Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zegar radiowy w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mieć palemkę BEZCENNE

Ja kupiłem w ASO ori czujnik za 205 zeta... Fakt, koszt ogromny za takie coś, ale to, co napisałeś - banan na twarzy dzięki palemce bezcenny :banan:

Opublikowano

Nie trzeba ustawiać godziny 2.55 czy innej, po prostu moduł sam szuka następnej synchronizacji. Każda godzina, jaka by nie była, zawsze będzie zaktualizowana w momencie gdy z wyświetlacza zniknie ikona synchronizacji (palemka). To nie zegar stacjonarny, który sprawdza przy określonej godzinie synchronizację. W naszych autkach odbywa się to na BIEŻĄCO.

Najważniejsze tutaj jest miejsce gdzie parkujemy. Jeśli sygnał jest wystarczająco silny, ikona pojawi się już po chwili, w momencie uśpienia auta.

Opublikowano

GreGoriO dobrze mowi :good:

Opublikowano

Faktycznie, macie rację, bo ja wstawiłem nowy z ASO, zamknąłem auto, a tym czasie składałem narzędzia. Po chwili otworzyłem samochód i na liczniku pojawiła się "palemka" :)

Opublikowano

a ktoś sie orientuje jak to jest w a3 8L? u mnie bylo tak ze palemka to sie pojawiała, to znikała i tak 1,5 roku. oddałem auto na przeglad jakies 2 m-ce temu i od tamtej pory palemka pojawila mi sie tylko raz, gdzie samochód stał w nocy na dworzu (normlanie w nocy stoi w garazu, za dnia pod chmurką), ale to bylo w środku lasu... w ciagu dnia autko stoi na placu, nie ma wysokich zabudowań, nie ma lasu ani nic, 25km od Wawy. i antenka sie nie pojawia :(

Opublikowano

a tez bedzie w tylnim zderzaku? na tym przegladzie wymieniali mi olej w dyfrze z tyłu i moze cos tam zepsuli... :(

Opublikowano

a tez bedzie w tylnim zderzaku? na tym przegladzie wymieniali mi olej w dyfrze z tyłu i moze cos tam zepsuli... :(

Tak, w A3 8L też jest w tylnym, ale chyba z lewej (w B6 jest z prawej) strony.

Opublikowano (edytowane)

Panowie taka sprawa...

Jakiś miesiąc temu mechanik spawał mi migomatem uchwyt tłumnika (poduszkę).

Akumulator oczywiście odłączyliśmy.

Zegar się oczywiście zresetowały... data,czas,jednostkowy przebieg (ten do 2 tyś km)

Od tego czasu zegar nie uzyskał połączenia z zegarem atomowym (brak palemki)

Czy mocne pole elektryczne z migomatu mogło zaszkodzić modułowi nawet przy odłączonych klemach z akumulatora ?

Z własnego doświadczenia wiem, że musi trochę czasu upłynąć zanim znowu pojawi nam się palemka podczas np. odłączenia aku, wyciągnięciu bezpiecznika od zegarów...

Pozdrawiam,

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Mała trasa nad groby i palemka powróciła :D

Opublikowano (edytowane)

Panowie zaczynam walczyć z palemką :) Rozebrałem bagażnik i pomierzyłem napięcia, na kabelkach jest 4V. Czy to nie za mało do działania tego modułu? Jeśli tak to gdzie szukać winowajcy niskiego napięcia?

update: po odłączeniu tego modułu napięcie we wtyczce wynosi 5V czyli pewno muszę zamówić nowy

Edytowane przez lapidem
Opublikowano

przeczytaj to...

Sekwencja Synchronizacji

Jeśli zegar radiowy jest aktywny (wartość w kanale adaptacji 19 > 0), sekwencja synchronizacji jest następująca:
wyłączony zapłon
W momencie podania na zacisk 30 zasilania, zostaje uruchomiona próba synchronizacji.
Odbiornik zegara radiowego zostaje zasilony napięciem (5V) z deski rozdzielczej,
sygnał wysyłany z odbiornika jest oceniany. (Czas trwania: wartość zadana w adaptacji kanał 19
Opublikowano

Wymieniałem licznik a palemki nadal brak...Czyli pewnie moduł padł ..Opisany numerem na poczatku watku 8K0 919 145 A rozumiem że będzie pasował do sedana ??

Opublikowano (edytowane)

Panowie zaczynam walczyć z palemką :) Rozebrałem bagażnik i pomierzyłem napięcia, na kabelkach jest 4V. Czy to nie za mało do działania tego modułu? Jeśli tak to gdzie szukać winowajcy niskiego napięcia?

update: po odłączeniu tego modułu napięcie we wtyczce wynosi 5V czyli pewno muszę zamówić nowy

Update: Wymiana na nowy moduł 8K0919145A rozwiązała problem w 15 minut. Moduł kupiony na allegro za 35 zł z przesyłką i gwarancją :> Dodam że na sprawnym module napięcie na kabelkach wynosi 5V.

Stary modul po rozebraniu wyglądał tragicznie - elementy z płytki się utleniły zardzewiały - generalnie rozsypał się ;]

ab01f2ec42f5.jpg d2717a07b0e4.jpg b3bc063ae609.jpg 1a5d52fdd3ca.jpg 2e9575552a42.jpg

Edytowane przez lapidem
Opublikowano

Może komuś się przydać:

http://www.a4-freunde.com/showwiki.php?title=Funkuhr+nachruesten

W skrócie: w razie uszkodzenia lub chęci doposażenia auta w antenkę do odbioru DCF77 można posiłkować się antenką od Audi TT (i być może też tą od Audi A6 C5), którą montuje się za licznikiem.

No chyba, że ktoś ma elektrycznie ogrzewaną przednią szybę...

Opublikowano

Hmm u mnie też brak jest tej antenki. Można to jakoś aktywować vagiem ?

Opublikowano (edytowane)

Na pierwszej stronie, w pierwszym poście jest wszystko opisane, łącznie z "vagowaniem".

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

No to teraz nie wiem. Po prawie 2 tygodniach antenka się pojawiła sama.

Opublikowano (edytowane)

Cześć Wam.

Dzisiaj i ja spróbowałem opanować swój zegar.

Sprawdziłem Vagiem i zegarek wbity mam na "1", więc palma powinna być, a jej nie ma. Nie ma jej od kiedy mam tą maszynę, czyli prawie 3 lata.

Ok. Zabrałem się od razu za wyciągnięcie modułu ze zderzaka. Udało się mi odkręcić wszystkie śruby. Zderzak odciągnąłem. Moduł wykręciłem. Poczyściłem styki. Pomierzyłem napięcia i d*pa. Zegarek nie działa. Nie działa, bo.......

Mierząc na kablach napięcie z podłączonym modułem, to względem masy: na zasilaniu miałem +5V, na sygnałowym również +5V.

Mierząc na kablach napięcie z wypiętym modułem, to względem masy: na zasilaniu miałem +5V, na sygnałowym również +5V.

Coś się mi wydaje, że mam problem z szyną sygnałową, bo na niej występuje cały czas +5V.

Co dalej chłopaki. Proszę o wsparcie.

Lub dlatego jest +5V na szynie sygnałowej, bo od przeciwległej strony przewodów, powiedzmy od licznika, znajduje się rezystor podciągający tą szynę do szyny zasilania. Przykładowo jest to rezystor 47k.....100k. Gdyby mój moduł był sprawny i próbował słać sygnał po tej szynie sygnałowej, to przyduszałby to napięcie podciągnięte rezystorem do poziomu jak pisaliście rzędu 200mV..1.5V

Ponieważ mam może klęknięty ten moduł zegarka, to moduł ten nie wysyła sygnału, więc i na szynie sygnałowej nic się nie pojawia.

Nie wiem czy to co napisałem jest prawdziwe.

Czy Wy koledzy jak wypinaliście moduł i mierzyliście napięcie na szynie sygnałowej, to czy mieliście napięcie +5V czy nie ????


Ok. Przeczytałem wszystkie 31 stron. Uff. Ale tego się namnożyło. Sądzę, że mam walnięty jednak ten moduł po tym co wyczytałem z Waszych wypowiedzi. Kupię moduł typu: 8K0 919 145 A. Ponieważ wtyczkę wyprowadziłem sobie za subofer, to wystarczy, że odsłonię klapę i wepnę kupiony moduł na próbę jego działania. Jak będzie działać to zamontuję go później na swoje miejsce w zderzak.

Pytanie. Kupić od jakiegoś lokalnego ludzika z mojej okolicy taki moduł za 100zł, czy nowy w ASO za 200zł ???

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Jak różnica jest tylko 100 zł to brałbym z ASO. Mnie też czeka taki zakup, bo jak auto kupiłem antenki nie było, po około 2 tyg. się pojawiła i ostatnio znowu zniknęła. Jeszcze muszę zobaczyć czy czasem nie jest to wynik że coś tam nie łączy bo może być tak, że w wyniku zamykania klapy uderzeń rozłącza się. Może orientujesz się czy w B6 wszytkie miały taki nr tego modułu ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...