gizmo8 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Witam Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale posłuchałem mechanika i zalałem silnik olejem Mobil 10w40, poprzednio był castrol edge sport 10w60 (niby syntetyk ale na opakowaniu brak informacji o specyfikacji vw). Po zmianie ustało klekotanie na zimnym, ale za to zapaliła mi sie kontrolka oleju (czerowna + dźwięk na FIS) w trasie (po jakichś 30KM, wcześniej po mieście ok 100km i nic) i to był tylko kilkusekundowy sygnał i potem cisza. 3 razy mi sie to zdarzyło, po za tym silnik pracuje ok. Poziom oleju naturalnie ok, pod maxa podchodzi. Czy ten sygnał nie powinien wrzeszczeć cały czas?? A on po paru sek znika i potem długo nic. Co może być przyczyną, wcześniej nic sie nie działo, czy lipny olej?? Proszę o rady. Poizdrawiam Krzysiek
Buba Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 10W60 raczej nie jest syntetyk nic wiecej nie robil?
gizmo8 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 10W60 raczej nie jest syntetyk nic wiecej nie robil? No właśnie kurqa różnie mówią odnośnie tego FULL/SEMI syntetyk. Mechanik?? Wymienił filtr i nic poza tym. PS da sie odkręcić filtr oleju bez rozlewania oleju?? Widze że przy filtrze jest mokro.
Buba Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 10W60 raczej nie jest syntetyk nic wiecej nie robil? No właśnie kurqa różnie mówią odnośnie tego FULL/SEMI syntetyk. Mechanik?? Wymienił filtr i nic poza tym. PS da sie odkręcić filtr oleju bez rozlewania oleju?? Widze że przy filtrze jest mokro. raczej sie nie da, ja bym sie upewnil czy nie ma wycieku bo moze nie dokrecil albo zle przykrecil filtr i nie ma cisnienia
gizmo8 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 10W60 raczej nie jest syntetyk nic wiecej nie robil? No właśnie kurqa różnie mówią odnośnie tego FULL/SEMI syntetyk. Mechanik?? Wymienił filtr i nic poza tym. PS da sie odkręcić filtr oleju bez rozlewania oleju?? Widze że przy filtrze jest mokro. raczej sie nie da, ja bym sie upewnil czy nie ma wycieku bo moze nie dokrecil albo zle przykrecil filtr i nie ma cisnienia A nie powinno objawiać sie to w mieście gdzie silnik pracuje w trudniejszych warunkach??
Buba Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 10W60 raczej nie jest syntetyk nic wiecej nie robil? No właśnie kurqa różnie mówią odnośnie tego FULL/SEMI syntetyk. Mechanik?? Wymienił filtr i nic poza tym. PS da sie odkręcić filtr oleju bez rozlewania oleju?? Widze że przy filtrze jest mokro. raczej sie nie da, ja bym sie upewnil czy nie ma wycieku bo moze nie dokrecil albo zle przykrecil filtr i nie ma cisnienia A nie powinno objawiać sie to w mieście gdzie silnik pracuje w trudniejszych warunkach?? Nie wiem, calkiem mozliwe ale lepiej sie upewnij czy tam wszystko jest dobrze zlozone
aero1987 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Po zakupie mojego audi nie wiem na jakim oleju jechałem, ale było ok, po wymianie oleju raz na jakiś czas też pojawia mi się kontrolka od oleju czerwona i wydaje sygnał dźwiękowy, ale po chwili kontrolka gaśnie. Pytałem się mechanika, powiedział że do puki kontrolka nie świeci się cały czas, to znaczy wyłączasz silnik, i włączasz i dalej masz kontrolkę zapaloną, powiedzmy że jest OK. Czujnik może tak reagować czasami po zmianie oleju. Mi też raz na jakiś czas pojawi się ta kontrolka, wyłączam silnik, włączam i jadę dalej , jest OK. Jak by coś się zaczęło dziać na poważnie, świeciło by Ci non stop
gizmo8 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 aero1987, gdzie moge w Czwie podłączyć auto pod komputer?? Nie u Marszałka bo znam przyjemnijesz sposoby wydawania kasy
Buba Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 aero1987, gdzie moge w Czwie podłączyć auto pod komputer?? Nie u Marszałka bo znam przyjemnijesz sposoby wydawania kasy a jaki problem podjechac na spota i poprosic?
gizmo8 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2010 aero1987, gdzie moge w Czwie podłączyć auto pod komputer?? Nie u Marszałka bo znam przyjemnijesz sposoby wydawania kasy a jaki problem podjechac na spota i poprosic? AAAAAno właśnie. Jaki problem....żaden. Zaraz poszukam wątków odpowiednich Z chęcią spotkam sie i porozmawiam z innymi userami/klubowiczami. Dziś jestem umówiony ze znajomym, przypomniałem sobie że ma sprzynt nalezyty a mieszka za..... płotem, pytanie tylko czy upora sie z zabezpieczeniem, którego nawet kol. Glovash nie rozgryzł (choć jego macher tak), jakieś odcięcie gniazda diagnostycznego jest... Napisze później co i jak.
MATIUS Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Opublikowano 9 Sierpnia 2010 kolego powiem ci że w aucie brata 1.8 Adr też był ten problem... zapalała się kontrolka najczęściej w postoju w korkach i przy manewrach na arkingu... auto jezdzi na oleju mobil 10w40 przyczyną była zacinający się zaworek w pompie i napinacz hydrauliczny wałków rozrządu proponował bym ci zmerzyć ciśnienie oleju i zainteresować się tymi rzeczami o których ci napisałem Pozdro
gizmo8 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Jeszcze 1 ciekawa rzecz. Olej wymieniałem z filtrem, powinno wejść 3,5L a weszło tylko 3L. Nie ogarniam tego.... Bagnet pokazuje stan na 3/4.
Buba Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Jeszcze 1 ciekawa rzecz. Olej wymieniałem z filtrem, powinno wejść 3,5L a weszło tylko 3L. Nie ogarniam tego.... Bagnet pokazuje stan na 3/4. calkiem mozliwe bo nigdy nie spuscisz calego
Glovash Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Olej był syntetyk Castrol EDGE Sport 10w60. Kolega "gizmo8" dostał go do wymiany o taki: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9010903&contentId=7020059 wg mnie półsyntetyk , po 2 Mobil... nie były dobrym wyborem... Może mechanik nie spuścił całego oleju ? Bo powinno wejść 3.5 l a nie 3..
gizmo8 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Ponoć vw zaleca mobila i castrola więc ale na tej stronie nie ma wzmianki o tym że jest full syntetykiem. W Czwie nikt mi nie polecił castrola nigdy, poprzednie auta zalewałem mobilem, gdyż każdy go polecał i nie było problemów. Tak czy siak najszybciej wymieniam czujnik cisnienia oleju a potem czyszcze smok, bo najpewniej to sa właśnie przyczyny zapalania kontrolki. Oby. Kurde wydaje mi sie że olej zlał cały, ale łba nie dam uciąć. [br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 17:48_________________________________________________No i po wymianie czujnika ciśnienia oleju kontrolka przestała sie zapalać Czujka ori za 52 pln, a mało co o zawał człeka nie przyprawiła. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się