcze będzie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się