Maja125 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 cześć . mam problem z audi a4 1.9 tdi 130 koników. autko sprowadzone było z niemiec. problem polega na tym ze autko bez "żadnej' znanej mi dotąd przyczyny przełącza się w tryb awaryjny. samochód po takim przełączeniu podłączany był pod komp i za każdym zarem wyskakuje inny błąd: a to imobilaizer, a to błąd klimy, a najczęściej nie pokazuje błędów i poprostu się przełącza. Z moich obeserwacji...dzieje się to wtedy gdy pojeżdżę jakiś czas samochodem, na dworze jest upał, samochód gaśnie mi po postoju na skrzyżowaniu i już jest w trybie awaryjnym, albo po dłuższej jezdzie, zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i za chwilę kontynuowaniu jazdy... Proszę o jakieś sugestie...mechanicy rozkładają ręce... Może ktoś miał coś podobnego...
Sztomel Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Każdy tryb awaryjny wywołany jest conajmniej jednym błędem zapisanym w sterowniku silnika, który taki tryb aktywuje (bo nie każdy) więc jeśli czujesz, że auto wpadło w notlauf to nie ma bata - musi być zapisany konkretny błąd. Są błędy, które tryb awaryjny dezaktywują po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika i są też błędy trwałe, przy których zgaszenie i uruchomienie silnika nie pomaga. Z całą pewnością trybu nie aktywuje ani błąd immo ani błąd klimy. Całkiem możliwe, że mylisz tryb awaryjny z brakiem dynamiki silnika spowodowaną np. wadliwie mierzącą przepływką lub zawalonym filtrem paliwa itp. Podjedź Ty lepiej do jakiegoś forumowicza z Twojej okolicy i niech te Twoje auto sprawdzi.
Maja125 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2010 wszystko ok. tylko że jak zaciągne autko do elektryka to po podłączeniu komputera trzeba wyjść z trybu awaryjnego. po ostatnim "awaryjnym" pokazało błąd przepływomierza... chociaż przepływomierz był wymieniony zaraz po sprowadzeniu autka..., to też nie katalizator...sprawdzony..., I co dalej??? ;(
Sztomel Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Tak jak pisałem wcześniej, tryb awaryjny resetowany jest w momencie ponownego uruchomienia silnika więc nie wiem w czym problem po podłączeniu Vaga gdyż jeśli sterownik jest cały czas w trybie awaryjnym to Vag od razu wyrzuci błąd, który na ten tryb ma wpływ a na 90% zawsze są to błędy elektryczne. Jeśli pokazało błąd przepływomierza to podaj jaki to kod błędu a ponadto zawsze można sprawdzić wskazanie w grupie 003 - MAF actual. Sam przepływomierz to jedno a wtyczka i wiązka elektryczna do niego i bezpiecznik to kolejne rzeczy do sprawdzenia.
wolibum3 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Witam. Czytając wasze posty postanowiłem podzielić się swoim przypadkiem! Otóż ponad rok temu kupiłem auto i z czasem zaczął pojawiać się u mnie spadek mocy i auto przechodziło w tryb awaryjny. No to co? Mechanik, diagnoza, oczywiście turbina bagatela ponad 1000 zł ale jak trzeba to trzeba. Dodam że nie uprawiam psj i lubię przycisnąć żeby przedmuchać silnik choć na co dzień jeżdżę kilkanaście km do pracy. Odebrałem auto wszystko OK. Po kilku miesiącach sytuacja znowu się powtarza auto znowu łapie tryb awaryjny! No to co powrót do warsztatu turbo oczywiście na gwarancji podłączyli pod kompa ale jednoznacznie nic nie pokazywało, coś tam pewnie robili postał u nich trzy dni, odbieram i niestety, dalej to samo! Wkurzyłem się strasznie. Myślę biorę sprawy w swoje ręce, internet i ogień! Wyczyściłem Egr i zawór N75 posprawdzałem wężyki ciśnieniowe, trochę lepiej ale tryb awaryjny nadal się pojawia! Mechanik doradził mi jeszcze żeby przegonić auto tzn. na 3 lub 4 biegu na trasie dodawać i odejmować gazu jazda na szarpanego to może się przedmucha turbina! Jadę już dłuższy odcinek i jest lepiej ale co zauważyłem auto nie osiągało temp 90s tylko jakieś 70. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi bo na co dzień robię kilkanaście km i auto nie osiąga temp tym bardziej że jest zima. Powrót do domu oczywiście internet diagnoza termostat lub czujnik temp! Wymieniłem termostat i wszystko wróciło do normy auto nie wpada już w tryb awaryjny i wszystko OK. Kamień z serca! Mam nadzieje że mój przykład naprowadzi kogoś i pomoże rozwiązać problemy. Pozdrawiam!!!
steve69 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 ... Wymieniłem termostat i wszystko wróciło do normy auto nie wpada już w tryb awaryjny i wszystko OK. Tryb awaryjny od niesprawnego termostatu ? ? ? -- Pozdrawiam. Sławek
wolibum3 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Co do termostatu to oczywiście moje zaskoczenie było ogromne ,wcześniej tryb awaryjny łapał codziennie a po wymianie a miną już miesiąc ani razu! To chyba coś w tym jest! Teraz nie mam czasu ale przy najbliższej okazji skonsultuje to z mechanikiem! Może ktoś przy swoich problemach zwróci na to uwagę!
steve69 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Co do termostatu to oczywiście moje zaskoczenie było ogromne ,wcześniej tryb awaryjny łapał codziennie a po wymianie a miną już miesiąc ani razu! Kolega wybaczy, ale nie uwierzę. Chyba, że PRZY OKAZJI WYMIANY naprawiono coś jeszcze... -- Pozdrawiam. Sławek
wolibum3 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 No nie! Termostat wymieniałem sam i nic więcej! Nie jestem mechanikiem ale tak na chłopski rozum tłumaczę sobie to tak, że teraz silnik osiąga szybciej właściwą temp, a wcześniej jak bym, i ile bym nie jeździł to wskazówka stawała na 70stopniach i koniec a teraz bez problemu łapie 90 stopni! Dodam że jest to moja subiektywna opinia bo jak pisałem wcześniej na samochodach znam się w sposób podstawowy a swoje auto dopiero poznaję! P.S Liczą się fakty! Pozdrawiam
steve69 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 ... ale tak na chłopski rozum tłumaczę sobie to tak, że teraz silnik osiąga szybciej właściwą temp... Ale co ma temperatura silnika do trybu awaryjnego??? Przecież gdyby tak było, to każdy z nas codziennie rano łapałby notlauf na zimnym silniku! Wybacz, ale twoja teoria nie trzyma się kupy... -- Pozdrawiam. Sławek
elmo814 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 kolego mysle zebys udal sie w chełmie do kolegi marawel z tego forum i on ci bedzie w stanie pomoc , bo sam cos uskutecznisz ze jak bedzie upal na to auto bedzie stalo w garazu, tak pozatym to jakies farmazony piszesz bo nie ejstes w stanie zdiagnozowac konkretnie auta tylko na siłe nawiazujesz do uprzedniej usterki, to twoja usterka temp do trybu awaryjnego ma sie jak skarpety i sandały
wolibum3 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Masz pewnie racje! Być może to moje głupie tłumaczenie! Ale cel cel uświęca środki ! Bardzo cieszy mnie obecny stan auta i brak trybu awaryjnego oby jak najdłużej a jak się pojawi to dam znać, oby nie! Pozdrawiam.
ERW0 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 ciekawa sprawa z tym termostatem. coś dziwnego zapewne podczas wymiany termostatu ruszyłeś coś nie świadomie i problem znikł.
wolibum3 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Znalazłem na innych forach coś takiego:Niedogrzany silnik (np 70 stopni) lub za długo nagrzewający się, powyżej 5 km z samego rana, termostat, lub uszkodzony czujnik temperatury to tryb awaryjny, uszkodzony termostat zwiększa dawkę paliwa co sprawia że kierowniczki będą miały więcej roboty, ciśnienie będzie szybciej narastało i mogą wystąpić przeładowania Usterka nie pojawi się podczas skanowania, bo nie ma w samochodzie żadnego mechanizmu, który dawałby informację zwrotną.P.S Może to o to chodzi!
letallec Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Znalazłem na innych forach coś takiego:Niedogrzany silnik (np 70 stopni) lub za długo nagrzewający się, powyżej 5 km z samego rana, termostat, lub uszkodzony czujnik temperatury to tryb awaryjny, uszkodzony termostat zwiększa dawkę paliwa co sprawia że kierowniczki będą miały więcej roboty, ciśnienie będzie szybciej narastało i mogą wystąpić przeładowania Usterka nie pojawi się podczas skanowania, bo nie ma w samochodzie żadnego mechanizmu, który dawałby informację zwrotną.P.S Może to o to chodzi! Mozliwe ze sa takie samochody, ale w Audi tak to nie dziala[br]Dopisany: 04 Marzec 2011, 14:12_________________________________________________ Co do termostatu to oczywiście moje zaskoczenie było ogromne ,wcześniej tryb awaryjny łapał codziennie a po wymianie a miną już miesiąc ani razu! To chyba coś w tym jest! Teraz nie mam czasu ale przy najbliższej okazji skonsultuje to z mechanikiem! Może ktoś przy swoich problemach zwróci na to uwagę! Raczej naprawili cos przy okazji.
Artur82 Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 u mnie problem polega na tym ze jak mam temp 70st i krece auto powyzej 4tys obr to nieraz zlapie notlaufa na na dogrzanym (90st) juz mu sie nie zdarz nigdy...i co to mozer byc??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się