Bugatti Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Pozwolę sobie wrzucić informację nt. silnika montowane w Alfach Romeo. Naprawdę pod względem osiągów zmiata VAGowego 2.0 TSI...nie mówiąc już o 1.8TSI. Ten benzynowy motor dysponuje mocą 200 PS w zakresie 4750 - 5500 obr./min. Zaś moment obrotowy wynosi 320 Nm przy 1400 obr./ min. (TDI przy nim klękają). Natomiast w Giuliettcie silnik ma 235 PS i 340 Nm @ 1900 obr. "Technologia oczyszczania (Scavenging) Znakomite osiągi silnika to wynik używania technologii przepłukiwania cylindra by zmaksymalizować moment obrotowy nawet przy niskich prędkościach, znacznie poprawiając jego reakcję i kładąc kres pojęciu turbo dziury. Efektywne przepłukiwanie jest osiągane przez stały monitoring i optymalizację parametrów silnika takich jak ilość dostarczanego paliwa, pozycja dwóch wariatorów fazy, wyprzedzenie zapłonu oraz moment wtrysku. W praktyce, nowy system rozrządu zaworowego z ogromną dokładnością określa kąt i czas przekrycia zaworów, wytwarzając bezpośredni strumień powietrza z rozgałęzionego przewodu wlotowego do kolektora wydechowego aktywując natychmiastowo turbosprężarkę. Ten system czyni więc znacznie większy użytek z turbosprężarki niż standardowe silniki. Jest on zarządzany przez nowatorską jednostkę ECU zainstalowaną z bardzo nowoczesnym oprogramowaniem zarządzającym parametrami silnika. Maksymalny moment obrotowy przy 1500 obr/min jest więc 70% wyższy niż w zwykłych silnikach turbo, a czas reakcji został zmniejszony o ponad połowę zbliżając się do wyników silników o zapłonie iskrowym. Bezpośredni wtrysk Bezpośredni wtrysk obniża temperatury w komorze spalania przez odparowywanie paliwa, drastycznie zmniejszając ryzyko detonacji. Pozwala to osiągnąć dużo lepsze wyniki nawet przy dość wysokim stopniu sprężania (około 9,5) oraz gwarantuje niskie zużycie paliwa przy częściowych ustawieniach gazu. Bezpośredni wtrysk odgrywa ważną rolę w obniżaniu ilości spalin poprzez użycie podwójnego wtrysku. Dokładne skontrolowanie momentu wtrysku gwarantuje także, że paliwo nie dostanie się do wydechu podczas przepłukiwania, co odcisnęłoby się na działaniu katalizatora spalin. Wreszcie, system wtrysku drugiej generacji zawiera nową, wysokociśnieniową pompę, wytwarzającą ciśnienie 150 bar oraz nowatorskie wtryskiwacze z siedmiootworowymi rozpylaczami, które gwarantują idealne rozdrabnianie paliwa w każdych warunkach operacyjnych silnika. Wariatory fazy o ciągłym cyklu pracy Dwa wariatory fazy o pracy ciągłej zabudowane na obu wałkach rozrządu : ssącym i wydechowym optymalizują fazy rozrządu przy wszystkich prędkościach i poziomach obciążenia silnika, minimalizując zarówno zużycie paliwa, jak i emisje spalin. Zsynchronizowanie pracy wariatorów z pracą turbosprężarki pozwala na zarządzanie przepłukiwaniem poprzez ustalenie idealnego momentu otwarcia i przekrycia zaworów. Gdy kierowca zażąda nagłego wzrostu momentu obrotowego, system zapewni szybką reakcję nawet przy niskich obrotach. Turbo Silnik jest wyposażony w turbosprężarkę nowej generacji połączoną z nowatorskim kolektorem wydechowym typu PULSE CONVERTER, który optymalizuje fale pulsacji ciśnienia wydechu by zwiększyć moment obrotowy przy niskich prędkościach silnika. Zarówno kolektor, jak i turbina są wykonane ze stali microcast by wytrzymać bardzo wysokie temperatury (do 1020°C) konieczne do obniżenia zużycia paliwa przy średnich/wysokich prędkościach na autostradach. Termodynamika gazów Kanały dolotowe kolektora ssącego zostały zaprojektowane i zoptymalizowane poprzez użycie jedno- i trójwymiarowych technologii komputerowych, które pozwoliły osiągnąć poziom zawirowań potrzebny do wysokiej wydajności spalania. To pozwoliło na stworzenie zarówno odpowiedniej mieszanki powietrza i paliwa oraz błyskawicznego spalania ze zmniejszonym rozproszeniem cyklicznym nawet przy niskich obrotach. Kształt komory spalania został też odpowiednio zmodyfikowany przez utworzenie szerokiej przestrzeni na wtrysk i zmniejszając stosunek powierzchni do objętości, by usprawnić spalanie. Wreszcie, wyloty zostały zaprojektowane by współpracować z kolektorem i zwiększyć efekt konwersji pulsacji. Tarcie Cały silnik został skonstruowany tak, by zminimalizować straty energii na tarcie. Tłoki są wyposażone w pierścienie z niskim obciążeniem stycznym i zostały zrobione z zaawansowanych, nisko-ścieralnych materiałów. Głowica cylindra zawiera dźwigienki rolkowe, które obniżają tarcie przy 2000 obr/min o 65% w porównaniu ze starymi głowicami Twin Spark. Optymalizacja układu korbowo-tłokowego polegająca na wydłużeniu korbowodu z jednoczesnym skróceniu skoku tłoka zminimalizowała drgania typowe dla czterocylindrowych silników przy dużych prędkościach. W ten sposób wałki wyrównoważające mogły zostać wyeliminowane, poprawiając sprawność silnika." ZTCW w odmianie 200 konnej turbo pompuje sporo bo ciut ponad 1.5 bara (przynajmniej tyle pokazuje seryjnie zamontowany booster w 159). Pozdr.
Guregoru Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Jak się nie mylę to jest forum audi to co ma celu taki z d*py wzięty wątek :?:
marewel Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Zaś moment obrotowy wynosi 320 Nm przy 1400 obr./ min. (TDI przy nim klękają). Jedz szybko na hamownie,bo jakos nie moge w to uwierzyc.
Bugatti Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Jak się nie mylę to jest forum audi to co ma celu taki z d*py wzięty wątek :?: No to co z tego że to forum Audi ? Na innych forach sa informacje o "zapleczu" technicznym innych marek i jakoś nikt z tego problemu nie robi. Ponadto temat dałem w dziale na każdy temat..więc jak najbardziej ok. Pozdr.
GILI Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 .. włoskie bajeczki dla małych i naiwnych dzieci..
Guregoru Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Jak się nie mylę to jest forum audi to co ma celu taki z d*py wzięty wątek :?: No to co z tego że to forum Audi ? Na innych forach sa informacje o "zapleczu" technicznym innych marek i jakoś nikt z tego problemu nie robi. Ponadto temat dałem w dziale na każdy temat..więc jak najbardziej ok. Pozdr. A czy ja robię jakiś problem pytam się po prostu w jakim celu napisałeś taki wątek
QRi Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 czemu napisałeś, że zmiata 2.0 TFSI pod względem osiągów ?o ile dobrze pamiętam 2.0 TSi ma w najbiedniejszej wersji 200 ps/280nm nie chce porównywac do silników od chocby z audi s3 - 265ps / 6000, 350nm / 2500-5000 Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze duże gifty z fabryki i podatność na tuning... A wracając do 1.8 TBi - strasznie wysokie EGT, ciekawe jak bardzo rozwojowe są te jednostki... po drugie pisanie o technologiach "typu PULSE CONVERTER" jest zwykłym laniem wody - kwestia zastosowania kolektora z którkimi kanałami, no ale nowości muszą być...
Wandej Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 tylko ciekawe za ile te ich super nowe technologie zaczną się sypać :gwizdanie: Ile ładuje 2.0TFSI?? Bo 1,5 bar`a to chyba dość dużo :gwizdanie:
eMeM Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Witam Pozwolę sobie wrzucić informację nt. silnika montowane w Alfach Romeo. Naprawdę pod względem osiągów zmiata VAGowego 2.0 TSI...nie mówiąc już o 1.8TSI. Ten benzynowy motor dysponuje mocą 200 PS w zakresie 4750 - 5500 obr./min. Zaś moment obrotowy wynosi 320 Nm przy 1400 obr./ min. (TDI przy nim klękają). Natomiast w Giuliettcie silnik ma 235 PS i 340 Nm @ 1900 obr. jakoś nie wiem czemu ale przy 2.0tfsi 272 PS z Audi TT czy 265 PS z S3 to nawet te 235 PS nie robi wrażenia :gwizdanie:
beneq Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Co do samej mocy to stare poczciwe 2.2T miało 230km ale to było ze 20 lat temu!! - mowa o zwykłej cywilnej wersji -wiem rs2 miał duzo wiecej mocy
Bugatti Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2010 czemu napisałeś, że zmiata 2.0 TFSI pod względem osiągów ?o ile dobrze pamiętam 2.0 TSi ma w najbiedniejszej wersji 200 ps/280nm nie chce porównywac do silników od chocby z audi s3 - 265ps / 6000, 350nm / 2500-5000 Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze duże gifty z fabryki i podatność na tuning... Tak zgadza się...w Golfach R, Scirocco R i S3 silnik ten ma 265 PS...no ale jak sam napisałeś mają 350 nie przy 1400 obr. jak TBi lecz od 2500 obr. A skąd masz info że TBi mają wysokie temp. spalin ? (linka) Pozdr.
szogun0 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Tylko jednego brakuje w tych silnikach Fiata, wytrzymałości. Wszak to oni stworzyli pierwsze "TDI" w fiatach Croma, ale nie wytrzymywało 100 tys km.
Bugatti Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 jtd Nie wytrzymywało 100 k km ? A do "nieśmiertelnych" TDI ile trzeba dokładać żeby przejechać 300 czy 500 k km ? Hint: dział Diagnostyka. Dziennie jest kilkanaście problemów z nimi...więc TDI też niczego sobie. Pozdr.
marewel Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 jtd Nie wytrzymywało 100 k km ? Widze ze nie wiesz czego tyczy sie rozmowa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się