MASA Opublikowano 27 Lipca 2006 Opublikowano 27 Lipca 2006 (edytowane) MONTAZ ZEGARA RADIOWEGO Info zebrane z całego watka głownie opis i fotki BartkaOperacja zakończona sukcesem - moduł wymieniony, antenka wróciła czyli zegar radiowy znów działa. Założyłem 8K0 919 145 A (zastępuje on modele 4B0 919 145 z końcówką A i B).Po wymianie modułu "palma" nie wskoczyła od razu. Ustawiłem zegarek na 2:59 – o 3:01 nadal brak wskaźnika (przypomnę tutaj, że automatyczna próba synchronizacji w normalnym cyklu pracy odbiornika startuje zawsze o godz. 3:00). Wyjąłem klucze ze stacyjki, pozamykałem drzwi i poszedłem dalej grzebać w bagażniku. Po kilku minutach wróciłem aby sprawdzić co z "palmą" – w międzyczasie zostało odcięte zasilanie do zegarka i licznika km (po wyłączeniu zapłonu te wyświetlacze są zasilane jeszcze przez 30 sekund). Otworzyłem drzwi – terminal 30 przywrócił zasilanie wyświetlacza zegarka i okazało się, że „palma” wróciła.Jeśli u kogoś kto ma zegar radiowy, wskaźnik synchronizacji nie pokazuje się - proponuję zacząć od sprawdzenia czy sterownik deski rozdzielczej podaje zasilanie dla modułu odbiorczego. Jeśli synchronizacja nie udaje się od dłuższego czasu, wystarczy otworzyć drzwi – powinno to zasilić moduł napięciem 5V (otworzenie drzwi = aktywacja terminala 30, na zegarach zasilone zostają wyświetlacz zegara i licznika kilometrów).Pomiaru dokonujecie na wiązce elektrycznej modułu odbiornika - u siebie sprawdzałem z prawej strony za lampą. Ściągacie prawą tapicerkę bagażnika, wywalacie wzmaka (Avant, klucze 13 i 10) i tym samym uzyskujecie dostęp do kabelków. Nie powinno być problemu z identyfikacją - wiązka składa się z 3 przewodów:- żółty (zasilanie 5V)- brązowo/biały (masa)- czerwono/zielony (sygnał) Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px.Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Miernik do łapy i mierzymy (jedną końcówkę w kabel masy a drugą w zasilanie). Można albo przekłuć się przez izolację kabla (jeśli końcówki pomiarowe są wystarczająco ostre) albo ściągnąć trochę izolacji nożykiem (potem się to zaklajstruje taśmą izolacyjną). Teraz wystarczy otworzyć drzwi i na w/w obwodzie powinno pojawić się +5V – jeśli nie będzie, mamy uszkodzoną wiązkę (lub źle zakodowany sterownik zegarów). Jeśli napięcie będzie prawidłowe – możecie zamawiać w ASO nowy moduł (koszt to 150zł bez rabatu). Dodatkowo sprawdzamy drugi obwód (masa i sygnał) – przy prawidłowej synchronizacji napięcie będzie się tu stale zmieniać. Informacja o aktualnej godzinie jest podawana przez odpowiednią modulację sygnału (na mierniku będziemy to widzieć w postaci ciągłych skoków napięcia).Jak dostać się do modułu…Tapicerkę już mamy zdjętą. Zatem można odkręcić śruby mocujące zderzak do nadwozia (zwykła nasadka „10”): Odkręcamy śrubę mocującą tylną lampę (krzyżak) i wyciągamy ją: Teraz 2 śruby osłony nadkola (torx), i kolejne dwie za osłoną (torx) - obie na wysokości spojlera tylnego zderzaka, przy rancie nadkola.Teraz wysuwamy spojler zderzaka („dokładkę”) z mocowań przy łączeniu z błotnikiem i możemy odchylać prawą stronę zderzaka do tyłu – mamy dostęp do modułu: Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px.Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 640x480px. Moduł jest przykręcony do belki zderzaka przy pomocy 2-óch torxów „20”. Dzięki temu, że wyjęliśmy lampę po odchyleniu zderzaka mamy dostęp do śrub od góry (nie trzeba ściągać całego zderzaka). Jednak dostaniemy się tam tylko torxem „fajką” – jeśli nie dysponujemy takim, można pominąć demontaż lampy i od razu brać się za demontaż całego zderzaka.ROZPISKA PINÓW od licznika do Modułu :pin 1 licznik do pin 1 modułpin 2 licznik do pin 3 modułpin 4 licznik do pin 2 modułpin 3 licznik pozostaje pustyKODOWANIE :INSTRUMENTS 17 ---> ADAPTACJA 10 ---> Chanel 19XXXX? : zegar0 = zegar nieaktywne1= clock aktywny ************************************************** Adres 17 - Instruments10 - Adaptacja --> kanał 19?xxxx: Illumination Option0 - Needle and Scala only active at 'Light on"1 - Needle already active at 'Ignition on'2 - Scale already active at 'Ignition on'3 - Scala (2. Map) and Needle at "ignition on" activex?xxx: Board Computer0 - only Level 2 (long time memory)1 - Level 1 and 2xx?xx: Driver Information System (DIS)0 - DIS 11 - Highline without DIS2 - DIS 2xxx?x: Ambient Temperature0 - no Display, Illumination inactive1 - Display and Illumination activexxxx?: Remote Clock0 - Remote Clock not active1 - Remote Clock active Edytowane 4 Stycznia 2016 przez wrclaguna
MASA Opublikowano 28 Lipca 2006 Autor Opublikowano 28 Lipca 2006 Dzięki, dzisiaj się pobawię, a jak tam z wyświetlaczem danych od radyjka??? Pozdrawiam Masa [ Dodano: 2006-07-31, 11:18 ] Bawiłem się, ale bezskutecznie. Dzwoniłem nawet do AUDI SZEWCZYK, ale oni tez nic nie wiedzą, maja tylko jedną osobę, która się na tym zna, ale ona jest zawsze bardzo zajęta i nie bedzie zajmować sie takimi pierdołami. BRAWO ASO AUDI!!! Pozdrawiam MASA [ Dodano: 2006-07-31, 11:38 ] adffgdhdf
adadur Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 gdzieś już było to szczegolowo opisywane. Zegarek nie satelitarny ale radiowy, sygnał obejmuje niemal całą Europę a nadawany jest z Niemiec wiorąc wskazania z zegara atomowego. jeśli na wyświetlaczu przy zegarku pali ci się wieża to jest nastawiany automatycznie można też przejść na tryb manualny.
pre_pl Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 a masz taka opcje?? z antenka przy zegarze ? ja mam, zegar chodzi bardzo dokładnie Ale nie jestem pewien na 100%, że to jest standard 1
bushi Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 dokładnie jak pisze adadur na zegarze z obrotami masz wyświetlacz zegara tam obok czasu po lewej str ( jak sie nie mylę jest antenka) która świadczy o tym ze zegar nastawiany jest radiowo i zasięg jest w całej Polsce bez wyjątku.Może masz to wyłączone.
M@rcus Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Pofatygowałem się i postanowiłem przepisać Wam fragment instrukcji. Zegar sterowany falami radiowymi ze wskazaniem datyZegar znajduje się w polu wskaźnikowym obrotomierza. Za pomocą przycisku regulacyjnego nastawia się czas zegarowy. Zegar może pracwoać zarówno jako kwarcowy, sterowany falami radiowymi, jak też normalny zegar kwarcowy. Jeżeli zostanie odebrany telegram radiowy, zegar przelącza się automatycznie na tryb pracy zegara sterowanego falami radiowymi. Na wyświetlaczu pojawia się symbol odbioru fal radiowych. Jeżeli zegar nie odbiera aktualnego telegramu, następuje automatycznie po trzech dniach zmiana trybu na normalny zegar kwarcowy i symbol odbioru fal radiowych gaśnie. Tak więc Panowie, moim zdaniem nie chodzi tutaj o jakiś nadajnik znajdujący się w Niemczech, a o poczciwy RDS. Niektóre radia (nie wiem czy nie wszystkie) z RDS'em mają funkcję automatycznego nastawiania aktualnego czasu. Co do tej małej antenki na wyświetlaczu, myślę, że pojawia się ona jedynie w przypadku kiedy dysponujemy oryginalnym radiem (i oczywiście instalacją) - oznacza to, że zegarek nastawia się według danych o aktualnej godzinie, przesyłanych z radia, które z drugiej strony odbiera taka informację właśnie poprzez RDS. Chyba troche zagmatwałem, ale o RDS'ie chyba nie musze Wam tłumaczyć...
Gość Murzyn Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Jeżeli zostanie odebrany telegram radiowy, zegar przelącza się automatycznie na tryb pracy zegara sterowanego falami radiowymi. to juz wiem czemu mi sie przelanczal
ono Opublikowano 22 Sierpnia 2006 Opublikowano 22 Sierpnia 2006 To jest zegar DCF sterowany z Frankfurtu radiowymi falami długimi.
pre_pl Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Też mi się wydaje, że to jest zegar radiowy http://www.audi-speed.com/faq/f30/faq.html jest tam nawet opisane, dlaczego czasem nie synchronizuje się z DCF77.
adadur Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Pofatygowałem się i postanowiłem przepisać Wam fragment instrukcji. Zegar sterowany falami radiowymi ze wskazaniem datyZegar znajduje się w polu wskaźnikowym obrotomierza. Za pomocą przycisku regulacyjnego nastawia się czas zegarowy. Zegar może pracwoać zarówno jako kwarcowy, sterowany falami radiowymi, jak też normalny zegar kwarcowy. Jeżeli zostanie odebrany telegram radiowy, zegar przelącza się automatycznie na tryb pracy zegara sterowanego falami radiowymi. Na wyświetlaczu pojawia się symbol odbioru fal radiowych. Jeżeli zegar nie odbiera aktualnego telegramu, następuje automatycznie po trzech dniach zmiana trybu na normalny zegar kwarcowy i symbol odbioru fal radiowych gaśnie. Tak więc Panowie, moim zdaniem nie chodzi tutaj o jakiś nadajnik znajdujący się w Niemczech, a o poczciwy RDS. Niektóre radia (nie wiem czy nie wszystkie) z RDS'em mają funkcję automatycznego nastawiania aktualnego czasu. Co do tej małej antenki na wyświetlaczu, myślę, że pojawia się ona jedynie w przypadku kiedy dysponujemy oryginalnym radiem (i oczywiście instalacją) - oznacza to, że zegarek nastawia się według danych o aktualnej godzinie, przesyłanych z radia, które z drugiej strony odbiera taka informację właśnie poprzez RDS. Chyba troche zagmatwałem, ale o RDS'ie chyba nie musze Wam tłumaczyć... Kompletne bzdury kolega pisze, nie mam radia Audi a RDS nie ma nic do tego bo sygnal to fale długie a odbiernik jest gdzieś w aucie - brakowało mi tego skrótu ale to DCF77 sygnał obejmuje niemal cała Europę, wiem że jak się poszpera po necie to dużo o tym jest materiałów. Ewentualnie szukać Frankfurt - zegar atomowy.
M@rcus Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Tak tylko sądziłem po tym co jest w instrukcji, więc bez nerwów Panowie. Również nie mam oryginalnego radia Audi i nigdy nie widziałem u siebie takiej antenki koło zegarka. Postaram się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat...
pre_pl Opublikowano 23 Sierpnia 2006 Opublikowano 23 Sierpnia 2006 brakowało mi tego skrótu ale to DCF77 sygnał obejmuje niemal cała Europę http://www.dcf77.com/index.htm czujnik jest gdzieś po stronie kierowcy pod konsolą chyba (tak zapamiętałem po wczorajszym przeglądaniu ETKI)
Simon Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Pisałem z tego pracę dyplomową na studiach zrobiłem na nią taki zegar....znaczy odbiornik podstawy czasu....nadajnik jest w Mainflingen koło Frankfurtu...pownie moja B5 z 95r. tego nie ma ale kolegom gratuluję fajny bajer.To urzędowy czas Niemiec a teraz wogóle Europy.
Diego Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 A tak wyglada przedmiot dyskusji: 1
Simon Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Extra że macie coś takiego w Audi !!!!
adadur Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Jak to nie masz (a co w tym miejscu masz?), musi być, wiem że fotmat daty można zmieniać lub wyłączyć może własnie zegarek jest nieaktywny, a jeśli mówisz że prakuje ci tej antenki przy godzinie to niestety wina zabudowań (zaniku sygnału).
pre_pl Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 cuber, mozesz miec poprostu ustawiony zegar "manualnie"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się